Škoda Kodiaq od Volkswagenu přichází. Tiguan ještě nikdy nebyl větší, nemá ale DSG

Volkswagen Tiguan Allspace má dodatečnou třetí řadu sedadel a rozměry blízké Kodiaqu.
Volkswagen Tiguan Allspace má dodatečnou třetí řadu sedadel a rozměry blízké Kodiaqu., foto: Volkswagen
ar6 9. ledna 2017 10:05
Sdílej:

Koncem minulého roku Volkswagen oznámil plány na výrobu prodlouženého Tiguanu Allspace, zároveň odhalil stejně vypadající automobil s označením L pro čínský trh. Allspace pro Ameriku a Evropu se překvapivě od čínského vzoru příliš neliší, zajistí ale neklidné spaní Škodě Kodiaq.

Ze základu kompaktních SUV koncernu Volkswagen platila Škoda Kodiaq dodnes za jejího největšího a tím pádem nejprostornějšího zástupce. Příchod Tiguanu Allspace, jenž se bude v Americe prodávat jen jako Tiguan (a také jako jediná verze celé modelové řady), ale zajetá pravidla mění. Německý zástupce má délku 4704 milimetů a rozvor o hodnotě 2792 milimetrů, poskytující dostatek místa pro v rozsahu 178 milimetrů posuvnou druhou řadu sedadel a dodatečně namontovanou třetí řadu sedadel (pro předokolky standard, pro čtyřkolky příplatková výbava). Volkswagen rovněž uvádí sedmapadesátiprocentní navýšení kapacity zavazadlového prostoru.

Vnější vzhled se od krátkého Tiguanu nikterak neliší, snad jen delší linie střechy a kvůli prodlouženému rozvoru i elegantnější profil stojí za zmínku. Volkswagen rovněž uvádí novou řadu laků karosérie, stejně jako nové barvy látkového čalounění. Uvnitř se sází na multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink nebo 12,3palcovou virtuální přístrojovou desku. Ta je mezi příplatky spolu s prémiovým audiosystémem Fender, vyhřívaným volantem a předními sedadly, panoramatickou střechou, elektrickým víkem kufru nebo elektricky nastavitelným sedadlem řidiče. Z bezpečnostních asistentů lze zmínit automatické brzdění po nehodě, přednárazový systém, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo monitorování slepého úhlu.

Pod kapotou severoamerické verze se objeví pouze dvoulitrové TSI o výkonu 137 kW (187 k) s točivým momentem 300 Nm. Kombinovat ho je možné s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem, případně také volitelnou čtyřkolkou. V Evropě se Allspace objeví pravděpodobně se stejnou řadou jednotek jako krátký Tiguan, dočkáme se tedy i oblíbeného dvouspojkového automatu DSG. Světovou premiéru v Detroitu doplní ta evropská pravděpodobně už v Ženevě.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.