Koncem minulého roku Volkswagen oznámil plány na výrobu prodlouženého Tiguanu Allspace, zároveň odhalil stejně vypadající automobil s označením L pro čínský trh. Allspace pro Ameriku a Evropu se překvapivě od čínského vzoru příliš neliší, zajistí ale neklidné spaní Škodě Kodiaq.
Ze základu kompaktních SUV koncernu Volkswagen platila Škoda Kodiaq dodnes za jejího největšího a tím pádem nejprostornějšího zástupce. Příchod Tiguanu Allspace, jenž se bude v Americe prodávat jen jako Tiguan (a také jako jediná verze celé modelové řady), ale zajetá pravidla mění. Německý zástupce má délku 4704 milimetů a rozvor o hodnotě 2792 milimetrů, poskytující dostatek místa pro v rozsahu 178 milimetrů posuvnou druhou řadu sedadel a dodatečně namontovanou třetí řadu sedadel (pro předokolky standard, pro čtyřkolky příplatková výbava). Volkswagen rovněž uvádí sedmapadesátiprocentní navýšení kapacity zavazadlového prostoru.
Vnější vzhled se od krátkého Tiguanu nikterak neliší, snad jen delší linie střechy a kvůli prodlouženému rozvoru i elegantnější profil stojí za zmínku. Volkswagen rovněž uvádí novou řadu laků karosérie, stejně jako nové barvy látkového čalounění. Uvnitř se sází na multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink nebo 12,3palcovou virtuální přístrojovou desku. Ta je mezi příplatky spolu s prémiovým audiosystémem Fender, vyhřívaným volantem a předními sedadly, panoramatickou střechou, elektrickým víkem kufru nebo elektricky nastavitelným sedadlem řidiče. Z bezpečnostních asistentů lze zmínit automatické brzdění po nehodě, přednárazový systém, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo monitorování slepého úhlu.
Pod kapotou severoamerické verze se objeví pouze dvoulitrové TSI o výkonu 137 kW (187 k) s točivým momentem 300 Nm. Kombinovat ho je možné s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem, případně také volitelnou čtyřkolkou. V Evropě se Allspace objeví pravděpodobně se stejnou řadou jednotek jako krátký Tiguan, dočkáme se tedy i oblíbeného dvouspojkového automatu DSG. Světovou premiéru v Detroitu doplní ta evropská pravděpodobně už v Ženevě.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.