Koncem minulého roku Volkswagen oznámil plány na výrobu prodlouženého Tiguanu Allspace, zároveň odhalil stejně vypadající automobil s označením L pro čínský trh. Allspace pro Ameriku a Evropu se překvapivě od čínského vzoru příliš neliší, zajistí ale neklidné spaní Škodě Kodiaq.
Ze základu kompaktních SUV koncernu Volkswagen platila Škoda Kodiaq dodnes za jejího největšího a tím pádem nejprostornějšího zástupce. Příchod Tiguanu Allspace, jenž se bude v Americe prodávat jen jako Tiguan (a také jako jediná verze celé modelové řady), ale zajetá pravidla mění. Německý zástupce má délku 4704 milimetů a rozvor o hodnotě 2792 milimetrů, poskytující dostatek místa pro v rozsahu 178 milimetrů posuvnou druhou řadu sedadel a dodatečně namontovanou třetí řadu sedadel (pro předokolky standard, pro čtyřkolky příplatková výbava). Volkswagen rovněž uvádí sedmapadesátiprocentní navýšení kapacity zavazadlového prostoru.
Vnější vzhled se od krátkého Tiguanu nikterak neliší, snad jen delší linie střechy a kvůli prodlouženému rozvoru i elegantnější profil stojí za zmínku. Volkswagen rovněž uvádí novou řadu laků karosérie, stejně jako nové barvy látkového čalounění. Uvnitř se sází na multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink nebo 12,3palcovou virtuální přístrojovou desku. Ta je mezi příplatky spolu s prémiovým audiosystémem Fender, vyhřívaným volantem a předními sedadly, panoramatickou střechou, elektrickým víkem kufru nebo elektricky nastavitelným sedadlem řidiče. Z bezpečnostních asistentů lze zmínit automatické brzdění po nehodě, přednárazový systém, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo monitorování slepého úhlu.
Pod kapotou severoamerické verze se objeví pouze dvoulitrové TSI o výkonu 137 kW (187 k) s točivým momentem 300 Nm. Kombinovat ho je možné s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem, případně také volitelnou čtyřkolkou. V Evropě se Allspace objeví pravděpodobně se stejnou řadou jednotek jako krátký Tiguan, dočkáme se tedy i oblíbeného dvouspojkového automatu DSG. Světovou premiéru v Detroitu doplní ta evropská pravděpodobně už v Ženevě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.