Výkony supersportu v kompaktním balení a za poloviční cenu. To je omlazený Volkswagen Golf R

ar6, 22. prosince 2016, 19:47 Google+

Volkswagen Golf je fenomén, jehož modernizaci odhalují Němci po několika částech. Nejprve se ukázaly klasický hatchback, kombi a sportovní GTI. Následoval elektrický e-Golf a terénní Alltrack. Těsně před Vánoci došlo také k odhalení vrcholné verze R, jejíž dynamické parametry dosáhly zásadního posunu směrem do světa supersportů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf R posílil, i díky tomu je tak rychlejší.

Volkswagen Golf R posílil, i díky tomu je tak rychlejší. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Z koncernových sportovních modelů nižší střední třídy byl Golf R vždycky tím nejrychlejším a nejsilnějším. Spolu s omlazovací kúrou se mu ale vyrovnal Leon Cupra, na což Volkswagen zareagoval vlastně nejlepším možným způsobem – posílil dvoulitrové TSI pod kapotou na 228 kW (310 k) a 400 Nm, což je o 10 koní a 20 Nm více než doposud. I nadále je standardem pohon všech kol 4Motion, šestistupňový manuál lze nahradit za příplatek sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Patrně nejdůležitějším důsledkem celého procesu modernizace je nicméně zrychlení tří- nebo pětidveřového hatchbacku (k dispozici je i praktické kombi). Z 0 na 100 km/h tak německý kompakt s automatem nově vystřelí za 4,6 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než doposud. To je hodnota blízká některým supersportům. I manuální převodovka dosahuje nyní lepších časů, konkrétně 5,1 sekundy místo 5,3 sekundy. Zároveň je nutné podotknout, že kombi je k dispozici jen s automatem DSG, přičemž na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Jako druhořadá se dá naopak hodnotit lepší průměrná spotřeba paliva – u hatchbacku 7,9 l/100 km s manuálem nebo 7,0 l/100 km s automatem, u kombi 7,2 l/100 km. Maximální rychlost je i nadále 250 km/h.

Vizuálně těží „eRko“ ze stejných změn jako standardní modely. Znamená to především nová přední světla, standardně s full-LED technologií i diodami pro denní svícení. Mírně upraven byl i sportovní nárazník, doplněný nástavci prahů a upraveným difuzorem. Skupinová světla s novou grafikou využívají také LED diody. Sériová kola mají 18 palců, za příplatek jsou dostupné i o palec větší ráfky. V interiéru dominují sportovně tvarovaná sedadla, k dispozici je i navigace s 9,2palcovým displejem. Základní cena vozu je v Německu 40 675 eur (cca 1 099 000 korun), kombi vychází na 44 800 euro (cca 1 210 000 korun). Příplatek za pět dveří činí 900 euro (cca 24 000 korun), automat DSG u hatchbacku vychází na 2000 euro (cca 54 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Výkony supersportu v kompaktním balení a za poloviční cenu. To je omlazený Volkswagen Golf R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Lada Vesta vstoupí příští rok na evropský trh.

Těžký oříšek pro Rapid a Tipo, do Evropy přichází Lada Vesta. S jakou cenou a…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud