S modelovou řadou Octavia je neodmyslitelně spjato několik derivátů, když tedy novou přední část se čtveřicí světlometů dostaly základní liftback a kombi, bylo jasné, že jí neunikne ani sportovní provedení RS. To navíc posílilo o deset koní a stává se tak nejrychlejší sériovou Octavií všech dob.
Zážehový dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm. Tyto parametry nejsou pro Octavii RS novinkou, nějakou dobu je totiž nabízelo počtem kusů omezené provedení RS 230. K dispozici je motor se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, dynamické parametry s ručním řazením jsou nepřekvapivě stejné jako u 230 – stovka za 6,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Nedivili bychom se, kdyby měl automat zrychlení za 6,8 sekundy a maximální rychlost 249 km/h. Co oproti RS 230 zamrzí, to je absence samosvorného diferenciálu.
Alternativou k benzínu nadále zůstává dvoulitrové TDI, naladěné na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Zůstává rovněž možnost volby mezi pohonem přední nápravy a manuální nebo dvouspojkovou převodovkou, respektive pohonem všech kol se šestistupňovým DSG. Základní předokolka s manuálem umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dostat se na maximálně 232 km/h.
Podvozek obou motorových variant je o 15 milimetrů nižší než u předchůdce, zároveň má také o 30 milimetrů širší rozchod kol. Ve výbavě se objevují elektromechanické řízení s variabilním převodem, volič jízdních režimů, stabilizační systém s funkcí XDS+ nebo adaptivní tlumiče. Volitelně Škoda nabízí umělý generátor zvuku, to kdyby náhodou standardní dvojice koncovek výfuku nevydávala požadovanou hlasitost.
Vizuálně se k výrazným nárazníkům a prahům předchůdce přidala čtveřice full-LED předních světlometů, vybavená diodami pro denní svícení. Onen nárazník má v porovnání s předfaceliftovým provedením o něco větší nasávací otvory a integrované LED mlhovky, vzadu pak zůstal černý difuzor. U zadních partií ještě zůstaneme, skupinové svítilny totiž nově svítí LED diodově, stejně jako osvětlení nad registrační značkou. Liftback i kombi celek dotvářejí decentním spoilerem a standardními 17palcovými koly (volitelně je možné mít 18- nebo 19palcové ráfky).
Uvnitř dominují sportovní sedadla s možností čalounění kompletně Alcantarou, multifunkční sportovní volant je pro změnu potažen perforovanou kůží. Z běžných motorových verzí pochází takzvané Simply Clever prvky, zastoupené například deštníkem umístěným pod sedadlem spolujezdce nebo vyjímatelnou LED svítilnou v zavazadlovém prostoru kombíku. Nic se nezměnilo v otázce multimediálních systémů, základem je Swing s 6,5palcovou obrazovkou a Apple konektivitou, příplatky se ale můžete dostat až k navigaci Columbus s 9,2palcovým displejem, připojením k internetu a WiFi hotspotem.
Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje se posílené RS dostane na jaře příštího roku, v nejbližších hodinách a dnech se dá očekávat také představení omlazeného provedení Scout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.