S modelovou řadou Octavia je neodmyslitelně spjato několik derivátů, když tedy novou přední část se čtveřicí světlometů dostaly základní liftback a kombi, bylo jasné, že jí neunikne ani sportovní provedení RS. To navíc posílilo o deset koní a stává se tak nejrychlejší sériovou Octavií všech dob.
Zážehový dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm. Tyto parametry nejsou pro Octavii RS novinkou, nějakou dobu je totiž nabízelo počtem kusů omezené provedení RS 230. K dispozici je motor se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, dynamické parametry s ručním řazením jsou nepřekvapivě stejné jako u 230 – stovka za 6,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Nedivili bychom se, kdyby měl automat zrychlení za 6,8 sekundy a maximální rychlost 249 km/h. Co oproti RS 230 zamrzí, to je absence samosvorného diferenciálu.
Alternativou k benzínu nadále zůstává dvoulitrové TDI, naladěné na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Zůstává rovněž možnost volby mezi pohonem přední nápravy a manuální nebo dvouspojkovou převodovkou, respektive pohonem všech kol se šestistupňovým DSG. Základní předokolka s manuálem umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dostat se na maximálně 232 km/h.
Podvozek obou motorových variant je o 15 milimetrů nižší než u předchůdce, zároveň má také o 30 milimetrů širší rozchod kol. Ve výbavě se objevují elektromechanické řízení s variabilním převodem, volič jízdních režimů, stabilizační systém s funkcí XDS+ nebo adaptivní tlumiče. Volitelně Škoda nabízí umělý generátor zvuku, to kdyby náhodou standardní dvojice koncovek výfuku nevydávala požadovanou hlasitost.
Vizuálně se k výrazným nárazníkům a prahům předchůdce přidala čtveřice full-LED předních světlometů, vybavená diodami pro denní svícení. Onen nárazník má v porovnání s předfaceliftovým provedením o něco větší nasávací otvory a integrované LED mlhovky, vzadu pak zůstal černý difuzor. U zadních partií ještě zůstaneme, skupinové svítilny totiž nově svítí LED diodově, stejně jako osvětlení nad registrační značkou. Liftback i kombi celek dotvářejí decentním spoilerem a standardními 17palcovými koly (volitelně je možné mít 18- nebo 19palcové ráfky).
Uvnitř dominují sportovní sedadla s možností čalounění kompletně Alcantarou, multifunkční sportovní volant je pro změnu potažen perforovanou kůží. Z běžných motorových verzí pochází takzvané Simply Clever prvky, zastoupené například deštníkem umístěným pod sedadlem spolujezdce nebo vyjímatelnou LED svítilnou v zavazadlovém prostoru kombíku. Nic se nezměnilo v otázce multimediálních systémů, základem je Swing s 6,5palcovou obrazovkou a Apple konektivitou, příplatky se ale můžete dostat až k navigaci Columbus s 9,2palcovým displejem, připojením k internetu a WiFi hotspotem.
Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje se posílené RS dostane na jaře příštího roku, v nejbližších hodinách a dnech se dá očekávat také představení omlazeného provedení Scout.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?