Píše se rok 2008 a střední třídě právě vládne Volkswagen Passat B6, jemuž přibývá konkurence v podobě třetího Renaultu Laguna, druhé Škody Superb nebo druhého Citroënu C5. Střih a jsme na konci roku 2016, kdy téměř žádný z výše zmíněných automobilů již dávno v nabídce není. Výjimku představuje model dvojitého šípu, jemuž konkurence pomalu ujíždí. Ne však na dlouho.
Citroën je celosvětově proslulý svým avantgardním designem a po letech relativního strádání se na tuto cestu snaží opět vrátit. Podívejte se na C4 Cactus, E-Méhari nebo novou generaci C3, což rozhodně nejsou modely, které v davu zapadnou. A takový bude i následovník Citroënu C5, jehož se dočkáme v roce 2018 (premiéra by ale mohla přijít již příští rok). Stále ještě současnou C5 mnozí kritizovali za snad až příliš usedlý vzhled, občas označovaný za německy konzervativní. Výhody to má, ani dnes auto nevypadá nikterak zastarale, naopak je velice elegantní. Chybí mu ale jiskra, jíž už následovník zcela určitě dostane. Ba co víc, podle informací Auto Expressu půjde v podstatě o sériovou verzi pařížského konceptu CXperience! A ten byl rozhodně jedním z taháků výstavy.
Titul nejhezčího auta v segmentu střední třídy podle mnohých drží Opel Insignia, lépe řečeno jeho druhá generace, jež se představila teprve tento týden. Nová C5 by si ale korunku rychle mohla ukrást pro sebe. Pokud se totiž naplní předpoklady britského magazínu, novinka bude skutečně do puntíku připomínat zmíněný koncept. To znamená opět dvojitá přední světla, úzkou masku chladiče a především odklon od klasické tříprostorové karosérie směrem k liftbacku. Jediné, čeho se nedočkáme, jsou proti sobě se otevírající dveře. I tak je ale příchod podobně velkého auta v této velikosti na dnešní poměry neobvyklým krokem, což ale viceprezident skupiny PSA Maxime Picat racionálně vysvětluje. Boom segmentu SUV jednou skončí, protože jich bude všude plno a lidé se budou chtít odlišit. Pak tedy přijde řada na vozy jako právě nová C5.
Mechanicky bude novinka vycházet z modulární platformy EMP2, kterou najdeme například také u Peugeotů 3008 a 5008. Vedle modularity je její hlavní výhodou snadné zabudování elektromotoru, čímž lze dosáhnout na hybridní či plug-in hybridní pohonné ústrojí. Bez něj se větší auta v budoucnu už zřejmě neobejdou. Stále ale v nabídce zůstanou i klasické spalovací agregáty. Podvozek již sice nebude mít hydropneumatické odpružení, o komfort ale cestující nepřijdou. Francouzi již totiž mají náhradu v podobě řešení s hybradulickými polštáři v kombinaci s konvenčními tlumiči a pružinami. Velkou proměnou projde i kabina, kde budou prim hrát dotykové HD obrazovky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.