Ne každý movitejší zájemce o nový vůz touží po velkém SUV se znáčkem Porsche a označením Cayenne. Již nějaký ten čas tady existuje náhrada v podobě menšího modelu Macan.
Nikdo asi nečekal, že s příchodem sportovně naladěných motorů pod kapotou Macanu přijde časem i benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se ukázal jak v Číně, tak letos i na trhu v USA. A právě tam se stalo něco, co asi nikdo nečekal.
Porsche Macan 2,0 Turbo se totiž od uvedení v červenci stalo prodejním trhákem! Dokonce se hovoří o tom, že původní dvacetiprocentní plán prodejů je díky zájmu ze strany veřejnosti takřka dvojnásobný. To vlastně znamená, že dvoulitrový Macan je prodávanější než jakákoliv jeho další verze.
V USA se Macanu podařil sesadit z první prodejní příčky větší Cayenne, a to je už celkem co říct. Během letošního ledna až prosince si pak podle statistik koupilo Macan přesně 17 536 zákazníků. Ve srovnání s ním si Cayenne koupilo "pouz" 14 284 zájemců. To může být způsobeno nejen větší cenovkou, ale také faktem, že za rok přijde jeho nástupce.
A jak je prodávaný Macan v Evropě? Zde je situace podobná trhu v Americe. Tak například za letošní říjen se prodalo 5 352 kusů Macanu, ale u Cayennu to bylo jen 1 412 kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?