Škoda Rapid, to není jen evropské provedení s karosérií liftback nebo hatchback. V Číně je evropské provedení prodáváno dokonce jako sedan, Indie zase pod označením Rapid zná jen výrazně upravený Volkswagen Vento. A právě ten se nyní dočkal výraznějšího faceliftu, který i na velkou vzdálenost přenesl aktuální designový směr okřídleného šípu.
Rok před evropským Rapidem uvedla Škoda stejnojmenné auto v Indii. Kromě jména ale nemají oba modely nic společného. Zatímco „naše“ verze je dvojčetem Seatu Toledo a především disponuje karosérií liftback nebo hatchback, indický Rapid je nejen designově vlastně identickým sourozencem Volkswagenu Vento, který je známý též jako Polo Sedan. Aktuální facelift zbavil sedan přední části druhé Fabie a přináší nájezd na aktuální designový styl značky. To znamená novou masku chladiče a především světla s LED diodami pro denní svícení ze třetí Fabie. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu čekají ještě decentní spoiler a koncová světla s mírně zatmavenou optikou. Litá patnáctipalcová kola mají nový design, volit pak lze ze šesti barev a třeba i chromového paketu.
Uvnitř sází 4413 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem o délce 2552 milimetrů nově na kombinaci černé a slonovinové, a to nejen v oblasti plastů palubní desky, ale též čalounění sedadel. S aktuální paletou okřídleného šípu pak indický Rapid spojuje také multifunkční volant, naopak středová konzole zůstává věrná stylu Volkswagenu. To znamená především infotainment se 6,5palcovou obrazovkou, rozhraním MirrorLink a Bluetooth, couvací kamerou nebo GPS navigací. Výbava nově obsahuje dále tempomat, dešťový senzor a elektricky sklopná zrcátka, sáhnout lze rovněž po malém koženém paketu a člounění, chromovaných detailech, kožené loketní opěrce a podsvíceném prostoru pro nohy vpředu. Vzadu je jako již tradičně místa víc než dost, zavazadelník pojme 460 litrů.
Pod kapotou Rapidu najdeme dvě pohonné jednotky. Benzínovou větev zastupuje šestnáctistovka MPI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 153 Nm a možností volby mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Novinku představuje naftová patnáctistovka TDI o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 250 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem DSG. V ceníku se objevují výbavové stupně Active, Ambition a Style, základní cena je 834 906 rupií (cca 306 000 korun). Nejlevnější turbodiesel vychází na 957 335 rupií (cca 343 000 korun). Objednávky na vůz již dealeři Škody přijímají.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.