Škoda Rapid, to není jen evropské provedení s karosérií liftback nebo hatchback. V Číně je evropské provedení prodáváno dokonce jako sedan, Indie zase pod označením Rapid zná jen výrazně upravený Volkswagen Vento. A právě ten se nyní dočkal výraznějšího faceliftu, který i na velkou vzdálenost přenesl aktuální designový směr okřídleného šípu.
Rok před evropským Rapidem uvedla Škoda stejnojmenné auto v Indii. Kromě jména ale nemají oba modely nic společného. Zatímco „naše“ verze je dvojčetem Seatu Toledo a především disponuje karosérií liftback nebo hatchback, indický Rapid je nejen designově vlastně identickým sourozencem Volkswagenu Vento, který je známý též jako Polo Sedan. Aktuální facelift zbavil sedan přední části druhé Fabie a přináší nájezd na aktuální designový styl značky. To znamená novou masku chladiče a především světla s LED diodami pro denní svícení ze třetí Fabie. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu čekají ještě decentní spoiler a koncová světla s mírně zatmavenou optikou. Litá patnáctipalcová kola mají nový design, volit pak lze ze šesti barev a třeba i chromového paketu.
Uvnitř sází 4413 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem o délce 2552 milimetrů nově na kombinaci černé a slonovinové, a to nejen v oblasti plastů palubní desky, ale též čalounění sedadel. S aktuální paletou okřídleného šípu pak indický Rapid spojuje také multifunkční volant, naopak středová konzole zůstává věrná stylu Volkswagenu. To znamená především infotainment se 6,5palcovou obrazovkou, rozhraním MirrorLink a Bluetooth, couvací kamerou nebo GPS navigací. Výbava nově obsahuje dále tempomat, dešťový senzor a elektricky sklopná zrcátka, sáhnout lze rovněž po malém koženém paketu a člounění, chromovaných detailech, kožené loketní opěrce a podsvíceném prostoru pro nohy vpředu. Vzadu je jako již tradičně místa víc než dost, zavazadelník pojme 460 litrů.
Pod kapotou Rapidu najdeme dvě pohonné jednotky. Benzínovou větev zastupuje šestnáctistovka MPI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 153 Nm a možností volby mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Novinku představuje naftová patnáctistovka TDI o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 250 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem DSG. V ceníku se objevují výbavové stupně Active, Ambition a Style, základní cena je 834 906 rupií (cca 306 000 korun). Nejlevnější turbodiesel vychází na 957 335 rupií (cca 343 000 korun). Objednávky na vůz již dealeři Škody přijímají.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.