Škoda Rapid, to není jen evropské provedení s karosérií liftback nebo hatchback. V Číně je evropské provedení prodáváno dokonce jako sedan, Indie zase pod označením Rapid zná jen výrazně upravený Volkswagen Vento. A právě ten se nyní dočkal výraznějšího faceliftu, který i na velkou vzdálenost přenesl aktuální designový směr okřídleného šípu.
Rok před evropským Rapidem uvedla Škoda stejnojmenné auto v Indii. Kromě jména ale nemají oba modely nic společného. Zatímco „naše“ verze je dvojčetem Seatu Toledo a především disponuje karosérií liftback nebo hatchback, indický Rapid je nejen designově vlastně identickým sourozencem Volkswagenu Vento, který je známý též jako Polo Sedan. Aktuální facelift zbavil sedan přední části druhé Fabie a přináší nájezd na aktuální designový styl značky. To znamená novou masku chladiče a především světla s LED diodami pro denní svícení ze třetí Fabie. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu čekají ještě decentní spoiler a koncová světla s mírně zatmavenou optikou. Litá patnáctipalcová kola mají nový design, volit pak lze ze šesti barev a třeba i chromového paketu.
Uvnitř sází 4413 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem o délce 2552 milimetrů nově na kombinaci černé a slonovinové, a to nejen v oblasti plastů palubní desky, ale též čalounění sedadel. S aktuální paletou okřídleného šípu pak indický Rapid spojuje také multifunkční volant, naopak středová konzole zůstává věrná stylu Volkswagenu. To znamená především infotainment se 6,5palcovou obrazovkou, rozhraním MirrorLink a Bluetooth, couvací kamerou nebo GPS navigací. Výbava nově obsahuje dále tempomat, dešťový senzor a elektricky sklopná zrcátka, sáhnout lze rovněž po malém koženém paketu a člounění, chromovaných detailech, kožené loketní opěrce a podsvíceném prostoru pro nohy vpředu. Vzadu je jako již tradičně místa víc než dost, zavazadelník pojme 460 litrů.
Pod kapotou Rapidu najdeme dvě pohonné jednotky. Benzínovou větev zastupuje šestnáctistovka MPI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 153 Nm a možností volby mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Novinku představuje naftová patnáctistovka TDI o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 250 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem DSG. V ceníku se objevují výbavové stupně Active, Ambition a Style, základní cena je 834 906 rupií (cca 306 000 korun). Nejlevnější turbodiesel vychází na 957 335 rupií (cca 343 000 korun). Objednávky na vůz již dealeři Škody přijímají.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?