Škoda Rapid dostala předek Fabie, v Česku jí ale nekoupíte. Proč?

ar6, 4. listopadu 2016, 00:04 Google+

Škoda Rapid, to není jen evropské provedení s karosérií liftback nebo hatchback. V Číně je evropské provedení prodáváno dokonce jako sedan, Indie zase pod označením Rapid zná jen výrazně upravený Volkswagen Vento. A právě ten se nyní dočkal výraznějšího faceliftu, který i na velkou vzdálenost přenesl aktuální designový směr okřídleného šípu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Indická Škoda Rapid prošla výraznou omlazovací kúrou.

Indická Škoda Rapid prošla výraznou omlazovací kúrou. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Rok před evropským Rapidem uvedla Škoda stejnojmenné auto v Indii. Kromě jména ale nemají oba modely nic společného. Zatímco „naše“ verze je dvojčetem Seatu Toledo a především disponuje karosérií liftback nebo hatchback, indický Rapid je nejen designově vlastně identickým sourozencem Volkswagenu Vento, který je známý též jako Polo Sedan. Aktuální facelift zbavil sedan přední části druhé Fabie a přináší nájezd na aktuální designový styl značky. To znamená novou masku chladiče a především světla s LED diodami pro denní svícení ze třetí Fabie. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu čekají ještě decentní spoiler a koncová světla s mírně zatmavenou optikou. Litá patnáctipalcová kola mají nový design, volit pak lze ze šesti barev a třeba i chromového paketu.

Uvnitř sází 4413 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem o délce 2552 milimetrů nově na kombinaci černé a slonovinové, a to nejen v oblasti plastů palubní desky, ale též čalounění sedadel. S aktuální paletou okřídleného šípu pak indický Rapid spojuje také multifunkční volant, naopak středová konzole zůstává věrná stylu Volkswagenu. To znamená především infotainment se 6,5palcovou obrazovkou, rozhraním MirrorLink a Bluetooth, couvací kamerou nebo GPS navigací. Výbava nově obsahuje dále tempomat, dešťový senzor a elektricky sklopná zrcátka, sáhnout lze rovněž po malém koženém paketu a člounění, chromovaných detailech, kožené loketní opěrce a podsvíceném prostoru pro nohy vpředu. Vzadu je jako již tradičně místa víc než dost, zavazadelník pojme 460 litrů.

Pod kapotou Rapidu najdeme dvě pohonné jednotky. Benzínovou větev zastupuje šestnáctistovka MPI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 153 Nm a možností volby mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Novinku představuje naftová patnáctistovka TDI o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 250 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem DSG. V ceníku se objevují výbavové stupně Active, Ambition a Style, základní cena je 834 906 rupií (cca 306 000 korun). Nejlevnější turbodiesel vychází na 957 335 rupií (cca 343 000 korun). Objednávky na vůz již dealeři Škody přijímají.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Škoda Rapid dostala předek Fabie, v Česku jí ale nekoupíte. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW iX3 lze objednávat od konce července za cenu od 1 859 000 Kč

ZA PUSU ROZHODNĚ NEBUDE! BMW odtajnilo cenu elektrického SUV iX3

Hyundai i30

Hyundai je zřejmě spokojený. Tlačí přes MALL.cz další modely

jeep wrangler Rubicon 392 Concept

Jeep představil Wrangler Rubicon 392 Concept. Jeho mohutná V8 nabízí výkon přes 450 koní

Ilustrační foto

Podle čeho si Češi vybírají autobazar?

Ford Mondeo Hybrid

Ford prozradil, co podle něj znamená rostoucí obliba automatických převodovek

TMMF zahájení výroby

Výroba nové Toyoty Yaris zahájena

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžká nákladní auta na vodík míří do Evropy

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžké nákladní auto na vodík míří do Evropy

Rodinné vozy SEAT

Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

Lexus NX 300h

Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem

První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

reklama

Doporučujeme

Omlazený Volkswagen cross up! je mnohem dražší než klasický up!.

Několik plastů znamená tučný příplatek. Volkswagen uvádí na trh stylový cross…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

  2. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  3. Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

  4. Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

  5. DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

  6. První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud