Pátá Honda CR-V kompromisy neuznává. Vypadá dobře, motorově jde s dobou

ar6, 13. října 2016, 18:17 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

V krátké době druhý důležitý model představila japonská Honda. Ta v minulých týdnech odhodila plachtu z desáté generace Civicu, dnes se pro změnu rozhodla pro zveřejnění prvních obrázků páté generace SUV CR-V. Nejprodávanější vůz své kategorie v USA jde ve šlépějích kompaktního hatchbacku či sedanu, přidává však i notnou špetku originality.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Honda CR-V překvapuje na všech frontách.

Nová Honda CR-V překvapuje na všech frontách. | foto: Honda

Sdílejte článek

4 miliony, přesně tolik kusů Hondy CR-V se v USA prodalo od jejího uvedení v roce 1997. Spolu s Evropou a Asii mohou jít celkové počty ještě o nějaký ten milion výš. A to je, i vzhledem k aktuální vlně SUV, dobrý důvod zachování tradičních pořádků. Novinka se od předchůdce na první pohled možná až tolik neliší, minimálně tedy tvarem karosérie. Přední část se výrazně inspirovala Civilem, především pak v oblasti masky chladiče a na ni navazujících světlometů s LED diodami denního svícení ve tvaru křídla. Nejvyšší výbava Touring navíc disponuje full-LED svícením, za maskou jsou poprvé u Hondy aktivní klapky, upravující aerodynamiku. Vytažené blatníky vyplňují 17- nebo 18palcová kola a spolu s plastovým obložením podběhů, nárazníků a dveří podporují robustní vzhled vozu. Skupinové svítilny mají tvar písmene L a působí neortodoxně, na takový styling nejsme u Hondy zvyklí. Poměrně malé je zadní okno, výhled se tak přes tenčí A-sloupky zlepšil alespoň směrem dopředu.

Kabina vypadá daleko hodnotněji než doposud, na čemž mají podíl nejen dřevěné dekory vyobrazeného stupně výbavy, ale také úplně nová středová konzole. Té dominuje sedmipalcový displej multimediálního systému Display Audio s operačním systémem Android, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto nebo satelitní navigací Garmin. Na vyvýšené části středové konzole je umístěna řadící páka, která je tak řidiči mnohem lépe po ruce. Podobně jako Civic má CR-V digitální přístrojový panel, rozdělený na centrální a dvě menší kapličky. Vedle těchto prvků slibuje Honda dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrická přední sedadla, vyhřívání míst vpředu i vzadu nebo USB port pro cestující vzadu. Ti mají mít k dispozici nejvíce místa pro kolena v segmentu (+ 53 milimetrů oproti minulé generaci), celkově pak páté pokračování CR-V nabídne nejprostornější interiér ve své třídě.

Pod kapotou čekejte výraznější prosazování přeplňovaných zážehových motorů. Vždyť vůbec poprvé se pod kapotou CR-V objeví čtyřválec s turbodmychadlem, jde přitom o patnáctistovku s výkonem 142 kW (193 k). Ta nabídne nejnižší spotřebu v celém segmentu, konkrétní čísla ale chybí. Sparingpartnera bude dělat 2.4litrový atmosférický čtyřválec i-VTEC, dostupný pro základní výbavový stupeň LX. Obě jednotky dostanou bezestupňový automat CVT, slíbený je pohon předních i všech kol. Podvozek má vyšší světlou výšku než doposud, předním vzpěrám MacPherson bude sekundovat víceprvková náprava vzadu. Hlavním bezpečnostním prvekem je soubor Honda Sensing (standard od výbavy EX výš), obsahující přednárazový systém s detekcí chodců, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem a přepínání dálkových světel. Prodej nové generace se v USA rozběhne do konce podzimu, Evropa se dočká v průběhu příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Pátá Honda CR-V kompromisy neuznává. Vypadá dobře, motorově jde s dobou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ministerstvo vnitra prodává v aukci zabavená auta kvůli trestné činnosti, zde Ford Mustang.

Mustang v ceně Octavie nebo řada 7 v hodnotě Fabie. Proč prodává stát luxusní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud