V krátké době druhý důležitý model představila japonská Honda. Ta v minulých týdnech odhodila plachtu z desáté generace Civicu, dnes se pro změnu rozhodla pro zveřejnění prvních obrázků páté generace SUV CR-V. Nejprodávanější vůz své kategorie v USA jde ve šlépějích kompaktního hatchbacku či sedanu, přidává však i notnou špetku originality.
4 miliony, přesně tolik kusů Hondy CR-V se v USA prodalo od jejího uvedení v roce 1997. Spolu s Evropou a Asii mohou jít celkové počty ještě o nějaký ten milion výš. A to je, i vzhledem k aktuální vlně SUV, dobrý důvod zachování tradičních pořádků. Novinka se od předchůdce na první pohled možná až tolik neliší, minimálně tedy tvarem karosérie. Přední část se výrazně inspirovala Civilem, především pak v oblasti masky chladiče a na ni navazujících světlometů s LED diodami denního svícení ve tvaru křídla. Nejvyšší výbava Touring navíc disponuje full-LED svícením, za maskou jsou poprvé u Hondy aktivní klapky, upravující aerodynamiku. Vytažené blatníky vyplňují 17- nebo 18palcová kola a spolu s plastovým obložením podběhů, nárazníků a dveří podporují robustní vzhled vozu. Skupinové svítilny mají tvar písmene L a působí neortodoxně, na takový styling nejsme u Hondy zvyklí. Poměrně malé je zadní okno, výhled se tak přes tenčí A-sloupky zlepšil alespoň směrem dopředu.
Kabina vypadá daleko hodnotněji než doposud, na čemž mají podíl nejen dřevěné dekory vyobrazeného stupně výbavy, ale také úplně nová středová konzole. Té dominuje sedmipalcový displej multimediálního systému Display Audio s operačním systémem Android, rozhraním Apple CarPlay i Android Auto nebo satelitní navigací Garmin. Na vyvýšené části středové konzole je umístěna řadící páka, která je tak řidiči mnohem lépe po ruce. Podobně jako Civic má CR-V digitální přístrojový panel, rozdělený na centrální a dvě menší kapličky. Vedle těchto prvků slibuje Honda dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrická přední sedadla, vyhřívání míst vpředu i vzadu nebo USB port pro cestující vzadu. Ti mají mít k dispozici nejvíce místa pro kolena v segmentu (+ 53 milimetrů oproti minulé generaci), celkově pak páté pokračování CR-V nabídne nejprostornější interiér ve své třídě.
Pod kapotou čekejte výraznější prosazování přeplňovaných zážehových motorů. Vždyť vůbec poprvé se pod kapotou CR-V objeví čtyřválec s turbodmychadlem, jde přitom o patnáctistovku s výkonem 142 kW (193 k). Ta nabídne nejnižší spotřebu v celém segmentu, konkrétní čísla ale chybí. Sparingpartnera bude dělat 2.4litrový atmosférický čtyřválec i-VTEC, dostupný pro základní výbavový stupeň LX. Obě jednotky dostanou bezestupňový automat CVT, slíbený je pohon předních i všech kol. Podvozek má vyšší světlou výšku než doposud, předním vzpěrám MacPherson bude sekundovat víceprvková náprava vzadu. Hlavním bezpečnostním prvekem je soubor Honda Sensing (standard od výbavy EX výš), obsahující přednárazový systém s detekcí chodců, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem a přepínání dálkových světel. Prodej nové generace se v USA rozběhne do konce podzimu, Evropa se dočká v průběhu příštího roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.