Nový Hyundai i30 je úplně jiný než ten odcházející. Má umírněnější design, konzervativní interiér a moderní přeplňované pohonné jednotky. Poprvé v historii se také může těšit na skutečně sportovní derivát, který příští rok ukáže divize N. Jeho předzvěstí je koncept RN30, což je možná nejlepší Hyundai poslední dekády.
Příchod divize N byl potvrzen loni na frankfurtském autosalonu. Od té doby se objevilo několik konceptů a testovací prototypy ostré i30 se navíc už dlouho prohání po Nordschleife. Výsledek snažení přesto nejspíše předčí všechna očekávání. Ano, RN30 je zatím (opět) pouze konceptem, ale konceptem blízkým sériové výrobě, navíc zatraceně povedeným. Co do sériové podoby nedozná přílišných změn bude, doufejme, pohonné ústrojí. Jedná se o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 279,5 kW (380 k) s točivým momentem 451 Nm. To už je nebezpečně v teritoriu vozů jako Mercedes-AMG A 45 nebo Audi RS3. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat jsou poháněna všechna kola, nechybí například elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností (eLSD) nebo variabilní výfukový systém pro co nejjadrnější zvuk. Pokud bychom chtěli být ničitelé tradic, tohle klidně může být něco jako „nový Lancer Evo“.
Design vozu je zatím hodně koncepční a s výchozí i30 nemá mnoho společného, ačkoliv na první pohled hatchback nižší střední třídy rozpoznáte. Mohou za to přední partie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Ty nicméně dostaly každý dva LED zdroje a stylový kryt, stejně jako lampy vzadu. V hodně výrazně tvarovaném nárazníku sedí diody pro denní svícení s ohraničením připomínajícím zaměřovací systémy. Celkově je karosérie o 30 milimetrů širší (1950 milimetrů) a 84 milimetrů nižší (1355 milimetrů). I to pomáhá navodit pocit dynamičnosti. Protáhlá střecha je zakončena skutečně monumentálním spoilerem, v němž je navíc třetí brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku. Při pohledu zezadu také vyniknou rozšířené blatníky a difuzor s centrální dvojitou koncovkou výfuku. Povedený dojem z vozu dotváření 19palcová litá kola a nahoru se otevírající přední dveře.
Kabina je výsledkem úzké spolupráce se závodním oddělením Hyundai Motosport, výrazná je tak orientace směrem na řidiče. Ten má k dispozici nový volant s pádly řazení a zabudovaným displejem, druhá obrazovka tvoří do prostoru vytažený přístrojový panel. Středová konzole plynule přechází v tunel a je tvořena pouze několika nejdůležitějšími tlačítky. Bezpečnost posádky mají na starosti ochranná klec, ale především dvojice anatomických sedadel pro řidiče a spolujezdce. Zajímavostí jsou tři kamery, dvě uvnitř na A-sloupcích a jedna zvenku na střeše, zaznamenávající řidičovy reakce a pohyby během jízdy, ale i jízdu samotnou. Zatím poslední dostupná informace se váže ke spolupráci s chemickou firmou BASF, která pomohla vytvořit specifický plast, nahrazující u některých komponentů karbon. Toto řešení umožnilo radikálně snížit hmotnost vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.