Možný nástupce Lanceru Evo? Fantastický Hyundai RN30

ar6, 29. září 2016, 09:24 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Nový Hyundai i30 je úplně jiný než ten odcházející. Má umírněnější design, konzervativní interiér a moderní přeplňované pohonné jednotky. Poprvé v historii se také může těšit na skutečně sportovní derivát, který příští rok ukáže divize N. Jeho předzvěstí je koncept RN30, což je možná nejlepší Hyundai poslední dekády.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncepční Hyundai RN30 ukazuje podobu budoucí sportovní verze klasické i30.

Koncepční Hyundai RN30 ukazuje podobu budoucí sportovní verze klasické i30. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Příchod divize N byl potvrzen loni na frankfurtském autosalonu. Od té doby se objevilo několik konceptů a testovací prototypy ostré i30 se navíc už dlouho prohání po Nordschleife. Výsledek snažení přesto nejspíše předčí všechna očekávání. Ano, RN30 je zatím (opět) pouze konceptem, ale konceptem blízkým sériové výrobě, navíc zatraceně povedeným. Co do sériové podoby nedozná přílišných změn bude, doufejme, pohonné ústrojí. Jedná se o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 279,5 kW (380 k) s točivým momentem 451 Nm. To už je nebezpečně v teritoriu vozů jako Mercedes-AMG A 45 nebo Audi RS3. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat jsou poháněna všechna kola, nechybí například elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností (eLSD) nebo variabilní výfukový systém pro co nejjadrnější zvuk. Pokud bychom chtěli být ničitelé tradic, tohle klidně může být něco jako „nový Lancer Evo“.

Design vozu je zatím hodně koncepční a s výchozí i30 nemá mnoho společného, ačkoliv na první pohled hatchback nižší střední třídy rozpoznáte. Mohou za to přední partie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Ty nicméně dostaly každý dva LED zdroje a stylový kryt, stejně jako lampy vzadu. V hodně výrazně tvarovaném nárazníku sedí diody pro denní svícení s ohraničením připomínajícím zaměřovací systémy. Celkově je karosérie o 30 milimetrů širší (1950 milimetrů) a 84 milimetrů nižší (1355 milimetrů). I to pomáhá navodit pocit dynamičnosti. Protáhlá střecha je zakončena skutečně monumentálním spoilerem, v němž je navíc třetí brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku. Při pohledu zezadu také vyniknou rozšířené blatníky a difuzor s centrální dvojitou koncovkou výfuku. Povedený dojem z vozu dotváření 19palcová litá kola a nahoru se otevírající přední dveře.

Kabina je výsledkem úzké spolupráce se závodním oddělením Hyundai Motosport, výrazná je tak orientace směrem na řidiče. Ten má k dispozici nový volant s pádly řazení a zabudovaným displejem, druhá obrazovka tvoří do prostoru vytažený přístrojový panel. Středová konzole plynule přechází v tunel a je tvořena pouze několika nejdůležitějšími tlačítky. Bezpečnost posádky mají na starosti ochranná klec, ale především dvojice anatomických sedadel pro řidiče a spolujezdce. Zajímavostí jsou tři kamery, dvě uvnitř na A-sloupcích a jedna zvenku na střeše, zaznamenávající řidičovy reakce a pohyby během jízdy, ale i jízdu samotnou. Zatím poslední dostupná informace se váže ke spolupráci s chemickou firmou BASF, která pomohla vytvořit specifický plast, nahrazující u některých komponentů karbon. Toto řešení umožnilo radikálně snížit hmotnost vozu.

Vytisknout

Diskuze: Možný nástupce Lanceru Evo? Fantastický Hyundai RN30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq zná české ceny.

Škoda poprvé boduje českými cenami! Kodiaq stojí skoro stejně jako Superb

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud