Nový Hyundai i30 je úplně jiný než ten odcházející. Má umírněnější design, konzervativní interiér a moderní přeplňované pohonné jednotky. Poprvé v historii se také může těšit na skutečně sportovní derivát, který příští rok ukáže divize N. Jeho předzvěstí je koncept RN30, což je možná nejlepší Hyundai poslední dekády.
Příchod divize N byl potvrzen loni na frankfurtském autosalonu. Od té doby se objevilo několik konceptů a testovací prototypy ostré i30 se navíc už dlouho prohání po Nordschleife. Výsledek snažení přesto nejspíše předčí všechna očekávání. Ano, RN30 je zatím (opět) pouze konceptem, ale konceptem blízkým sériové výrobě, navíc zatraceně povedeným. Co do sériové podoby nedozná přílišných změn bude, doufejme, pohonné ústrojí. Jedná se o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 279,5 kW (380 k) s točivým momentem 451 Nm. To už je nebezpečně v teritoriu vozů jako Mercedes-AMG A 45 nebo Audi RS3. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat jsou poháněna všechna kola, nechybí například elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností (eLSD) nebo variabilní výfukový systém pro co nejjadrnější zvuk. Pokud bychom chtěli být ničitelé tradic, tohle klidně může být něco jako „nový Lancer Evo“.
Design vozu je zatím hodně koncepční a s výchozí i30 nemá mnoho společného, ačkoliv na první pohled hatchback nižší střední třídy rozpoznáte. Mohou za to přední partie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Ty nicméně dostaly každý dva LED zdroje a stylový kryt, stejně jako lampy vzadu. V hodně výrazně tvarovaném nárazníku sedí diody pro denní svícení s ohraničením připomínajícím zaměřovací systémy. Celkově je karosérie o 30 milimetrů širší (1950 milimetrů) a 84 milimetrů nižší (1355 milimetrů). I to pomáhá navodit pocit dynamičnosti. Protáhlá střecha je zakončena skutečně monumentálním spoilerem, v němž je navíc třetí brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku. Při pohledu zezadu také vyniknou rozšířené blatníky a difuzor s centrální dvojitou koncovkou výfuku. Povedený dojem z vozu dotváření 19palcová litá kola a nahoru se otevírající přední dveře.
Kabina je výsledkem úzké spolupráce se závodním oddělením Hyundai Motosport, výrazná je tak orientace směrem na řidiče. Ten má k dispozici nový volant s pádly řazení a zabudovaným displejem, druhá obrazovka tvoří do prostoru vytažený přístrojový panel. Středová konzole plynule přechází v tunel a je tvořena pouze několika nejdůležitějšími tlačítky. Bezpečnost posádky mají na starosti ochranná klec, ale především dvojice anatomických sedadel pro řidiče a spolujezdce. Zajímavostí jsou tři kamery, dvě uvnitř na A-sloupcích a jedna zvenku na střeše, zaznamenávající řidičovy reakce a pohyby během jízdy, ale i jízdu samotnou. Zatím poslední dostupná informace se váže ke spolupráci s chemickou firmou BASF, která pomohla vytvořit specifický plast, nahrazující u některých komponentů karbon. Toto řešení umožnilo radikálně snížit hmotnost vozu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.