Nový Hyundai i30 je úplně jiný než ten odcházející. Má umírněnější design, konzervativní interiér a moderní přeplňované pohonné jednotky. Poprvé v historii se také může těšit na skutečně sportovní derivát, který příští rok ukáže divize N. Jeho předzvěstí je koncept RN30, což je možná nejlepší Hyundai poslední dekády.
Příchod divize N byl potvrzen loni na frankfurtském autosalonu. Od té doby se objevilo několik konceptů a testovací prototypy ostré i30 se navíc už dlouho prohání po Nordschleife. Výsledek snažení přesto nejspíše předčí všechna očekávání. Ano, RN30 je zatím (opět) pouze konceptem, ale konceptem blízkým sériové výrobě, navíc zatraceně povedeným. Co do sériové podoby nedozná přílišných změn bude, doufejme, pohonné ústrojí. Jedná se o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 279,5 kW (380 k) s točivým momentem 451 Nm. To už je nebezpečně v teritoriu vozů jako Mercedes-AMG A 45 nebo Audi RS3. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat jsou poháněna všechna kola, nechybí například elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností (eLSD) nebo variabilní výfukový systém pro co nejjadrnější zvuk. Pokud bychom chtěli být ničitelé tradic, tohle klidně může být něco jako „nový Lancer Evo“.
Design vozu je zatím hodně koncepční a s výchozí i30 nemá mnoho společného, ačkoliv na první pohled hatchback nižší střední třídy rozpoznáte. Mohou za to přední partie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Ty nicméně dostaly každý dva LED zdroje a stylový kryt, stejně jako lampy vzadu. V hodně výrazně tvarovaném nárazníku sedí diody pro denní svícení s ohraničením připomínajícím zaměřovací systémy. Celkově je karosérie o 30 milimetrů širší (1950 milimetrů) a 84 milimetrů nižší (1355 milimetrů). I to pomáhá navodit pocit dynamičnosti. Protáhlá střecha je zakončena skutečně monumentálním spoilerem, v němž je navíc třetí brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku. Při pohledu zezadu také vyniknou rozšířené blatníky a difuzor s centrální dvojitou koncovkou výfuku. Povedený dojem z vozu dotváření 19palcová litá kola a nahoru se otevírající přední dveře.
Kabina je výsledkem úzké spolupráce se závodním oddělením Hyundai Motosport, výrazná je tak orientace směrem na řidiče. Ten má k dispozici nový volant s pádly řazení a zabudovaným displejem, druhá obrazovka tvoří do prostoru vytažený přístrojový panel. Středová konzole plynule přechází v tunel a je tvořena pouze několika nejdůležitějšími tlačítky. Bezpečnost posádky mají na starosti ochranná klec, ale především dvojice anatomických sedadel pro řidiče a spolujezdce. Zajímavostí jsou tři kamery, dvě uvnitř na A-sloupcích a jedna zvenku na střeše, zaznamenávající řidičovy reakce a pohyby během jízdy, ale i jízdu samotnou. Zatím poslední dostupná informace se váže ke spolupráci s chemickou firmou BASF, která pomohla vytvořit specifický plast, nahrazující u některých komponentů karbon. Toto řešení umožnilo radikálně snížit hmotnost vozu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.