Nové Audi Q5, na první pohled evoluce, ale na ten druhý? Je opravdu jiné

ar6, 29. září 2016, 16:33 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Nabídka SUV se čtyřmi kruhy ve znaku je už posledních pár měsíců skutečně velice bohatá. Vedle nejmenší Q2 totiž zahrnuje i Q3, Q5 a Q7. Nejstarší je z této čtveřice řada Q5, představená již v roce 2008. Není tedy překvapením, že Audi do Paříže přivezlo druhé vydání tohoto modelu. Na první pohled byste ale spíše hádali, že jde jen o hodně důkladný facelift.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q5 se představuje ve druhá generaci, ta je větší a celkově vyspělejší.

Audi Q5 se představuje ve druhá generaci, ta je větší a celkově vyspělejší. | foto: Audi

Sdílejte článek

I přes své stáří se první generace Audi Q5 stabilně řadí mezi nejprodávanější vozy svého segmentu. Úkol vyvinout jeho nástupce tedy rozhodně nebyl z těch jednoduchých a ostatně je to tak trochu vidět i na vnějším designu. Ten by se dal spíše než za revoluční označit za evoluční, navíc částečně připomínající větší Q7. Předním partiím dominuje maska Singleframe se širokým rámečkem, který je napojen až na hlavní světlomety. Ty mohou být na přání LED diodové či dokonce vybavené technologií Matrix LED. Typická je pro Audi poslední doby linka nad klikami dveří, stejně jako dozadu se zužující tvar bočních oken. Zadní partie jsou na první pohled úplně stejné jako u předchůdce, na ten druhý už ale zaregistrujete trochu jiný tvar světlometů, na přání s dynamickými ukazateli, nový difuzor nebo víko kufru, „objímající“ C-sloupek. Na výběr bude 14 laků karosérie a litá kola od 17 do 21 palců, klasikou je v podání Audi nabídka verzí sport, design,  design selection a S line, respektive exteriérového paketu S line.

img-responsive

Zadní partie výrazně připomínají předchůdce. | foto: Audi

Základem Q5 je modulární platforma MLB, udělující délku 4,66 metru, šířku 1,89 metru, výšku 1,66 metru a rozvor 2,82 metru. To znamená, že je novinka větší ve všech ohledech. Co je ale možná ještě důležitější, hmotnost klesla až o 90 kilogramů, což se pozitivně projeví na dynamice i jízdních vlastnostech. Když už byla řeč o prostoru, sluší se zmínit, že interiér je standardně pětimístný a má zavazadlový prostor o objemu 550 až 610 litrů (volitelné je posouvání sedadel a nastavování sklonu opěradel). Po sklopení dělených opěradel vznikne prostor o objemu 1550 litrů. Na přání je dodáváno elektrické víko kufru a v kombinaci se vzduchovým odpružením též manuální snížení světlé výšky.

Palubní deska znalce současných kokpitů Audi příliš nepřekvapí. Charakteristické jsou po ni horizontální linie, mírné natočení středové konzole směrem k řidiči a volně stojící displej infotainmentu MMI na jejím vrcholu. Obrazovka má úhlopříčku až 8,3 palce, otočný ovladač pak v sobě má zabudovanou dotykovou plochu, umějící rozpoznat psaný text a vybraná gesta. Komu nevoní ruční ovládání, může zvolit to hlasové. Součástí multimediálního systému je i navigace, která si zapamatuje opakující se trasy nebo cílová místa. Modul Audi connect pro změnu zajišťuje LTE a WLAN připojení k internetu, chybět pochopitelně nemůže ani bezdrátová nabíječka chytrých telefonů a Audi smartphone interface s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Nový je tříramenný multifunkční volant, na přání s vyhříváním, před nímž může být 12,3palcový Audi virtual cockpit. Důležité informace promítá na čelní sklo head up displej. Za zmínku stojí třeba masážní funkce sedadel, osvětlení až 30 různými barvami a dvě verze inovované klimatizace.

Jedinou benzínovou jednotkou bude dvoulitr TFSI o výkonu 185 kW (252 k). Výrazně širší je nabídka dvoulitrových TDI, dostupných s výkonem 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k). Vrcholem bude třílitrový šestiválec TDI o výkonu 210 kW (286 k) s točivým momentem 620 Nm. Pro dva silnější dvoulitry TDI a benzénové TFSI je standardně dodáván pohon všech kol quattro s technologií ultra (nejslabší motor ho má za příplatek), třílitrové TDI jej pak vylepšuje o volitelný sportovní diferenciál na zadní nápravě. Z převodovek bude k dispozici šestistupňový manuál nebo sedmistupňová dvouspojka S tronic, pro 3.0 TDI je nabízen osmistupňový automat Tiptronic. Podvozek má nově vyvinuté pětiprvkové nápravy a řízení s elektromechanickým posilovačem, zaměnitelné za dynamické řízení s variabilním převodem. Adaptivní tlumiče mohou být doplněny o adaptivní vzduchové odpružení s měnící se světlou výškou. Nastavení obou podvozků probíhá přes volič jízdních režimů Audi drive select.

Asistenční systémy nové Q5 jsou sdruženy do paketů Tour, City a Parking. K dostání budou například adaptivní tempomat s pomocníkem jízdy v koloně, udržování v jízdním pruhu, upozornění na vozy při couvání, kamerové rozpoznávání značek nebo přednárazový systém s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním. Výroba novinky bude probíhat v Mexiku, prodej začne v úvodu příštího roku. Startovací cena byla v Německu stanovena na 45 100 eur (cca 1 219 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Nové Audi Q5, na první pohled evoluce, ale na ten druhý? Je opravdu jiné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dacia Sandero prošla, stejně jako Logan, omlazovací kúrou.

Revoluce u Dacie! Dvouspojkový automat pro Duster, LED diody pro Logan a Sandero

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud