Mercedes si v posledních sezonách formule 1 jezdí tak trochu svou vlastní ligu. Pokud už se mu někdo dokáže přiblížit, jsou to většinou piloti Ferrari nebo Red Bullu. A právě rakouská stáj se podílela na vývoji nedávno představeného hypersportu Aston Martin AM-RB 001. To se trojcípé hvězdě samozřejmě nelíbí a připravuje tak trochu šílenou konkurenci. Její premiéra je naplánovaná ještě na tento měsíc, nově také známe její jméno.
S výrobou super- nebo hypersportů má Mercedes poměrně bohaté, ačkoliv již trochu letité zkušenosti. Na modely C111, C112 nebo CLK GTR se ale jen tak nezapomene, i když to do malosériové výroby dotáhl jen poslední z nich. Nyní se má do portfolia Mercedesu, konkrétně pod hlavičkou divize AMG, takový hypersport vrátit. Důvodem vzniku je mimo jiné také Aston Martin AM-RB 001, na jehož vývoji pracoval rival Němců z formule 1, nápojový gigant Red Bull. A právě královnou motorsportu se má chystaný vůz, nesoucí jméno R50, pořádně inspirovat. Informuje o tom alespoň americký Automobilemag.
Jako správný konkurent výše zmíněného vozu, či například také McLarenu P1 nebo LaFerrari, bude mít Mercedes-AMG R50 k dokonalosti vyladěný motor. O to se postará divize AMG High Performance Powertrains, stojící mimo jiné i za nedostižným agregátem z formule 1. Díky tomu se spekuluje, že uprostřed uložený spalovací motor s turbodmychadlem bude mít objem pouze 1.6 litru, mělo by totiž jít o vlastně jen poupravenou závodní jednotku. Pravděpodobněji se ale nakonec jeví možnost použití přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce, známého i z dalších modelů AMG. Tak jak tak bude zážehový motor spolupracovat s trojicí elektromotorů, dvěma v předních kolech a třetím v převodovce, a nabídne přes neskutečných 736 kW (1000 k). Další sílu přidají i elektrické motory, výkon soustavy tak určitě přesáhne 956 kW (1300 k).
Díky použití lehkých materiálů i prvků ze světa motorsportu bude R50 vážit méně než 1315 kilogramů. To ve spolupráci s ohromným výkonem vystřelí vůz na 96 km/h za asi 2 sekundy a dotáhne ho až na 354 km/h. Tesla tak zcela určitě přijde o rychlostní rekord mezi sériovými silničními automobily. Dynamice Mercedesu bude odpovídat také aktivní aerodynamika s pohyblivými předními křidélky nebo do několika poloh nastavitelným zadním spoilerem, chovajícím se také jako vzduchová brzda. Celkově bude auto sedět velice nízko a svými tvary připomene prototypy Le Mans. Nízká bude také pozice sedadel, řidič a spolujezdec tak budou mít téměř natažené nohy. Nastavovat půjdou volant i pedály, sedadla s proměnnou tuhostí výplně se mají přizpůsobit různým typům postavy. Zapomeňte také na konvenční přístrojovou desku, její místo zaujmou průhledový displej a LED diodový tachometr.
Inženýři AMG dále pracují na speciálním algoritmu, jenž bude sledovat lepšící se schopnosti řidiče a tím pádem mu dovolovat vystavování se většímu příčnému i podélnému zrychlení. Palubní počítače budou na závodním okruhu rovněž schopny vybrat ideální jízdní stopu a optimální brzdné a zatáčecí body. Podvozek kromě toho dostane aktivní odpružení, vektorování točivého momentu a natáčení zadních kol. Debut jednoho z nejrychlejších automobilů historie se odehraje již za několik týdnů v Paříži u příležitosti padesátin divize AMG. Schválena je zatím stavba jednoho konceptu, šéf AMG ale přiznal, že chce postavit sérii 25 až 250 automobilů.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.