S výrobou super- nebo hypersportů má Mercedes poměrně bohaté, ačkoliv již trochu letité zkušenosti. Na modely C111, C112 nebo CLK GTR se ale jen tak nezapomene, i když to do malosériové výroby dotáhl jen poslední z nich. Nyní se má do portfolia Mercedesu, konkrétně pod hlavičkou divize AMG, takový hypersport vrátit. Důvodem vzniku je mimo jiné také Aston Martin AM-RB 001, na jehož vývoji pracoval rival Němců z formule 1, nápojový gigant Red Bull. A právě královnou motorsportu se má chystaný vůz, nesoucí jméno R50, pořádně inspirovat. Informuje o tom alespoň americký Automobilemag.
Jako správný konkurent výše zmíněného vozu, či například také McLarenu P1 nebo LaFerrari, bude mít Mercedes-AMG R50 k dokonalosti vyladěný motor. O to se postará divize AMG High Performance Powertrains, stojící mimo jiné i za nedostižným agregátem z formule 1. Díky tomu se spekuluje, že uprostřed uložený spalovací motor s turbodmychadlem bude mít objem pouze 1.6 litru, mělo by totiž jít o vlastně jen poupravenou závodní jednotku. Pravděpodobněji se ale nakonec jeví možnost použití přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce, známého i z dalších modelů AMG. Tak jak tak bude zážehový motor spolupracovat s trojicí elektromotorů, dvěma v předních kolech a třetím v převodovce, a nabídne přes neskutečných 736 kW (1000 k). Další sílu přidají i elektrické motory, výkon soustavy tak určitě přesáhne 956 kW (1300 k).
Díky použití lehkých materiálů i prvků ze světa motorsportu bude R50 vážit méně než 1315 kilogramů. To ve spolupráci s ohromným výkonem vystřelí vůz na 96 km/h za asi 2 sekundy a dotáhne ho až na 354 km/h. Tesla tak zcela určitě přijde o rychlostní rekord mezi sériovými silničními automobily. Dynamice Mercedesu bude odpovídat také aktivní aerodynamika s pohyblivými předními křidélky nebo do několika poloh nastavitelným zadním spoilerem, chovajícím se také jako vzduchová brzda. Celkově bude auto sedět velice nízko a svými tvary připomene prototypy Le Mans. Nízká bude také pozice sedadel, řidič a spolujezdec tak budou mít téměř natažené nohy. Nastavovat půjdou volant i pedály, sedadla s proměnnou tuhostí výplně se mají přizpůsobit různým typům postavy. Zapomeňte také na konvenční přístrojovou desku, její místo zaujmou průhledový displej a LED diodový tachometr.
Inženýři AMG dále pracují na speciálním algoritmu, jenž bude sledovat lepšící se schopnosti řidiče a tím pádem mu dovolovat vystavování se většímu příčnému i podélnému zrychlení. Palubní počítače budou na závodním okruhu rovněž schopny vybrat ideální jízdní stopu a optimální brzdné a zatáčecí body. Podvozek kromě toho dostane aktivní odpružení, vektorování točivého momentu a natáčení zadních kol. Debut jednoho z nejrychlejších automobilů historie se odehraje již za několik týdnů v Paříži u příležitosti padesátin divize AMG. Schválena je zatím stavba jednoho konceptu, šéf AMG ale přiznal, že chce postavit sérii 25 až 250 automobilů.