Segmentu kompaktních MPV vládnou Citroën C4 Picasso, Ford C-Max,Renault Scénic nebo Volkswagen Touran. Možná trochu opomíjenou alternativou k nim je Kia Carens, aktuálně dostupná již ve třetí generaci. A právě jihokorejský model prošel omlazovací kúrou, kterou ale zatím v Evropě neuvidíme.
Starý kontinent je pro Carens hlavním světovým odbytištěm. Za loňský rok se zde prodalo 22 tisíc kusů pěti- nebo sedmimístného MPV, zatímco doma v Jižní Koreji to bylo jen 3647 automobilů. Modernizace tak cílí především na Koreu, kde by měla zájem o vůz trochu oživit. Prakticky jistý je nicméně příchod těchto změn i do Evropy, to už bychom ale trochu předbíhali. Oproti stávajícímu provedení dostal Carens novou přední i zadní část. Vpředu je nejviditelnější zvětšená chromovaná maska chladiče, té sekundují mírně upravená světla s diodami denního svícení a nárazník s vodorovnými mlhovkami a falešným ochranným krytem podvozku. Vzadu se modernizace také dotkla světel, svítící nově LED diodami. Mírně upraven byl i nárazník, který má stejně jako vpředu falešný ochranný kryt spodní části auta, zvyšující jeho robustnost. Došlo také k osvěžení palety litých kol, zahrnující standardní šestnáctky a příplatkové sedmnáctky nebo osmnáctky.
Kabina 4525 milimetrů dlouhého MPV s rozvorem o hodnotě 2750 milimetrů se příliš nezměnila. Výraznější novinku představují pouze kvalitnější plasty s možností příplatkového karbonového vzhledu a multimediální systém s navigací a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou poslední generace (standardem je audiosystém se šesti reproduktory). Jeho umístění však, stejně jako rozmístění jednotlivých ovladačů, zůstalo stejné. K dispozici budou opět verze s pěti nebo sedmi místy k sezení. Druhou a případně i třetí řadu sedadel lze složit úplně do podlahy, čímž vznikne až 1643 litrů zavazadlového prostoru. Při obsazení pěti lidmi se kufr „smrskne“ na 495 litrů. Výhodou Carensu je také výborná variabilita, kdy lze například z druhé a třetí řady využít jen jedno sedadlo, tím pádem je polovina interiéru využitelná pro přepravu delších předmětů. Jednotlivé sedačky jsou rovněž posunovatelné a mají polohovatelná opěradla.
Pod kapotou jihokorejské specifikace vozu mohou být jen dva motory. Slabší je vznětová sedmnáctistovka o výkonu 104 kW (141 k) při 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a má volitelný systím stop & start. Silnější verzi představuje dvoulitr LPI se spalováním zkapalněného ropného plynu (LPG) o výkonu 113 kW (154 k) při 6200 ot./min s točivým momentem 197 Nm při 4200 ot./min. Na rozdíl od turbodieselu lze vybírat mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Naftový agregát je podle nového ceníku nabízen jen v jediné výbavě Prestige za 24 100 000 wonů (cca 521 000 korun), dvoulitr je dostupný ve dvou stupních – Luxury za 20 000 000 wonů (cca 432 000 korun), respektive Prestige za 22 250 000 wonů (cca 481 000 korun). Kdy se omlazený Carens dostane k nám zatím není jasné, nabízí se ale například podzimní pařížský autosalon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?