Segmentu kompaktních MPV vládnou Citroën C4 Picasso, Ford C-Max,Renault Scénic nebo Volkswagen Touran. Možná trochu opomíjenou alternativou k nim je Kia Carens, aktuálně dostupná již ve třetí generaci. A právě jihokorejský model prošel omlazovací kúrou, kterou ale zatím v Evropě neuvidíme.
Starý kontinent je pro Carens hlavním světovým odbytištěm. Za loňský rok se zde prodalo 22 tisíc kusů pěti- nebo sedmimístného MPV, zatímco doma v Jižní Koreji to bylo jen 3647 automobilů. Modernizace tak cílí především na Koreu, kde by měla zájem o vůz trochu oživit. Prakticky jistý je nicméně příchod těchto změn i do Evropy, to už bychom ale trochu předbíhali. Oproti stávajícímu provedení dostal Carens novou přední i zadní část. Vpředu je nejviditelnější zvětšená chromovaná maska chladiče, té sekundují mírně upravená světla s diodami denního svícení a nárazník s vodorovnými mlhovkami a falešným ochranným krytem podvozku. Vzadu se modernizace také dotkla světel, svítící nově LED diodami. Mírně upraven byl i nárazník, který má stejně jako vpředu falešný ochranný kryt spodní části auta, zvyšující jeho robustnost. Došlo také k osvěžení palety litých kol, zahrnující standardní šestnáctky a příplatkové sedmnáctky nebo osmnáctky.
Kabina 4525 milimetrů dlouhého MPV s rozvorem o hodnotě 2750 milimetrů se příliš nezměnila. Výraznější novinku představují pouze kvalitnější plasty s možností příplatkového karbonového vzhledu a multimediální systém s navigací a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou poslední generace (standardem je audiosystém se šesti reproduktory). Jeho umístění však, stejně jako rozmístění jednotlivých ovladačů, zůstalo stejné. K dispozici budou opět verze s pěti nebo sedmi místy k sezení. Druhou a případně i třetí řadu sedadel lze složit úplně do podlahy, čímž vznikne až 1643 litrů zavazadlového prostoru. Při obsazení pěti lidmi se kufr „smrskne“ na 495 litrů. Výhodou Carensu je také výborná variabilita, kdy lze například z druhé a třetí řady využít jen jedno sedadlo, tím pádem je polovina interiéru využitelná pro přepravu delších předmětů. Jednotlivé sedačky jsou rovněž posunovatelné a mají polohovatelná opěradla.
Pod kapotou jihokorejské specifikace vozu mohou být jen dva motory. Slabší je vznětová sedmnáctistovka o výkonu 104 kW (141 k) při 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a má volitelný systím stop & start. Silnější verzi představuje dvoulitr LPI se spalováním zkapalněného ropného plynu (LPG) o výkonu 113 kW (154 k) při 6200 ot./min s točivým momentem 197 Nm při 4200 ot./min. Na rozdíl od turbodieselu lze vybírat mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Naftový agregát je podle nového ceníku nabízen jen v jediné výbavě Prestige za 24 100 000 wonů (cca 521 000 korun), dvoulitr je dostupný ve dvou stupních – Luxury za 20 000 000 wonů (cca 432 000 korun), respektive Prestige za 22 250 000 wonů (cca 481 000 korun). Kdy se omlazený Carens dostane k nám zatím není jasné, nabízí se ale například podzimní pařížský autosalon.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?