Škoda Kodiaq se světu poprvé kompletně odhalí 1. září na speciální akci pro novináře a další pozvané hosty v Berlíně, veřejnost potom prostornost sedmimístného SUV okusí začátkem října na autosalonu v Paříži. Do té doby zbývá ale ještě hodně času, aby tak publikum zůstalo „v očekávání,“ vypouští Škoda pravidelně teasery. Ten poslední se vztahuje k Tour de France.
Nejslavnější cyklistický závod Tour de France sponzoruje Škoda již třináct let. Letos se pak kromě log kolem tratě nebo doprovodných vozidel objeví mladoboleslavský odkaz také na skleněné trofeji pro vítěze, kterou automobilka navrhla. Podnětem k sepsání dalšího z řady článků o Kodiaqu však není specifická trofej ale fakt, že nové SUV přivede peloton k cílové čáře na slavném bulváru Champs-Elysées. Poslední etapa závodu mimochodem vede z Chantilly do Paříže. Zpět ale k autu samotnému, za jehož volat usedne bývalý irský profesionální cyklista Stephen Roche, jenž vyhrál Tour v roce 1987 a je také ambasadorem značky.
Pokud čekáte, že by se snad Kodiaq mohl odhalit trochu dřív již na této akci, jste na omylu. Vůz stále ponese jen nové maskování. Kombinaci černé, šedé a bílé ze začátku července tak nahradí kombinace červené, šedé a černé. Škoda uvádí, že kamufláž je inspirována novým designovým jazykem značky, odhaleným právě na sedmimístném SUV. Auto pokryje celkem 14 tisíc fazet, čtyři specialisté pak asi 120 hodin zpracovávali 21 m2 fólie, aby se vůz opticky přiblížil takzvanému Red Caru. Jedná se o ředitelskou Škodu Superb v červené Corrida, využívanou ředitelem Tour de France Christianem Prudhommem.
Jak bylo napsáno již dříve, 4,7 metru dlouhé SUV jezdí na základech modulární platformy MQB, která ale byla uzpůsobena tak, že se do interiéru vejde až sedm sedaček (standadem bude pět míst). Kufr může mít maximální objem 2065 litrů, ani v základní konfiguraci ale jistě nepůjde o žádného drobečka. Ostatně, vzpomeňte na Superb nebo Octavii. Vzhled karosérie převezme většinu prvků ze ženevské studie VisionS, bude ale disponovat mnoha Simply Clever řešeními. Například při otevření dveří bude jejich hranu chránit plastový výsuvný díl. Palubní deska zaujme především poslední generací infotainmentů na základě platformy MIB II, včetně připojení LTE, Wi-Fi hotspotu nebo konektivity s chytrými telefony. Pod kapotou se objeví paleta motorů TSI a TDI o výkonu až 132 kW (180 k) v kombinaci s manuálními i dvouspojkovými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol. Chybět nemají ani adaptivní tlumiče, volič jízdních režimů nebo nejmodernější bezpečnostní asistenty. Kompletní specifikace se tedy dozvíme již první zářijový den.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.