Škoda Kodiaq se světu poprvé kompletně odhalí 1. září na speciální akci pro novináře a další pozvané hosty v Berlíně, veřejnost potom prostornost sedmimístného SUV okusí začátkem října na autosalonu v Paříži. Do té doby zbývá ale ještě hodně času, aby tak publikum zůstalo „v očekávání,“ vypouští Škoda pravidelně teasery. Ten poslední se vztahuje k Tour de France.
Nejslavnější cyklistický závod Tour de France sponzoruje Škoda již třináct let. Letos se pak kromě log kolem tratě nebo doprovodných vozidel objeví mladoboleslavský odkaz také na skleněné trofeji pro vítěze, kterou automobilka navrhla. Podnětem k sepsání dalšího z řady článků o Kodiaqu však není specifická trofej ale fakt, že nové SUV přivede peloton k cílové čáře na slavném bulváru Champs-Elysées. Poslední etapa závodu mimochodem vede z Chantilly do Paříže. Zpět ale k autu samotnému, za jehož volat usedne bývalý irský profesionální cyklista Stephen Roche, jenž vyhrál Tour v roce 1987 a je také ambasadorem značky.
Pokud čekáte, že by se snad Kodiaq mohl odhalit trochu dřív již na této akci, jste na omylu. Vůz stále ponese jen nové maskování. Kombinaci černé, šedé a bílé ze začátku července tak nahradí kombinace červené, šedé a černé. Škoda uvádí, že kamufláž je inspirována novým designovým jazykem značky, odhaleným právě na sedmimístném SUV. Auto pokryje celkem 14 tisíc fazet, čtyři specialisté pak asi 120 hodin zpracovávali 21 m2 fólie, aby se vůz opticky přiblížil takzvanému Red Caru. Jedná se o ředitelskou Škodu Superb v červené Corrida, využívanou ředitelem Tour de France Christianem Prudhommem.
Jak bylo napsáno již dříve, 4,7 metru dlouhé SUV jezdí na základech modulární platformy MQB, která ale byla uzpůsobena tak, že se do interiéru vejde až sedm sedaček (standadem bude pět míst). Kufr může mít maximální objem 2065 litrů, ani v základní konfiguraci ale jistě nepůjde o žádného drobečka. Ostatně, vzpomeňte na Superb nebo Octavii. Vzhled karosérie převezme většinu prvků ze ženevské studie VisionS, bude ale disponovat mnoha Simply Clever řešeními. Například při otevření dveří bude jejich hranu chránit plastový výsuvný díl. Palubní deska zaujme především poslední generací infotainmentů na základě platformy MIB II, včetně připojení LTE, Wi-Fi hotspotu nebo konektivity s chytrými telefony. Pod kapotou se objeví paleta motorů TSI a TDI o výkonu až 132 kW (180 k) v kombinaci s manuálními i dvouspojkovými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol. Chybět nemají ani adaptivní tlumiče, volič jízdních režimů nebo nejmodernější bezpečnostní asistenty. Kompletní specifikace se tedy dozvíme již první zářijový den.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?