Loni složilo BMW na Concorso d’Eleganza Villa d’Este poctu kupé 3.0 CSL. Koncept 3.0 CSL Hommage navíc zaznamenal takový úspěch, že vedl nejen k variantě v závodním kabátku, ale i dalšímu hold vzdávajícímu modelu. Už ze jména 2002 Hommage je přitom jasné, ke komu nový koncept patří.
BMW 2002 Turbo se objevilo poprvé v roce 1973 a stalo se nejen prvním přeplňovaným modelem mnichovské automobilky, ale také vůbec prvním sériovým vozem s přeplňovaným motorem v Evropě. To, že bylo úžasné ho řídit asi zmiňovat nemusím. Není se tedy co divit, že i v moderní historii se na toto auto vzpomíná, tím spíše, že dnes BMW na přeplňovaných motorech staví své portfolio.
Na základech jakého modelu je koncept 2002 Hommage postaven lze tak trochu odhadnout z tvaru karosérie. Kdo tipoval kupé M2, tipoval správně. Jednotlivé panely karosérie, ale i její detaily jsou však zcela svébytné a odkazující na tradici. Ostatně, tak tomu bylo i u 3.0 CSL Hommage. Typická je pro 2002 Turbo skloněná „žraločí“ příď a krátké převisy na obou koncích vozu. Hommage je tedy samozřejmě má také.
Jeden by mohl novinku označit jako auto dvou polovin. Zatímco ta vrchní je lakována matně šedým lakem a tvarována velice jemně a minimalisticky, spodní s lesklou barvou (v obou případech odstín Space Race Metal) a výraznými blatníky i nárazníky přidává na agresivitě. Ony svalnaté blatníky vyplňují dvacetipalcová vícepaprsková kola ve dvoubarevném provedení, evokující spolu se zlatými třmeny brzd závodní vozy minulosti.
Tvar blatníků zasahuje až do přední i zadní části vozu, které jsou jím vizuálně ohraničené. Chybět nemohou ledvinky s černým žebrováním, uprostřed navíc propojené, což je mimo jiné další odkaz na minulost. O tvarování do špičky již byla řeč a nutné není určitě zmiňovat ani vyboulenou kapotu motoru. Světla mají zlaté pozadí a ctitelé tradic jistě zaregistrují zakomponování blinkrů do horizontálně vedeného proužku z uhlíkových kompozitů, který obepíná celý vůz. Přední nárazník využívá velkého nasávacího otvoru i výrazného splitteru, spolu se zrcátkem řidiče pak rámeček nasávání zdobí typická mnichovská trikolóra.
V zadní části zaujmou především čtyři koncovky výfuku, umístěné v difuzoru z uhlíkových kompozitů. Samo BMW ale spíše upozorňuje na zadní svítilny, překryté černým panelem, u nichž vždy svítí pouze v daném okamžiku aktivní plocha. Logo automobilky není tradičně uprostřed víka kufru, ale vpravo od registrační značky, což je další z mnoha odkazů na původní model. Stejně jako BMW 3.0 CSL Hommage si i 2002 Hommage odbude premiéru na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.