Loni složilo BMW na Concorso d’Eleganza Villa d’Este poctu kupé 3.0 CSL. Koncept 3.0 CSL Hommage navíc zaznamenal takový úspěch, že vedl nejen k variantě v závodním kabátku, ale i dalšímu hold vzdávajícímu modelu. Už ze jména 2002 Hommage je přitom jasné, ke komu nový koncept patří.
BMW 2002 Turbo se objevilo poprvé v roce 1973 a stalo se nejen prvním přeplňovaným modelem mnichovské automobilky, ale také vůbec prvním sériovým vozem s přeplňovaným motorem v Evropě. To, že bylo úžasné ho řídit asi zmiňovat nemusím. Není se tedy co divit, že i v moderní historii se na toto auto vzpomíná, tím spíše, že dnes BMW na přeplňovaných motorech staví své portfolio.
Na základech jakého modelu je koncept 2002 Hommage postaven lze tak trochu odhadnout z tvaru karosérie. Kdo tipoval kupé M2, tipoval správně. Jednotlivé panely karosérie, ale i její detaily jsou však zcela svébytné a odkazující na tradici. Ostatně, tak tomu bylo i u 3.0 CSL Hommage. Typická je pro 2002 Turbo skloněná „žraločí“ příď a krátké převisy na obou koncích vozu. Hommage je tedy samozřejmě má také.
Jeden by mohl novinku označit jako auto dvou polovin. Zatímco ta vrchní je lakována matně šedým lakem a tvarována velice jemně a minimalisticky, spodní s lesklou barvou (v obou případech odstín Space Race Metal) a výraznými blatníky i nárazníky přidává na agresivitě. Ony svalnaté blatníky vyplňují dvacetipalcová vícepaprsková kola ve dvoubarevném provedení, evokující spolu se zlatými třmeny brzd závodní vozy minulosti.
Tvar blatníků zasahuje až do přední i zadní části vozu, které jsou jím vizuálně ohraničené. Chybět nemohou ledvinky s černým žebrováním, uprostřed navíc propojené, což je mimo jiné další odkaz na minulost. O tvarování do špičky již byla řeč a nutné není určitě zmiňovat ani vyboulenou kapotu motoru. Světla mají zlaté pozadí a ctitelé tradic jistě zaregistrují zakomponování blinkrů do horizontálně vedeného proužku z uhlíkových kompozitů, který obepíná celý vůz. Přední nárazník využívá velkého nasávacího otvoru i výrazného splitteru, spolu se zrcátkem řidiče pak rámeček nasávání zdobí typická mnichovská trikolóra.
V zadní části zaujmou především čtyři koncovky výfuku, umístěné v difuzoru z uhlíkových kompozitů. Samo BMW ale spíše upozorňuje na zadní svítilny, překryté černým panelem, u nichž vždy svítí pouze v daném okamžiku aktivní plocha. Logo automobilky není tradičně uprostřed víka kufru, ale vpravo od registrační značky, což je další z mnoha odkazů na původní model. Stejně jako BMW 3.0 CSL Hommage si i 2002 Hommage odbude premiéru na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?