Loni složilo BMW na Concorso d’Eleganza Villa d’Este poctu kupé 3.0 CSL. Koncept 3.0 CSL Hommage navíc zaznamenal takový úspěch, že vedl nejen k variantě v závodním kabátku, ale i dalšímu hold vzdávajícímu modelu. Už ze jména 2002 Hommage je přitom jasné, ke komu nový koncept patří.
BMW 2002 Turbo se objevilo poprvé v roce 1973 a stalo se nejen prvním přeplňovaným modelem mnichovské automobilky, ale také vůbec prvním sériovým vozem s přeplňovaným motorem v Evropě. To, že bylo úžasné ho řídit asi zmiňovat nemusím. Není se tedy co divit, že i v moderní historii se na toto auto vzpomíná, tím spíše, že dnes BMW na přeplňovaných motorech staví své portfolio.
Na základech jakého modelu je koncept 2002 Hommage postaven lze tak trochu odhadnout z tvaru karosérie. Kdo tipoval kupé M2, tipoval správně. Jednotlivé panely karosérie, ale i její detaily jsou však zcela svébytné a odkazující na tradici. Ostatně, tak tomu bylo i u 3.0 CSL Hommage. Typická je pro 2002 Turbo skloněná „žraločí“ příď a krátké převisy na obou koncích vozu. Hommage je tedy samozřejmě má také.
Jeden by mohl novinku označit jako auto dvou polovin. Zatímco ta vrchní je lakována matně šedým lakem a tvarována velice jemně a minimalisticky, spodní s lesklou barvou (v obou případech odstín Space Race Metal) a výraznými blatníky i nárazníky přidává na agresivitě. Ony svalnaté blatníky vyplňují dvacetipalcová vícepaprsková kola ve dvoubarevném provedení, evokující spolu se zlatými třmeny brzd závodní vozy minulosti.
Tvar blatníků zasahuje až do přední i zadní části vozu, které jsou jím vizuálně ohraničené. Chybět nemohou ledvinky s černým žebrováním, uprostřed navíc propojené, což je mimo jiné další odkaz na minulost. O tvarování do špičky již byla řeč a nutné není určitě zmiňovat ani vyboulenou kapotu motoru. Světla mají zlaté pozadí a ctitelé tradic jistě zaregistrují zakomponování blinkrů do horizontálně vedeného proužku z uhlíkových kompozitů, který obepíná celý vůz. Přední nárazník využívá velkého nasávacího otvoru i výrazného splitteru, spolu se zrcátkem řidiče pak rámeček nasávání zdobí typická mnichovská trikolóra.
V zadní části zaujmou především čtyři koncovky výfuku, umístěné v difuzoru z uhlíkových kompozitů. Samo BMW ale spíše upozorňuje na zadní svítilny, překryté černým panelem, u nichž vždy svítí pouze v daném okamžiku aktivní plocha. Logo automobilky není tradičně uprostřed víka kufru, ale vpravo od registrační značky, což je další z mnoha odkazů na původní model. Stejně jako BMW 3.0 CSL Hommage si i 2002 Hommage odbude premiéru na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.