Volkswagen Bora není Čechům neznámé jméno. Mezi lety 1998 a 2005 jej totiž nesl sedan na základech Golfu čtvrté generace, doplněný na vybraných trzích také o praktické kombi. Po návratu sedanu k označení Jetta ale Bora nezmizela. Přesunula se (mimo jiné) do Číny, kde je aktuálně nabízena tamní druhá generace. A ta prošla nedávno docela výrazným faceliftem.
Oficiálně nese Bora jméno New Bora a jejím technickým základem je Jetta páté generace. Pokud tedy čekáte platformu MQB, musíte si nechat zajít chuť. Bora má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní tyč. Jinak jde ale, i kvůli faceliftu, o velice moderně vypadající stroj. Zásadní změnou je nová přední část, obsahující nejen jiná světla (ve vyšších výbavových specifikacích s LED diodami denního svícení), ale především trojdimenzionální masku chladiče a přepracovaný nárazník. Auto už si tak nespletete s jiným modelem značky.
Vzadu jsou taktéž nová světla a stejně jako na druhém konci vozu už nečekejte vizuální příbuznost s jinými modely značky. Umístění poznávací značky se z nárazníku přesunulo doprostřed víka kufru, to tak dostalo také výraznější prolis. Škálu změn uzavírají jiný zadní nárazník a prahy dveří. Kvůli provedeným změnám je nová Bora celkově větší. Na délku má 4562 milimetrů, na šířku 1793 milimetrů a mezi nápravami je 2614 milimetrů. Jen výška klesla na 1468 milimetrů.
Nenechte se ale těmito rozměrovými změnami zmást, nejde o novou generaci, což mimo jiné prozrazuje již zmiňovaný technický základ. A částečně také interiér vozu. I když v něm naleznete nový volant, lepší infotainment s maximálně pětipalcovou obrazovkou nebo upravené ovladače nejdůležitějších funkcí, jejich rozvržení, ale také celková stylizace skutečnou povahu vozu rychle prozradí. Kufr pojme 490 litrů, což znamená nárůst o 40 litrů, vzadu je potom hodně místa pro nohy cestujících.
Zásadní změnu představuje zvýšený podíl vysokopevnostní oceli na konstrukci karosérie. Na kritických místech karosérie je rovněž použito laserové svařování, zvyšující celkovou tuhost vozu. Podvozek potom vykazuje větší míru komfortu, zatímco bezpečnější zastavení mají na starosti větší kotouče brzd. Pod kapotou se objevují dvě jednotky řady EA211. Atmosférická šestnáctistovka má 110 koní a 155 Nm, přičemž ji lze kombinovat s manuálním pětikvaltem nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná čtrnáctistovka má 131 koní a 225 Nm a na vozovku přenáší v tomto případě výkon výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat.
Ceník omlazené Bory startuje na 107 800 junanech a končí u cifry 153 800 juanů (cca 396 000 - 565 000 korun). Ve výbavě se přitom může objevit šest airbagů, čalounění kůží a semišem, automatická klimatizace, již zmíněný multimediální systém nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?