Volkswagen Bora žije druhý život v Číně, facelift ho odlišil od sourozenců

ar6, 12. dubna 2016, 17:53 Google+

Volkswagen Bora není Čechům neznámé jméno. Mezi lety 1998 a 2005 jej totiž nesl sedan na základech Golfu čtvrté generace, doplněný na vybraných trzích také o praktické kombi. Po návratu sedanu k označení Jetta ale Bora nezmizela. Přesunula se (mimo jiné) do Číny, kde je aktuálně nabízena tamní druhá generace. A ta prošla nedávno docela výrazným faceliftem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Volkswagen Bora bude k dispozici jen na čínském trhu.

Omlazený Volkswagen Bora bude k dispozici jen na čínském trhu. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Oficiálně nese Bora jméno New Bora a jejím technickým základem je Jetta páté generace. Pokud tedy čekáte platformu MQB, musíte si nechat zajít chuť. Bora má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní tyč. Jinak jde ale, i kvůli faceliftu, o velice moderně vypadající stroj. Zásadní změnou je nová přední část, obsahující nejen jiná světla (ve vyšších výbavových specifikacích s LED diodami denního svícení), ale především trojdimenzionální masku chladiče a přepracovaný nárazník. Auto už si tak nespletete s jiným modelem značky.

Vzadu jsou taktéž nová světla a stejně jako na druhém konci vozu už nečekejte vizuální příbuznost s jinými modely značky. Umístění poznávací značky se z nárazníku přesunulo doprostřed víka kufru, to tak dostalo také výraznější prolis. Škálu změn uzavírají jiný zadní nárazník a prahy dveří. Kvůli provedeným změnám je nová Bora celkově větší. Na délku má 4562 milimetrů, na šířku 1793 milimetrů a mezi nápravami je 2614 milimetrů. Jen výška klesla na 1468 milimetrů.

img-responsive

Omlazený Volkswagen Bora dostal mimo jiné nové víko kufru. | foto: Volkswagen

Nenechte se ale těmito rozměrovými změnami zmást, nejde o novou generaci, což mimo jiné prozrazuje již zmiňovaný technický základ. A částečně také interiér vozu. I když v něm naleznete nový volant, lepší infotainment s maximálně pětipalcovou obrazovkou nebo upravené ovladače nejdůležitějších funkcí, jejich rozvržení, ale také celková stylizace skutečnou povahu vozu rychle prozradí. Kufr pojme 490 litrů, což znamená nárůst o 40 litrů, vzadu je potom hodně místa pro nohy cestujících.

Zásadní změnu představuje zvýšený podíl vysokopevnostní oceli na konstrukci karosérie. Na kritických místech karosérie je rovněž použito laserové svařování, zvyšující celkovou tuhost vozu. Podvozek potom vykazuje větší míru komfortu, zatímco bezpečnější zastavení mají na starosti větší kotouče brzd. Pod kapotou se objevují dvě jednotky řady EA211. Atmosférická šestnáctistovka má 110 koní a 155 Nm, přičemž ji lze kombinovat s manuálním pětikvaltem nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná čtrnáctistovka má 131 koní a 225 Nm a na vozovku přenáší v tomto případě výkon výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat.

Ceník omlazené Bory startuje na 107 800 junanech a končí u cifry 153 800 juanů (cca 396 000 - 565 000 korun). Ve výbavě se přitom může objevit šest airbagů, čalounění kůží a semišem, automatická klimatizace, již zmíněný multimediální systém nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Bora žije druhý život v Číně, facelift ho odlišil od sourozenců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Audi A8 L extended vyrobené na individuální přání zákazníka.

Audi A8 L extended je ukázkou maximálního luxusu, na šesti metrech pojme šest…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud