Volkswagen Bora žije druhý život v Číně, facelift ho odlišil od sourozenců

ar6, 12. dubna 2016, 17:53 Google+

Volkswagen Bora není Čechům neznámé jméno. Mezi lety 1998 a 2005 jej totiž nesl sedan na základech Golfu čtvrté generace, doplněný na vybraných trzích také o praktické kombi. Po návratu sedanu k označení Jetta ale Bora nezmizela. Přesunula se (mimo jiné) do Číny, kde je aktuálně nabízena tamní druhá generace. A ta prošla nedávno docela výrazným faceliftem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Volkswagen Bora bude k dispozici jen na čínském trhu.

Omlazený Volkswagen Bora bude k dispozici jen na čínském trhu. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Oficiálně nese Bora jméno New Bora a jejím technickým základem je Jetta páté generace. Pokud tedy čekáte platformu MQB, musíte si nechat zajít chuť. Bora má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní tyč. Jinak jde ale, i kvůli faceliftu, o velice moderně vypadající stroj. Zásadní změnou je nová přední část, obsahující nejen jiná světla (ve vyšších výbavových specifikacích s LED diodami denního svícení), ale především trojdimenzionální masku chladiče a přepracovaný nárazník. Auto už si tak nespletete s jiným modelem značky.

Vzadu jsou taktéž nová světla a stejně jako na druhém konci vozu už nečekejte vizuální příbuznost s jinými modely značky. Umístění poznávací značky se z nárazníku přesunulo doprostřed víka kufru, to tak dostalo také výraznější prolis. Škálu změn uzavírají jiný zadní nárazník a prahy dveří. Kvůli provedeným změnám je nová Bora celkově větší. Na délku má 4562 milimetrů, na šířku 1793 milimetrů a mezi nápravami je 2614 milimetrů. Jen výška klesla na 1468 milimetrů.

img-responsive

Omlazený Volkswagen Bora dostal mimo jiné nové víko kufru. | foto: Volkswagen

Nenechte se ale těmito rozměrovými změnami zmást, nejde o novou generaci, což mimo jiné prozrazuje již zmiňovaný technický základ. A částečně také interiér vozu. I když v něm naleznete nový volant, lepší infotainment s maximálně pětipalcovou obrazovkou nebo upravené ovladače nejdůležitějších funkcí, jejich rozvržení, ale také celková stylizace skutečnou povahu vozu rychle prozradí. Kufr pojme 490 litrů, což znamená nárůst o 40 litrů, vzadu je potom hodně místa pro nohy cestujících.

Zásadní změnu představuje zvýšený podíl vysokopevnostní oceli na konstrukci karosérie. Na kritických místech karosérie je rovněž použito laserové svařování, zvyšující celkovou tuhost vozu. Podvozek potom vykazuje větší míru komfortu, zatímco bezpečnější zastavení mají na starosti větší kotouče brzd. Pod kapotou se objevují dvě jednotky řady EA211. Atmosférická šestnáctistovka má 110 koní a 155 Nm, přičemž ji lze kombinovat s manuálním pětikvaltem nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná čtrnáctistovka má 131 koní a 225 Nm a na vozovku přenáší v tomto případě výkon výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat.

Ceník omlazené Bory startuje na 107 800 junanech a končí u cifry 153 800 juanů (cca 396 000 - 565 000 korun). Ve výbavě se přitom může objevit šest airbagů, čalounění kůží a semišem, automatická klimatizace, již zmíněný multimediální systém nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Bora žije druhý život v Číně, facelift ho odlišil od sourozenců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

reklama

Doporučujeme

Audi A8 L extended vyrobené na individuální přání zákazníka.

Audi A8 L extended je ukázkou maximálního luxusu, na šesti metrech pojme šest…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  2. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  3. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  4. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  5. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  6. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud