Už notně přesluhující Aston Martin DB9 potřeboval náhradu jako sůl. Místo ní se mu ale pořád dostávalo více či méně výrazných faceliftů. Až letos v Ženevě odhalila britská automobilka model DB11, sedící na úplně nové platformě, kterou pohání dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec.
Vzhled karosérie jako by napovídal, že se chce DB11 úplně odstřihnout od svého předchůdce. Design vytvořil tým vedený Markem Reichmanem, jejichž cílem byla evidentně nová interpretace klasických prvků Aston Martinu. Proto tu máme širší masku chladiče, dlouhou přední kapotu s výraznými „boulemi“ nebo střechu se dvěma sloupky, protaženými až do zadní části. Vůbec poprvé bylo u britské automobilky použito denní svícení, zakomponované do hlavních LED světel. Hodně stylové jsou zadní reflektory, vizuálně „objímající“ poměrně výrazný spoiler. Sérii zajímavých řešení uzavírají nasávací otvory Curlicue v předních blatnících, pomáhající usměrňovat vzduch od předních kol. Ta (stajně jako vzadu) mají dvacet palců a pneumatiky Bridgestone.
Na rozdíl od mnohých dalších supersportů, jejichž premiéru hostilo ženevské Palexpo, je DB11 uvnitř nečekaně luxusní. Znamená to mimo jiné osmipalcovou obrazovku multimediálního systému s vylepšenou navigací a dvanáctipalcovou TFT obrazovku místo přístrojového panelu. Operování s infotainmentem je možné přes sdružený otočný ovladač, za příplatek bude dostupný touchpad nebo ovládání gesty. Volant s netradičním tvarem v sobě ukrývá vedle voliče jízdních režimů také páčky řazení automatické převodovky. Oproti předchůdci bude uvnitř více místa, v řeči čísel to znamená 10 milimetrů navíc pro hlavy cestujících vpředu a 54 milimetrů pro hlavy, respektive 87 milimetrů pro kolena, cestujících vzadu (konfigurace kabiny je oficiálně 2+2). Kufr pojme 270 litrů.
Pod kabátkem se ukrývá zcela nová platforma, využívající především hliník. DB11 kvůli ní měří 4739 milimetrů na délku, 2060 milimetrů na šířku a jen 1279 milimetrů na výšku. Rozvor byl prodloužen o 65 milimetrů, což dovolilo posunout dvanáctiválec více dozadu a zlepšit tak rozložení hmotnosti do poměru 51:49. Onen motor má objem 5.2 litru, dvě turbodmychadla a byl vyvinut vlastními silami. Celkem má V12 608 koní a 700 Nm, což ve spojení s osmistupňovým automatem ZF a pohonem zadních kol stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlosti 322 km/h.
Automatu pomáhá s přenosem výkonu mechanický samosvor s aktivním vektorováním točivého momentu. Druhé řešení přitom slaví ve vozech Aston Martinu premiéru. Ústupkem emisním limitům je instalace systému stop & start a deaktivace až poloviny válců, na papíře je tak DB11 o 20 procent úspornější než DB9. Hodně se pracovalo na naladění podvozku, řízení a elektroniky. Tuto oblast měl na starosti bývalý zaměstnanec Lotusu Matt Becker, což už je samo o sobě zárukou jisté kvality. O voliči jízdních jízdních režimů na volantu s módy GT, Sport a Sport Plus již byla řeč, každý z nich přitom upravuje odezvu motoru, převodovky, elektrického posilovače řízení nebo vektorování točivého momentu. Jiným tlačítkem lze pro změnu nastavit tuhost tlumičů Bilstein.
Z aerodynamického hlediska je nejdůležitější řešení AeroBlade, využívající obtékající vzduch jako „virtuální“ spoiler, čímž dochází ke zvýšení stability zadní části vozu. V opravdu vysokých rychlostech pak pomáhá aktivní spoiler, vysouvající se z víka kufru. Moderní elektronické „hračky“ zastupují třeba bezklíčkový vstup a startování, panoramatický kamerový systém nebo elektricky stavitelný sloupek řízení. Cena DB11 začíná na 154 900 librách (cca 5,4 milionu korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.