Aston Martin inovuje řadu DB, model s číslem 11 je nejrychlejší v celé její historii

ar6, 14. března 2016, 18:30 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Už notně přesluhující Aston Martin DB9 potřeboval náhradu jako sůl. Místo ní se mu ale pořád dostávalo více či méně výrazných faceliftů. Až letos v Ženevě odhalila britská automobilka model DB11, sedící na úplně nové platformě, kterou pohání dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin DB11 je nejrychlejším modelem řady DB v celé její historii.

Aston Martin DB11 je nejrychlejším modelem řady DB v celé její historii. | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Vzhled karosérie jako by napovídal, že se chce DB11 úplně odstřihnout od svého předchůdce. Design vytvořil tým vedený Markem Reichmanem, jejichž cílem byla evidentně nová interpretace klasických prvků Aston Martinu. Proto tu máme širší masku chladiče, dlouhou přední kapotu s výraznými „boulemi“ nebo střechu se dvěma sloupky, protaženými až do zadní části. Vůbec poprvé bylo u britské automobilky použito denní svícení, zakomponované do hlavních LED světel. Hodně stylové jsou zadní reflektory, vizuálně „objímající“ poměrně výrazný spoiler. Sérii zajímavých řešení uzavírají nasávací otvory Curlicue v předních blatnících, pomáhající usměrňovat vzduch od předních kol. Ta (stajně jako vzadu) mají dvacet palců a pneumatiky Bridgestone.

img-responsive

Zajímavé jsou nasávací otvory v předních blatnících, Aston Martin DB11. | foto: Aston Martin

Na rozdíl od mnohých dalších supersportů, jejichž premiéru hostilo ženevské Palexpo, je DB11 uvnitř nečekaně luxusní. Znamená to mimo jiné osmipalcovou obrazovku multimediálního systému s vylepšenou navigací a dvanáctipalcovou TFT obrazovku místo přístrojového panelu. Operování s infotainmentem je možné přes sdružený otočný ovladač, za příplatek bude dostupný touchpad nebo ovládání gesty. Volant s netradičním tvarem v sobě ukrývá vedle voliče jízdních režimů také páčky řazení automatické převodovky. Oproti předchůdci bude uvnitř více místa, v řeči čísel to znamená 10 milimetrů navíc pro hlavy cestujících vpředu a 54 milimetrů pro hlavy, respektive 87 milimetrů pro kolena, cestujících vzadu (konfigurace kabiny je oficiálně 2+2). Kufr pojme 270 litrů.

Pod kabátkem se ukrývá zcela nová platforma, využívající především hliník. DB11 kvůli ní měří 4739 milimetrů na délku, 2060 milimetrů na šířku a jen 1279 milimetrů na výšku. Rozvor byl prodloužen o 65 milimetrů, což dovolilo posunout dvanáctiválec více dozadu a zlepšit tak rozložení hmotnosti do poměru 51:49. Onen motor má objem 5.2 litru, dvě turbodmychadla a byl vyvinut vlastními silami. Celkem má V12 608 koní a 700 Nm, což ve spojení s osmistupňovým automatem ZF a pohonem zadních kol stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlosti 322 km/h.

Automatu pomáhá s přenosem výkonu mechanický samosvor s aktivním vektorováním točivého momentu. Druhé řešení přitom slaví ve vozech Aston Martinu premiéru. Ústupkem emisním limitům je instalace systému stop & start a deaktivace až poloviny válců, na papíře je tak DB11 o 20 procent úspornější než DB9. Hodně se pracovalo na naladění podvozku, řízení a elektroniky. Tuto oblast měl na starosti bývalý zaměstnanec Lotusu Matt Becker, což už je samo o sobě zárukou jisté kvality. O voliči jízdních jízdních režimů na volantu s módy GT, Sport a Sport Plus již byla řeč, každý z nich přitom upravuje odezvu motoru, převodovky, elektrického posilovače řízení nebo vektorování točivého momentu. Jiným tlačítkem lze pro změnu nastavit tuhost tlumičů Bilstein.

Z aerodynamického hlediska je nejdůležitější řešení AeroBlade, využívající obtékající vzduch jako „virtuální“ spoiler, čímž dochází ke zvýšení stability zadní části vozu. V opravdu vysokých rychlostech pak pomáhá aktivní spoiler, vysouvající se z víka kufru. Moderní elektronické „hračky“ zastupují třeba bezklíčkový vstup a startování, panoramatický kamerový systém nebo elektricky stavitelný sloupek řízení. Cena DB11 začíná na 154 900 librách (cca 5,4 milionu korun).

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin inovuje řadu DB, model s číslem 11 je nejrychlejší v celé její historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Autonomní brzdový systém neustále sleduje dění před vozidlem

Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Nový Ford Kuga HEV je jedním ze 17 elektrifikovaných modelů pro evropské trhy

Nové SUV Ford Kuga HEV jde do výroby. Přes elektrickou pomoc sprint nemusí

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

reklama

Doporučujeme

Audi A4 Allroad Quattro láká na o 34 mm větší světlou výšku a šest motorů.

Audi A4 Allroad quattro 3.0 TDI si již lze objednat, na kolik vyjde?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

  4. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  5. Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

  6. Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud