Ve více než stoleté historii ještě Maserati nepředstavilo žádné sériové SUV. Změna nastala před několika dny s modelem Levante. To rozhodně nebude trhat rekordy v akceleraci nebo maximální rychlosti, stylu a luxusu má ale pořád na rozdávání.
První fotografie z poloviny února nabídly pohled na velmi povedenou přední část s výraznou maskou chladiče a úzkými světlomety, a naopak lehce diskutabilní zadní partie, které z určitých úhlů mohou připomínat Porsche Cayenne. Tato charakteristika samozřejmě za pár týdnů nezmizela, živě ale vůz vypadá hodně zajímavě a celkem dobře doplňuje zavedené modely Ghibli, Quattroporte, GranCabrio a GranCoupé. Typická je především dlouhá kapota a tři nasávací otvory v předních blatnících. Zajímavý je koeficient odporu vzduchu cx = 0,31.
Délku 5003 milimetrů by autu hádal z fotek asi jen málokdo. Stejné je to se šířkou 1968 milimetrů a výškou 1679 milimetrů. Protože je ale Levante tím nepraktičtějším sériovým Maserati, bude potenciální zákazníky nejvíce zajímat rozvor náprav s délkou 3004 milimetrů. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci celkem 580 litrů, Italové navíc upozorňují na některá specifická řešení, usnadňující každodenní život s autem. V příplatkové výbavě budou rovněž střešní nosiče v několika různých designech nebo tažné zařízení.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Maserati Levante BMW X6 M-B GLE Coupé Porsche Cayenne Délka: 5003 mm 4909 mm 4900 mm 4855 mm Šířka: 1968 mm 1989 mm 2003 mm 1939 mm Výška: 1679 mm 1702 mm 1699 mm 1705 mm Rozvor: 3004 mm 2933 mm 2915 mm 2895 mm Kufr: 580 l 580/1525 l 650/1720 l 670/1780 lInteriér je všechno, jenom ne nudný a obyčejný. Zvláště potom při výběru červené kůže v kombinaci s černou středovou konzolí a karbonovými dekoračními plochami. Ve vrchní části palubní desky nechybí analogové hodiny s modrým ciferníkem, jen o něco málo níže je 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému, jejíž ovládání zajišťuje také otočný ovladač na středovém tunelu. Tam byste marně hledali páku ruční brzdy, místo ní je pouze tlačítko. Před sportovním volantem je dvojice analogových budíků, mezi nimiž „trůní“ obrazovka palubního počítače. Vedle prémiové kůže dokáže Maserati nabídnout například také čalounění hedvábím Ermenegildo Zegna, obložení kabiny může být například ze dřeva.
Podkovek má vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové zavěšení, už v základu jsou elektronicky ovládané tlumiče a vzduchové odpružení s celkem šesti režimy nastavení (nejvyšší poloha se hodí do terénu, nejnižší pro změnu ke sportovním výkonům). Váha je rozdělena mezi nápravy v poměru 50:50, což mimo jiné dovolilo umístit těžiště nejníže v celém segmentu. Na výběr budou varianty Levante, Levante S a Levante Diesel, přičemž ve všech třech případech dostanete mechanický samosvor na zadní nápravě, pohon všech kol Q4 a osmistupňový automat se systémem Stop & Start.
Nejslabší Levante Diesel má pod kapotou třílitrový šestiválec o výkonu 275 koní a točivém momentu 600 Nm, s nimiž akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, rozjede se na 230 km/h a spotřebuje 7,2 l/100 km. Levante s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem má 350 koní a 500 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6 sekund, maximální rychlost je 251 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 10,7 l/100 km. Konečně nejsilnější Levante S má stejný motor jako Levante, jen naladěný na 430 koní a 580 Nm, stačících ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, maximální rychlosti 264 km/h a průměrné spotřebě 10,9 l/100 km. V budoucnu se dostane na plug-in hybridní ústrojí z Chrysleru Pacifica, obsahující 3.6litrový šestiválec Pentastar a lithium-iontové akumulátory s kapacitou 16 kWh.
Z bezpečnostních prvků nebudou chybět adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo panoramatický kamerový systém. Alespoň tedy na pohled budou zajímavější balíčky Luxury a Sport. Výrobu zajišťuje turínská továrna Mirafiori, první vyrobený kousek vyjede z jejich bran na jaře. Ceny startují v sousedním Německu na 70 500 eurech (cca 1 906 000 korun) za Levante Diesel, respektive na 88 000 eurech (cca 2 379 000 korun) za Levante S. Slabší benzínové provedení zatím není v nabídce.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.