Levante je nejprostornějším Maserati současnosti, nezapomíná ani na komfort

ar6, 10. března 2016, 16:25 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Ve více než stoleté historii ještě Maserati nepředstavilo žádné sériové SUV. Změna nastala před několika dny s modelem Levante. To rozhodně nebude trhat rekordy v akceleraci nebo maximální rychlosti, stylu a luxusu má ale pořád na rozdávání.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Maserati Levante jde ostře proti německé konkurenci, nabídne tři motorové varianty.

Maserati Levante jde ostře proti německé konkurenci, nabídne tři motorové varianty. | foto: Maserati

Sdílejte článek

První fotografie z poloviny února nabídly pohled na velmi povedenou přední část s výraznou maskou chladiče a úzkými světlomety, a naopak lehce diskutabilní zadní partie, které z určitých úhlů mohou připomínat Porsche Cayenne. Tato charakteristika samozřejmě za pár týdnů nezmizela, živě ale vůz vypadá hodně zajímavě a celkem dobře doplňuje zavedené modely Ghibli, Quattroporte, GranCabrio a GranCoupé. Typická je především dlouhá kapota a tři nasávací otvory v předních blatnících. Zajímavý je koeficient odporu vzduchu cx = 0,31.

Délku 5003 milimetrů by autu hádal z fotek asi jen málokdo. Stejné je to se šířkou 1968 milimetrů a výškou 1679 milimetrů. Protože je ale Levante tím nepraktičtějším sériovým Maserati, bude potenciální zákazníky nejvíce zajímat rozvor náprav s délkou 3004 milimetrů. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci celkem 580 litrů, Italové navíc upozorňují na některá specifická řešení, usnadňující každodenní život s autem. V příplatkové výbavě budou rovněž střešní nosiče v několika různých designech nebo tažné zařízení.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Maserati Levante BMW X6 M-B GLE Coupé Porsche Cayenne
Délka: 5003 mm 4909 mm 4900 mm 4855 mm
Šířka: 1968 mm 1989 mm 2003 mm 1939 mm
Výška: 1679 mm 1702 mm 1699 mm 1705 mm
Rozvor: 3004 mm 2933 mm 2915 mm 2895 mm
Kufr: 580 l 580/1525 l 650/1720 l 670/1780 l

Interiér je všechno, jenom ne nudný a obyčejný. Zvláště potom při výběru červené kůže v kombinaci s černou středovou konzolí a karbonovými dekoračními plochami. Ve vrchní části palubní desky nechybí analogové hodiny s modrým ciferníkem, jen o něco málo níže je 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému, jejíž ovládání zajišťuje také otočný ovladač na středovém tunelu. Tam byste marně hledali páku ruční brzdy, místo ní je pouze tlačítko. Před sportovním volantem je dvojice analogových budíků, mezi nimiž „trůní“ obrazovka palubního počítače. Vedle prémiové kůže dokáže Maserati nabídnout například také čalounění hedvábím Ermenegildo Zegna, obložení kabiny může být například ze dřeva.

Podkovek má vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové zavěšení, už v základu jsou elektronicky ovládané tlumiče a vzduchové odpružení s celkem šesti režimy nastavení (nejvyšší poloha se hodí do terénu, nejnižší pro změnu ke sportovním výkonům). Váha je rozdělena mezi nápravy v poměru 50:50, což mimo jiné dovolilo umístit těžiště nejníže v celém segmentu. Na výběr budou varianty Levante, Levante S a Levante Diesel, přičemž ve všech třech případech dostanete mechanický samosvor na zadní nápravě, pohon všech kol Q4 a osmistupňový automat se systémem Stop & Start.

Nejslabší Levante Diesel má pod kapotou třílitrový šestiválec o výkonu 275 koní a točivém momentu 600 Nm, s nimiž akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, rozjede se na 230 km/h a spotřebuje 7,2 l/100 km. Levante s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem má 350 koní a 500 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6 sekund, maximální rychlost je 251 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 10,7 l/100 km. Konečně nejsilnější Levante S má stejný motor jako Levante, jen naladěný na 430 koní a 580 Nm, stačících ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, maximální rychlosti 264 km/h a průměrné spotřebě 10,9 l/100 km. V budoucnu se dostane na plug-in hybridní ústrojí z Chrysleru Pacifica, obsahující 3.6litrový šestiválec Pentastar a lithium-iontové akumulátory s kapacitou 16 kWh.

Z bezpečnostních prvků nebudou chybět adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo panoramatický kamerový systém. Alespoň tedy na pohled budou zajímavější balíčky Luxury a Sport. Výrobu zajišťuje turínská továrna Mirafiori, první vyrobený kousek vyjede z jejich bran na jaře. Ceny startují v sousedním Německu na 70 500 eurech (cca 1 906 000 korun) za Levante Diesel, respektive na 88 000 eurech (cca 2 379 000 korun) za Levante S. Slabší benzínové provedení zatím není v nabídce.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Levante je nejprostornějším Maserati současnosti, nezapomíná ani na komfort

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Faceliftované BMW 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Hyundai ukázal první fotografii nového SUV Santa Fe

Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

ford mustang

Starý Mustang se proměnil ve stylový rat rod

Chorvatská dálnice

Jak cestovat do okolních zemí?

Anytime carsharing expanduje. Přidává 70 coroll a plánuje 500 vozů do konce roku

Zájem o sdílení aut se mění. Největší tuzemská firma reaguje

Neplaťte zbytečně za pojištění vozu. Jak získat nejlevnější povinné ručení na trhu?

Neplaťte zbytečně za pojištění vozu. Jak získat nejlevnější povinné ručení na trhu?

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

Porsche 911 Targa

Premiéra nového Porsche 911 Targa 4 a Targa 4S

tažné zařízení Brink

Otázka bezpečné jízdy: Pouze certifikované tažné zařízení znamená stoprocentní jistotu

reklama

Doporučujeme

Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektrickým dmychadlem.

Audi SQ7 dostalo naftový osmiválec, poprvé s elektrickým přeplňováním

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Starý Mustang se proměnil ve stylový rat rod

  2. Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

  3. Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

  4. Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

  5. Jak cestovat do okolních zemí?

  6. Zájem o sdílení aut se mění. Největší tuzemská firma reaguje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud