Jméno Town & Country je již od konce osmdesátých let neodmyslitelně spjato s velkým MPV značky Chrysler. Každá éra však jednou končí a nová generace jednoho ze zakladatelů segmentu ponese jméno Pacifica. To taky není úplnou novinkou, jelikož se takto jmenoval už nepříliš úspěšný crossover z let 2004 až 2008. Bude tedy velkoprostorový model trefou do černého?
Jestliže jsme byli u Town & Country zvyklí na krabicovitý tvar karosérie, bude nováček se svými čtyřmi sty hodinami ve větrném tunelu velkým překvapením. Pořád sice hraje prim praktičnost, krása už ale není jen jakousi podřadnou veličinou. Celková stylizace připomíná dříve představený sedan 200, na nějž asi nejvíce upozorňuje několika oblinami zdobená přední část. Maska chladiče (odlišná pro benzínové a hybridní verze) tak plynule navazuje na hlavní světlomety, příplatkové LED mlhovky jsou s nasávacím otvorem propojeny stříbrnou linkou. Z profilu zaujme především negativně skloněný D-sloupek a chromovaný rám kolem oken. Zadní LED světla vizuálně vytváří jeden celek s oknem, sportovní punc dodává maličký spoiler na víku kufru. Na výběr bude celkem deset laků karosérie, litá kola mají 17, 18 nebo 20 palců.
Pod karosérií je nová platforma koncernu FCA pro velkoprostorová vozidla se vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, jež, v souladu s dalšími díly, zajistila úsporu více než 136 kilogramů. Nejlehčí Pacifica tak váží 1964 kilogramů a to i navzdory faktu, že vnější rozměry jsou prakticky stejné jako u předchůdce. Zachována zůstala také pověstná variabilita až osmimístného interiéru, včetně systému sklápění sedadel do podlahy, s označením Stow 'n Go, pro druhou a třetí řadu. Během několika okamžiků tak lze do auta naložit až 3978 litrů nákladu. Nechybí ani tradiční porovnávání s konkurencí, takže nový Chrysler má nejvíce místa pro nohy cestujících vpředu a také vůbec největší prostor ve třetí řadě sedadel. Po celé kabině je pak rozmístěno velké množství úložných prostorů, poliček či praktických háčků včetně boxu mezi předními sedadly, který obsahuje speciálně navržené přihrádky pro drobnou elektroniku. Přístup k tak bohatému prostoru probíhá přes dvojici bočních posuvných dveří, jež lze ovládat i bezdotykově. Stačí mít u sebe klíč a kopnout do vymezeného prostoru pod autem. Totéž platí i pro víko zavazadlového prostoru.
Pracoviště řidiče zaznamenalo mezigeneračně obrovský posun, což je vidět nejen na jeho rozvržení, ale údajně to poznáme také při kontaktu s jednotlivými materiály. K dispozici bude celkem pět různých barevných kombinací palubní desky a výplní dveří, hlavním prvkem je nicméně multimediální systém Uconnect s pěti- nebo 8,4palcovou dotykovou obrazovkou. Přístrojová deska kombinuje analogové budíky se sedmipalcovým displejem, v hybridní verzi se na něm zobrazuje třeba stav nabití akumulátoru. Za příplatek bude dostupná trojdílná panoramatická střecha, zábavní systém pro druhou řadu sedadel se dvěma desetipalcovými obrazovkami nebo audio Harman Kardon s dvaceti reproduktory.
O pohon se budou od začátku starat dvě jednotky. Konvečnější volbou bude 3.6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 291 koní s točivým momentem 355 Nm, který má oproti předchůdci přepracované časování ventilů, recirkulaci ochlazených výfukových plynů a především kompresní poměr zvýšený na 11,3:1. O přenos výkonu na silnici se stará devítistupňový automat, přičemž klasický volič nahradil kruhový ovladač e-shift. Ekology vítanější bude plug-in hybridní provedení, užívající stejný šestiválec jako konvenční Pacifica, jen s výkonem 251 koní a točivým momentem 312 Nm. O přísun elektrické energie se starají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 16 kWh, které jsou umístěné pod podlahou druhé řady sedadel, s nimiž ujede Pacifica Hybrid 48 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Nabití z 240 V zásuvky zabere jen dvě hodiny. Jelikož hodně majitelů předchůdce jezdilo hlavně po městě, chlubí se Chrysler kombinovanou spotřebou jen 2,94 l/100 km právě v tomto prostředí. Přenos výkonu na vozovku má na starosti automat s elektronicky měnitelným převodem, do nějž jsou integrovány dva elektromotory, přičemž oba jsou schopny roztáčet kola tohoto MPV.
Bezpečnostní výbava obsahuje více než 100 standardních nebo příplatkových položek, mezi nimiž nechybí panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování při opuštění jízdního pruhu nebo parkovací asistent. Celkem se v nabídce objeví šest výbavových linií pro běžný model a dvě pro plug-in hybrid. Prodej se rozběhne letos na jaře, respektive ve druhé polovině roku, pokud máte zájem o ekologické provedení.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.