Jméno Town & Country je již od konce osmdesátých let neodmyslitelně spjato s velkým MPV značky Chrysler. Každá éra však jednou končí a nová generace jednoho ze zakladatelů segmentu ponese jméno Pacifica. To taky není úplnou novinkou, jelikož se takto jmenoval už nepříliš úspěšný crossover z let 2004 až 2008. Bude tedy velkoprostorový model trefou do černého?
Jestliže jsme byli u Town & Country zvyklí na krabicovitý tvar karosérie, bude nováček se svými čtyřmi sty hodinami ve větrném tunelu velkým překvapením. Pořád sice hraje prim praktičnost, krása už ale není jen jakousi podřadnou veličinou. Celková stylizace připomíná dříve představený sedan 200, na nějž asi nejvíce upozorňuje několika oblinami zdobená přední část. Maska chladiče (odlišná pro benzínové a hybridní verze) tak plynule navazuje na hlavní světlomety, příplatkové LED mlhovky jsou s nasávacím otvorem propojeny stříbrnou linkou. Z profilu zaujme především negativně skloněný D-sloupek a chromovaný rám kolem oken. Zadní LED světla vizuálně vytváří jeden celek s oknem, sportovní punc dodává maličký spoiler na víku kufru. Na výběr bude celkem deset laků karosérie, litá kola mají 17, 18 nebo 20 palců.
Pod karosérií je nová platforma koncernu FCA pro velkoprostorová vozidla se vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, jež, v souladu s dalšími díly, zajistila úsporu více než 136 kilogramů. Nejlehčí Pacifica tak váží 1964 kilogramů a to i navzdory faktu, že vnější rozměry jsou prakticky stejné jako u předchůdce. Zachována zůstala také pověstná variabilita až osmimístného interiéru, včetně systému sklápění sedadel do podlahy, s označením Stow 'n Go, pro druhou a třetí řadu. Během několika okamžiků tak lze do auta naložit až 3978 litrů nákladu. Nechybí ani tradiční porovnávání s konkurencí, takže nový Chrysler má nejvíce místa pro nohy cestujících vpředu a také vůbec největší prostor ve třetí řadě sedadel. Po celé kabině je pak rozmístěno velké množství úložných prostorů, poliček či praktických háčků včetně boxu mezi předními sedadly, který obsahuje speciálně navržené přihrádky pro drobnou elektroniku. Přístup k tak bohatému prostoru probíhá přes dvojici bočních posuvných dveří, jež lze ovládat i bezdotykově. Stačí mít u sebe klíč a kopnout do vymezeného prostoru pod autem. Totéž platí i pro víko zavazadlového prostoru.
Pracoviště řidiče zaznamenalo mezigeneračně obrovský posun, což je vidět nejen na jeho rozvržení, ale údajně to poznáme také při kontaktu s jednotlivými materiály. K dispozici bude celkem pět různých barevných kombinací palubní desky a výplní dveří, hlavním prvkem je nicméně multimediální systém Uconnect s pěti- nebo 8,4palcovou dotykovou obrazovkou. Přístrojová deska kombinuje analogové budíky se sedmipalcovým displejem, v hybridní verzi se na něm zobrazuje třeba stav nabití akumulátoru. Za příplatek bude dostupná trojdílná panoramatická střecha, zábavní systém pro druhou řadu sedadel se dvěma desetipalcovými obrazovkami nebo audio Harman Kardon s dvaceti reproduktory.
O pohon se budou od začátku starat dvě jednotky. Konvečnější volbou bude 3.6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 291 koní s točivým momentem 355 Nm, který má oproti předchůdci přepracované časování ventilů, recirkulaci ochlazených výfukových plynů a především kompresní poměr zvýšený na 11,3:1. O přenos výkonu na silnici se stará devítistupňový automat, přičemž klasický volič nahradil kruhový ovladač e-shift. Ekology vítanější bude plug-in hybridní provedení, užívající stejný šestiválec jako konvenční Pacifica, jen s výkonem 251 koní a točivým momentem 312 Nm. O přísun elektrické energie se starají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 16 kWh, které jsou umístěné pod podlahou druhé řady sedadel, s nimiž ujede Pacifica Hybrid 48 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Nabití z 240 V zásuvky zabere jen dvě hodiny. Jelikož hodně majitelů předchůdce jezdilo hlavně po městě, chlubí se Chrysler kombinovanou spotřebou jen 2,94 l/100 km právě v tomto prostředí. Přenos výkonu na vozovku má na starosti automat s elektronicky měnitelným převodem, do nějž jsou integrovány dva elektromotory, přičemž oba jsou schopny roztáčet kola tohoto MPV.
Bezpečnostní výbava obsahuje více než 100 standardních nebo příplatkových položek, mezi nimiž nechybí panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování při opuštění jízdního pruhu nebo parkovací asistent. Celkem se v nabídce objeví šest výbavových linií pro běžný model a dvě pro plug-in hybrid. Prodej se rozběhne letos na jaře, respektive ve druhé polovině roku, pokud máte zájem o ekologické provedení.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.