Mercedes-Benz třídy E je napěchovaný technologiemi, designem však neoslní

ar6, 12. ledna 2016, 02:10 Google+ North American International Auto Show 2016

Mohl Mercedes-Benz třídy E při své oficiální premiéře vůbec něčím překvapit? Únik v průběhu minulého týdne odhalil, minimálně po vzhledové stránce, vše důležité. Naštěstí si trojcípá hvězda schovala do Detroitu několik trumfů. Třeba volant s dotykovými ovladači.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Mercedes-Benz E 350 e ve verzi Exclusive Line.

Nový Mercedes-Benz E 350 e ve verzi Exclusive Line. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Překvapivost vnějších tvarů byla nakousnuta hned v úvodu, pravdou ale je, že i kdyby k úniku nedošlo, překvapilo by fanouška značky máloco. Třída E totiž do puntíku kombinuje větší třídu S a naopak menší třídu C, což znamená skoro stejný tvar světlometů, masky chladiče nebo víka kufru. Samotná automobilka upozorňuje například na linii střechy, připomínající kupé, mnohem zajímavější ale nakonec budou full-LED přední světlomety, přičemž každý reflektor se skládá z 84 diod. Podobně jako u odcházející generace budou k dispozici dva designy masky chladiče – linie Exclusive má tři lamely a logo samostatně na kapotě, linie Avantgarde a AMG mají jen dvě lamely a uprostřed masky velkou hvězdu. Mimo masky se jednotlivé verze od sebe liší i v dalších detailech. Vzadu je kromě světel ve stylu třídy S především výrazná chromovaná lišta, dodávající vozu punc luxusu.

img-responsive

Jako třída S, Mercedes-Benz E 220 d Avantgarde Line. | foto: Mercedes-Benz

Jestliže zvenku si třída E na „eSko“ jen hraje, uvnitř vlajkovou lodí skutečně je. Místa tady možná, při rozvoru náprav 2939 milimetrů, není tolik, ale palubní deska jako by limuzíně z oka vypadla. Nutno však přiznat, že se tak stane jen tehdy, pokud si připlatíte za dvě obrazovky o velikosti 12,3 palce, suplující multimediální systém (ovládá se prostřednictvím touchpadu nebo hlasu) a kapličku přístrojů, umístěné pod jedno sklo. V základu ale ještě stále zůstávají analogové budíky. Středové konzoli dále dominují čtyři kruhové výdechy ventilace, malé analogové hodiny a několik kolébkových přepínačů. Zajímavý je volant s dotykovými plochami pro ovládání multimediálního systému. Podle Mercedesu má toto řešení udržet řidiče soustředěného na řízení. Materiálům dominuje prvotřídní kůže a dřevo, celkově je pak kabina laděna především do několika odstínů hnědé, popřípadě béžové a černé. Špičková jsou rovněž sedadla s unikátním tvarováním, které odpovídá zvolené výbavové linii. Zajímavou novinkou je vyhřívání loketní opěrky ve dveřích a na středovém tunelu. Na závěr prohlídky interiéru nesmí chybět zmínka o ambientním LED osvětlení v 64 barvách a audiosystému Burmester s prostorovým zvukem a 23 reproduktory.

img-responsive

Uvnitř mohou být dva displeje, Mercedes-Benz E 350 e Exclusive Line. | foto: Mercedes-Benz

Při vstupu 4923 milimetru dlouhé třídy E na trh budou k dispozici jen dvě motorové varianty. Zážehový dvoulitrový čtyřválec v útrobách modelu E 200 produkuje 184 koní a 300 Nm, vznětový dvoulitrový čtyřválec po kapotou E 220 d má 195 koní a 400 Nm, přičemž normovaná spotřeba je jen 3,9 l/100 km (této hodnotě pomáhá koeficient odporu vzduchu cx = 0,23 i aktivní maska chladiče). Oba motory mají standardně devítistupňový automat 9G-Tronic. V průběhu roku se ke čtyřválcům přidá zážehový šestiválec E 400 4Matic s výkonem 333 koní, točivým momentem 480 Nm a pohonem všech kol, třilitrový vznětový šestiválec E 350 d do výkonu 258 koní s točivým momentem 620 Nm a plug-in hybrid E 350 e se systémovým výkonem 279 koní a točivým momentem 600 Nm, jehož akumulátory mu umožňují elektrický dojezd 30 kilometrů. Také tyto motory dostanou devítistupňovou automatickou převodovku. Kompletní paleta pak bude dále čítat čtyřválcový turbodiesel o výkonu 150 koní a zážehové čtyřválce s až 245 koňmi.

Standardem se stane ocelové odpružení, po němž ale moc zákazníků, troufáme si tvrdit, nesáhne. V nabídce totiž budou hned tři typy adaptivního odpružení – standardní komfortní, komfortní se sportovní charakteristikou a o 15 milimetrů sníženou výškou pro linii Avantgarde a o 15 milimetrů snížené sportovní v kombinaci s adaptivními tlumiči. Třešničkou na dortu je vzduchový podvozek Air Body Control, spolupracující s voličem Dynamic Select, obsahující režimy Comfort, Eco, Sport, Sport+ a Individual.

Bezpečnost má na starosti řada pokrokových asistentů, přičemž v základu každého prodaného vozu se objeví automatický brzdový systém, hlídání bdělosti řidiče a asistent pro jízdu při silném bočním větru. Mezi příplatky najdeme přednárazový systém, detekci chodců, sledování mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, komunikaci s dalšími vozy na základě mobilní aplikace nebo parkovací asistent, umožňující ovládat auto i na dálku prostřednictvím aplikace pro chytré telefony. Specialitou je systém Drive Pilot, což je zatím poslední verze autopilota trojcípé hvězdy, který umí sám jet za ostatními auty až do rychlosti 210 km/h. Řidič vůbec nemusí ovládat plynový nebo brzdový pedál, s řízením mu také z velké části pomáhá elektronika. Do 130 km/h rozezná Mercedes špatně čitelné vodorovné dopravní značky, poradí si dokonce i tehdy, pokud na silnici žádné není. Díky „chytrému“ omezovači rychlosti také dokáže vůz sám snížit rychlost při detekci příslušné dopravní značky nebo ve chvíli, kdy je informace o rychlostním limitu obsažena v navigačním systému.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz třídy E je napěchovaný technologiemi, designem však neoslní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Buick představil na detroitském autosalonu koncept Avista

V Detroitu se ukázal koncept Buick Avista, předznamenává Calibru pro Evropu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud