Audi Q7 e-tron - novinka slibuje spotřebu jen 1,7 litru, je to reálné?

ar5, 3. března 2015, 08:57 Google+ Geneva Motor Show 2015

V Ženevě nechybí ani společnost Audi, která zde představila ekologickou verzi nového SUV se jménem Q7 e-tron.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

 

Nová generace Q7ky je ve verzi e-tron poháněna diesel-elektrickým hybridním ústrojím, které tvoří třílitrový turbodiesel s výkonem 258 koní a 600 Nm točivého momentu. S ním spolupracuje elektromotor o výkonu 128 koní a točivém momentu 350 Nm, který je umístněn mezi spojkou a osmistupňovou automatickou převodovku. Design novinky se oproti základní verzi skoro nezměnil, nová je pouze čelní maska, přibyly otvory v čelním nárazníku, zadní difuzor a 19-palcová litá kola.

Dohromady tedy vůz disponuje výkonem 373 koní a 700 Nm, takže se ani není potřeba divit zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund. Koho zajímá nejvyšší rychlost, tak ta v tomhle případě činí 225 km/h. Verze e-tron hraje hlavně na spotřebu, která je dle výrobce pouhých 1,7 litru, na jedno nabití baterií je pak údajně možné ujet čistě na elektřinu až 56 km. V kombinaci elektromotoru a naftové jednotky by tak mohlo Audi Q7 e-tron na jeden zátah ujet 1 410 kilometrů..

Zda tomu opravdu tak bude, to nevíme ani my, ale co je jisté, v útrobách auta se ukrývají lithium-iontové baterie o kapacitě 17,3 kWh. Ty jsou složeny ze 168 individuálních článků a k jejich dobití je možné využít dvoufázový systém o maximálním napětí 7,5 kW. Dle propočtů se tak vaše Q7 e-tron nabije za přibližně dvě a půl hodiny. I když se verze e-tron představila již dnes, do prodeje vůz vstoupí až na jaře příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Audi Q7 e-tron - novinka slibuje spotřebu jen 1,7 litru, je to reálné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 GT3 RS přivezlo do Ženevy 500 koní - anotační foto

Porsche 911 GT3 RS přivezlo do Ženevy 500 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud