V Ženevě nechybí ani společnost Audi, která zde představila ekologickou verzi nového SUV se jménem Q7 e-tron.
Nová generace Q7ky je ve verzi e-tron poháněna diesel-elektrickým hybridním ústrojím, které tvoří třílitrový turbodiesel s výkonem 258 koní a 600 Nm točivého momentu. S ním spolupracuje elektromotor o výkonu 128 koní a točivém momentu 350 Nm, který je umístněn mezi spojkou a osmistupňovou automatickou převodovku. Design novinky se oproti základní verzi skoro nezměnil, nová je pouze čelní maska, přibyly otvory v čelním nárazníku, zadní difuzor a 19-palcová litá kola.
Dohromady tedy vůz disponuje výkonem 373 koní a 700 Nm, takže se ani není potřeba divit zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund. Koho zajímá nejvyšší rychlost, tak ta v tomhle případě činí 225 km/h. Verze e-tron hraje hlavně na spotřebu, která je dle výrobce pouhých 1,7 litru, na jedno nabití baterií je pak údajně možné ujet čistě na elektřinu až 56 km. V kombinaci elektromotoru a naftové jednotky by tak mohlo Audi Q7 e-tron na jeden zátah ujet 1 410 kilometrů..
Zda tomu opravdu tak bude, to nevíme ani my, ale co je jisté, v útrobách auta se ukrývají lithium-iontové baterie o kapacitě 17,3 kWh. Ty jsou složeny ze 168 individuálních článků a k jejich dobití je možné využít dvoufázový systém o maximálním napětí 7,5 kW. Dle propočtů se tak vaše Q7 e-tron nabije za přibližně dvě a půl hodiny. I když se verze e-tron představila již dnes, do prodeje vůz vstoupí až na jaře příštího roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.