Jaguar XK se pomalu chystá do důchodu a letošní léto se definitivně zastaví jeho výroba.
Proto se na autosalonu v New Yorku ukázal poslední model XK s označením Final Fifty Edition, který se dá považovat za takovou rozlučkovou poslední edici, jenž si mohou příznivci modelu XK koupit. Do prodeje by tato edice mohla dorazit už na podzim, avšak zřejmě jen na trh ve Spojených státech amerických. Final Fifty Edition vychází z varianty Jaguar XKR a výrobní série bude obsahovat 25 vozů ve verzi kupé a stejný počet ve verzi kabriolet. Už dříve se firma Jaguar loučila s modelem E-Type, který také skončil výrobní omezenou sérii v počtu 50 kusů.
Pokud jde o samotný automobil, všech 50 kusů ponese černý lak karoserie, stylové doplňky a 20-palcová kovaná kola. Speciální model bude také vybaven dynamickým balíčkem, který oproti sériové variantě XKR přidá aerodynamické boční prahy, zadní difuzor a zadní křídlo.
Kabina je u této edice neprošla žádnými většími změnami, přepracování se dočkal jen sportovní volant a na prazích dvěří se objeví plakety s nápisem Final Fifty Edition. Pro poslech kvalitní hudby technici do vozu instalovali prémiový zvukový systém Bowers & Wilkins, to pro případ, že by snad někoho omrzelo poslouchat zvuk přeplňovaného 5,0-litrového motoru V8.
Ten vyvíjí výkon 510 koní a 624 Nm točivého momentu, což umožní, aby tato verze zrychlila z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Jaguar XKR Final Fifty Edition dosáhne nejvyšší rychlosti 280 km/h.
Zdroj: Jaguar USA
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.