Osvědčený recept - vezmeme velký, luxusní kombík, postavíme ho na špičky, přidáme trochu plastů a za stálého míchání prodáváme ve velkém...
Podle osvědčeného receptu nyní Audi prodává již dva vozy, menší a docela novou A4 Allroad a větší a právě přestavenou ve třetí generaci A6 Allroad.
Asi každému je jasné, že tohle není žádné auto do terénu. Jeho racionální nasazení můžeme hledat například na místech, kde není zrovna dobrá úprava silnic od sněhu. Vzhledem k mírně zvýšenému podvozku a pohonu všech kol by se měl hůře upravenými tratěmi brodit o něco lépe než většina produkce. Lepší průchodnost mírným terénem je zaručena mimo jiné stavitelným podvozkem, který umožňuje zvýšit karoserii až o 45 mm, při dynamické jízdě je zase možné podvozek o 1,5 cm snížit.
Pod kapotou se mohou nacházet tři motory, přičemž všechny mají objem tři litry. Benzín je zde jediný, má výkon 310 koní a je doplněn diesely o výkonech 204, 245 a 313 koní. Všechny mají standardně montovanou sedmistupňovou převodovku S-Tronic až na posledně jmenovaný, jehož Tiptronic má hned osm stupňů.
Samozřejmostí vycházející z modelu A6 je neskutečné množství elektroniky. Zmiňme například systém nočního vidění s detekcí chodců, nebo chytrý adaptivní tempomat se schopností zamezit nehodám. Zábavní systém je vybaven hned patnácti reproduktory a schopností přehrát prakticky cokoliv. Paluba může být pokryta Wi-Fi sítí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?