Japonská města Ókuma, Futaba a Namie a Toyota Motor Corporation uzavřely smlouvu o partnerství pro uhlíkovou neutralitu. Toyota pomůže těmto městům postiženým zemětřesením v jejich obnově. Zaměří se na implementaci výsledků vlastního výzkumu a vývoje v oblasti udržitelného zemědělství k urychlení nápravy škod v prefektuře Fukušima.
Noví partneři předpokládají, že k posílení trvalé udržitelnosti přispěje i zaměření na uhlíkovou neutralitu. Toyota poskytne poznatky získané v rámci několikaletého výzkumu a vývoje ve městě Namie i dalších oblastech.
Nabídne například měření a analýzy dat o složení půdy nebo využívání dronů ke sledování růstu plodin na zemědělské půdě ve městech Ókuma a Futaba.
Ve Futabě bude Toyota spolupracovat na obnově úrodnosti půdy, kterou od doby zemětřesení nebylo možné využívat. Pomůže také vytvořit systém cirkulárního zemědělství s nízkou uhlíkovou stopou v rámci pěstování plodin pro výkrm skotu na obnovené farmě ve městě Namie. Farma by měla začít dodávat chlévskou mrvu pro hnojení půdy ve Futabě i Ókumě od roku 2026.
Zemědělství využijí k výrobě bioetanolu
Dalším cílem do budoucna je spolupracovat s Výzkumným sdružením inovace biomasy pro automobilová paliva nové generace, což je společný projekt šesti soukromých společností včetně Toyoty, zaměřený na výzkum efektivních způsobů výroby etanolu ve městě Ókuma.
Jednou z možností v rámci této studie je využívání plodin pěstovaných na zemědělské půdě ve městech Ókuma a Futaba jako surovin k výrobě bioetanolu.
Partnerská spolupráce přispěje k dosažení uhlíkové neutrality cestou snižování emisí CO2 z dopravy v rámci cirkulárního zemědělství s nízkou uhlíkovou stopou v kombinaci s lokální spotřebou místních produktů, například vyráběných hnojiv a krmení pro skot.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?