Japonská města Ókuma, Futaba a Namie a Toyota Motor Corporation uzavřely smlouvu o partnerství pro uhlíkovou neutralitu. Toyota pomůže těmto městům postiženým zemětřesením v jejich obnově. Zaměří se na implementaci výsledků vlastního výzkumu a vývoje v oblasti udržitelného zemědělství k urychlení nápravy škod v prefektuře Fukušima.
Noví partneři předpokládají, že k posílení trvalé udržitelnosti přispěje i zaměření na uhlíkovou neutralitu. Toyota poskytne poznatky získané v rámci několikaletého výzkumu a vývoje ve městě Namie i dalších oblastech.
Nabídne například měření a analýzy dat o složení půdy nebo využívání dronů ke sledování růstu plodin na zemědělské půdě ve městech Ókuma a Futaba.
Ve Futabě bude Toyota spolupracovat na obnově úrodnosti půdy, kterou od doby zemětřesení nebylo možné využívat. Pomůže také vytvořit systém cirkulárního zemědělství s nízkou uhlíkovou stopou v rámci pěstování plodin pro výkrm skotu na obnovené farmě ve městě Namie. Farma by měla začít dodávat chlévskou mrvu pro hnojení půdy ve Futabě i Ókumě od roku 2026.
Zemědělství využijí k výrobě bioetanolu
Dalším cílem do budoucna je spolupracovat s Výzkumným sdružením inovace biomasy pro automobilová paliva nové generace, což je společný projekt šesti soukromých společností včetně Toyoty, zaměřený na výzkum efektivních způsobů výroby etanolu ve městě Ókuma.
Jednou z možností v rámci této studie je využívání plodin pěstovaných na zemědělské půdě ve městech Ókuma a Futaba jako surovin k výrobě bioetanolu.
Partnerská spolupráce přispěje k dosažení uhlíkové neutrality cestou snižování emisí CO2 z dopravy v rámci cirkulárního zemědělství s nízkou uhlíkovou stopou v kombinaci s lokální spotřebou místních produktů, například vyráběných hnojiv a krmení pro skot.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.