Japonská města Ókuma, Futaba a Namie a Toyota Motor Corporation uzavřely smlouvu o partnerství pro uhlíkovou neutralitu. Toyota pomůže těmto městům postiženým zemětřesením v jejich obnově. Zaměří se na implementaci výsledků vlastního výzkumu a vývoje v oblasti udržitelného zemědělství k urychlení nápravy škod v prefektuře Fukušima.
Noví partneři předpokládají, že k posílení trvalé udržitelnosti přispěje i zaměření na uhlíkovou neutralitu. Toyota poskytne poznatky získané v rámci několikaletého výzkumu a vývoje ve městě Namie i dalších oblastech.
Nabídne například měření a analýzy dat o složení půdy nebo využívání dronů ke sledování růstu plodin na zemědělské půdě ve městech Ókuma a Futaba.
Ve Futabě bude Toyota spolupracovat na obnově úrodnosti půdy, kterou od doby zemětřesení nebylo možné využívat. Pomůže také vytvořit systém cirkulárního zemědělství s nízkou uhlíkovou stopou v rámci pěstování plodin pro výkrm skotu na obnovené farmě ve městě Namie. Farma by měla začít dodávat chlévskou mrvu pro hnojení půdy ve Futabě i Ókumě od roku 2026.
Zemědělství využijí k výrobě bioetanolu
Dalším cílem do budoucna je spolupracovat s Výzkumným sdružením inovace biomasy pro automobilová paliva nové generace, což je společný projekt šesti soukromých společností včetně Toyoty, zaměřený na výzkum efektivních způsobů výroby etanolu ve městě Ókuma.
Jednou z možností v rámci této studie je využívání plodin pěstovaných na zemědělské půdě ve městech Ókuma a Futaba jako surovin k výrobě bioetanolu.
Partnerská spolupráce přispěje k dosažení uhlíkové neutrality cestou snižování emisí CO2 z dopravy v rámci cirkulárního zemědělství s nízkou uhlíkovou stopou v kombinaci s lokální spotřebou místních produktů, například vyráběných hnojiv a krmení pro skot.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.