Nová generace Opelu Astra dostala nejvýkonnější verzi s označením GSe. Ono písmenko "e" znamená v tomto případě elektrifikaci. Opel Astra GSe je totiž plug-in hybrid.
Pod kapotou nového ostrého Opelu se nastěhoval spalovací motor s objemem 1,6 litru s výkonem 132 kW (180 koní) a s točivým momentem 250 Nm, který doplňuje elektromotor s 81 kW (110 koňmi) a 320 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy je 165 km (225 koní) a maximum točivého momentu vrcholí 360 Nm. Převodovka je osmistupňová automatická a poháněna jsou výhradně kola přední nápravy.
Díky systémovému výkonu 225 koní dokáže Astra GSe zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 s a pokračovat až k rychlosti 235 km/h. Elektromotor čerpá svou energii z akumulátoru o kapacitě 12,4 kWh, což by mělo stačit až na 63 km čistě elektrické jízdy s možností rozjet se až na 135 km/h, než další zrychlování převezme spalovací motor.
Astra GSe není jen o motoru. Úpravami prošel též podvozek, exteriér a interiér. Vůz dostal speciální tlumiče Koni FSD, sportovní pružiny a světlá výška šla o 10 mm dolů. Zvenčí GSe poznáte podle nových velkých kol a originálního předního nárazníku. Uvnitř jsou anatomické sedačky a kovové pedály.
Opel Astra GSe bude k dispozici jako hatchback nebo kombi. Novinka by se měla dostat do evropské dealerské sítě již v lednu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?