Nová generace Opelu Astra dostala nejvýkonnější verzi s označením GSe. Ono písmenko "e" znamená v tomto případě elektrifikaci. Opel Astra GSe je totiž plug-in hybrid.
Pod kapotou nového ostrého Opelu se nastěhoval spalovací motor s objemem 1,6 litru s výkonem 132 kW (180 koní) a s točivým momentem 250 Nm, který doplňuje elektromotor s 81 kW (110 koňmi) a 320 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy je 165 km (225 koní) a maximum točivého momentu vrcholí 360 Nm. Převodovka je osmistupňová automatická a poháněna jsou výhradně kola přední nápravy.
Díky systémovému výkonu 225 koní dokáže Astra GSe zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 s a pokračovat až k rychlosti 235 km/h. Elektromotor čerpá svou energii z akumulátoru o kapacitě 12,4 kWh, což by mělo stačit až na 63 km čistě elektrické jízdy s možností rozjet se až na 135 km/h, než další zrychlování převezme spalovací motor.
Astra GSe není jen o motoru. Úpravami prošel též podvozek, exteriér a interiér. Vůz dostal speciální tlumiče Koni FSD, sportovní pružiny a světlá výška šla o 10 mm dolů. Zvenčí GSe poznáte podle nových velkých kol a originálního předního nárazníku. Uvnitř jsou anatomické sedačky a kovové pedály.
Opel Astra GSe bude k dispozici jako hatchback nebo kombi. Novinka by se měla dostat do evropské dealerské sítě již v lednu příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?