Nová generace Opelu Astra dostala nejvýkonnější verzi s označením GSe. Ono písmenko "e" znamená v tomto případě elektrifikaci. Opel Astra GSe je totiž plug-in hybrid.
Pod kapotou nového ostrého Opelu se nastěhoval spalovací motor s objemem 1,6 litru s výkonem 132 kW (180 koní) a s točivým momentem 250 Nm, který doplňuje elektromotor s 81 kW (110 koňmi) a 320 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy je 165 km (225 koní) a maximum točivého momentu vrcholí 360 Nm. Převodovka je osmistupňová automatická a poháněna jsou výhradně kola přední nápravy.
Díky systémovému výkonu 225 koní dokáže Astra GSe zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,5 s a pokračovat až k rychlosti 235 km/h. Elektromotor čerpá svou energii z akumulátoru o kapacitě 12,4 kWh, což by mělo stačit až na 63 km čistě elektrické jízdy s možností rozjet se až na 135 km/h, než další zrychlování převezme spalovací motor.
Astra GSe není jen o motoru. Úpravami prošel též podvozek, exteriér a interiér. Vůz dostal speciální tlumiče Koni FSD, sportovní pružiny a světlá výška šla o 10 mm dolů. Zvenčí GSe poznáte podle nových velkých kol a originálního předního nárazníku. Uvnitř jsou anatomické sedačky a kovové pedály.
Opel Astra GSe bude k dispozici jako hatchback nebo kombi. Novinka by se měla dostat do evropské dealerské sítě již v lednu příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?