Toyota ve svých amerických továrnách zavádí systém řízení založený na umělé inteligenci. Technologie společnosti Invisible AI zvýší bezpečnost a efektivitu výroby. Továrna Toyoty v americké Indianě, kde se mimo jiné vyrábí model Highlander, bude prvním závodem, který bude tento systém využívat.
Fungování systému je založeno na údajích z kamer monitorujících každou část výrobní linky, následně analyzovaných umělou inteligencí. Tento způsob monitorování výrobních procesů umožňuje rychle odhalit technické problémy a nesrovnalosti, kterých si zaměstnanci těžko všimnou.
Zajímavé je, že firemní systém Invisible AI dokáže v určitých situacích problém vyřešit sám. Tato technologie je tak vyspělá, že ji lze jen stěží srovnávat s běžně používanými průmyslovými kamerami. Po prvních zkušenostech v továrně Highlanderu bude systém implementován ve všech 14 továrnách Toyoty v Severní Americe.
„Když problém nevidíte, nemůžete ho vyřešit. Dáváme Toyotě nástroje k přesnějšímu monitorování dění v jejích závodech a následnému řešení případných problémů, čímž zajišťujeme bezpečnost zaměstnanců,“ říká ředitel společnosti Invisible AI Eric Danziger.
Žádné rozpoznávání obličejů
Továrny Toyoty budou vybaveny 500 zařízeními s procesory NVIDIA 1TB, 3D kamerami s vysokým rozlišením a systémem umělé inteligence. Aby bylo zajištěno soukromí pracovníků a bezpečnost továrny, zůstanou všechna data v zařízeních a nebudou přenášena na žádné externí úložiště. Ze stejných důvodů není systém vybaven funkcí rozpoznávání obličejů. Záměrem je odhalit nedostatky v továrně a napravit je, přičemž osoby zůstanou v anonymitě.
„Systémy Invisible AI nám pomohou zvýšit četnost a přesnost kontrol výrobních procesů a zkrátit dobu potřebnou k odhalení problémů a neefektivity, což nám poskytne více času na nápravná opatření a zlepšení,“ uvedl Stephen Brennan, viceprezident oddělení Vehicle Production Engineering and Manufacturing Project Innovation Center společnosti Toyota Motor North America.
Největší revolucí byl zatím princip TNGA
Nový systém bude v závodě produkujícím Highlander spuštěn ještě letos. Továrny Toyoty v posledních letech prošly rozsáhlou reformou, při níž byly zavedeny principy Toyota New Global Architecture (TNGA) a související výrobní technologie. Jednalo se o největší reformu proslulého výrobního systému Toyota od jeho vzniku.
TNGA je založena na modularitě automobilových platforem a výrobních linek a na komplementaritě a zaměnitelnosti modulárních dílů a systémů používaných v automobilech.
Například model Highlander vznikl na prodloužené platformě TNGA-K, na které byly mimo jiné navrženy také modely RAV4 a Camry, a dostal 2,5litrový hybridní motor Hybrid Dynamic Force AWD-i z modelu RAV4, ovšem ve výkonnější verzi s 246 koňmi.
Highlander tak pohodlně pojme sedm osob, je delší než Land Cruiser, zrychlí na stovku za 8,3 sekundy a utáhne dvoutunový přívěs. Navzdory obrovským rozměrům, vysokému výkonu a dobrým výsledkům spotřebuje vůz podle WLTP v průměru jen 6,6 l/100 km.
Architektura TNGA se používá ve všech SUV a crossoverech Toyoty se samonosnou karoserií v Evropě. Aygo X a Yaris Cross jsou postaveny na malé platformě TNGA-B, Toyota C-HR a nový model Corolla Cross na platformě TNGA-C, zatímco RAV4 a Highlander na platformě TNGA-K. U všech těchto modelů s výjimkou Aygo X je hybridní pohon jedinou nebo hlavní volbou a u Toyoty C-HR máte na vybranou dokonce dva hybridní systémy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.