Umělá inteligence v továrně Toyoty aneb budoucnost celého automobilového průmyslu?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 25. července 2022, 11:40 Google+

Toyota ve svých amerických továrnách zavádí systém řízení založený na umělé inteligenci. Technologie společnosti Invisible AI zvýší bezpečnost a efektivitu výroby. Továrna Toyoty v americké Indianě, kde se mimo jiné vyrábí model Highlander, bude prvním závodem, který bude tento systém využívat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Fungování systému je založeno na údajích z kamer monitorujících každou část výrobní linky, následně analyzovaných umělou inteligencí. Tento způsob monitorování výrobních procesů umožňuje rychle odhalit technické problémy a nesrovnalosti, kterých si zaměstnanci těžko všimnou.

Zajímavé je, že firemní systém Invisible AI dokáže v určitých situacích problém vyřešit sám. Tato technologie je tak vyspělá, že ji lze jen stěží srovnávat s běžně používanými průmyslovými kamerami. Po prvních zkušenostech v továrně Highlanderu bude systém implementován ve všech 14 továrnách Toyoty v Severní Americe.

„Když problém nevidíte, nemůžete ho vyřešit. Dáváme Toyotě nástroje k přesnějšímu monitorování dění v jejích závodech a následnému řešení případných problémů, čímž zajišťujeme bezpečnost zaměstnanců,“ říká ředitel společnosti Invisible AI Eric Danziger.

Žádné rozpoznávání obličejů

Továrny Toyoty budou vybaveny 500 zařízeními s procesory NVIDIA 1TB, 3D kamerami s vysokým rozlišením a systémem umělé inteligence. Aby bylo zajištěno soukromí pracovníků a bezpečnost továrny, zůstanou všechna data v zařízeních a nebudou přenášena na žádné externí úložiště. Ze stejných důvodů není systém vybaven funkcí rozpoznávání obličejů. Záměrem je odhalit nedostatky v továrně a napravit je, přičemž osoby zůstanou v anonymitě.

„Systémy Invisible AI nám pomohou zvýšit četnost a přesnost kontrol výrobních procesů a zkrátit dobu potřebnou k odhalení problémů a neefektivity, což nám poskytne více času na nápravná opatření a zlepšení,“ uvedl Stephen Brennan, viceprezident oddělení Vehicle Production Engineering and Manufacturing Project Innovation Center společnosti Toyota Motor North America.

Největší revolucí byl zatím princip TNGA

Nový systém bude v závodě produkujícím Highlander spuštěn ještě letos. Továrny Toyoty v posledních letech prošly rozsáhlou reformou, při níž byly zavedeny principy Toyota New Global Architecture (TNGA) a související výrobní technologie. Jednalo se o největší reformu proslulého výrobního systému Toyota od jeho vzniku.

img-responsive

Toyota Highlander | foto: Petr Boháč

TNGA je založena na modularitě automobilových platforem a výrobních linek a na komplementaritě a zaměnitelnosti modulárních dílů a systémů používaných v automobilech.

Například model Highlander vznikl na prodloužené platformě TNGA-K, na které byly mimo jiné navrženy také modely RAV4 a Camry, a dostal 2,5litrový hybridní motor Hybrid Dynamic Force AWD-i z modelu RAV4, ovšem ve výkonnější verzi s 246 koňmi.

Highlander tak pohodlně pojme sedm osob, je delší než Land Cruiser, zrychlí na stovku za 8,3 sekundy a utáhne dvoutunový přívěs. Navzdory obrovským rozměrům, vysokému výkonu a dobrým výsledkům spotřebuje vůz podle WLTP v průměru jen 6,6 l/100 km.

Architektura TNGA se používá ve všech SUV a crossoverech Toyoty se samonosnou karoserií v Evropě. Aygo X a Yaris Cross jsou postaveny na malé platformě TNGA-B, Toyota C-HR a nový model Corolla Cross na platformě TNGA-C, zatímco RAV4 a Highlander na platformě TNGA-K. U všech těchto modelů s výjimkou Aygo X je hybridní pohon jedinou nebo hlavní volbou a u Toyoty C-HR máte na vybranou dokonce dva hybridní systémy.

Vytisknout

Diskuze: Umělá inteligence v továrně Toyoty aneb budoucnost celého automobilového průmyslu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW M3 Competition Touring M xDrive

BMW M3 Competition Touring, první "eMkové" kombi má 510 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud