Toyota ve svých amerických továrnách zavádí systém řízení založený na umělé inteligenci. Technologie společnosti Invisible AI zvýší bezpečnost a efektivitu výroby. Továrna Toyoty v americké Indianě, kde se mimo jiné vyrábí model Highlander, bude prvním závodem, který bude tento systém využívat.
Fungování systému je založeno na údajích z kamer monitorujících každou část výrobní linky, následně analyzovaných umělou inteligencí. Tento způsob monitorování výrobních procesů umožňuje rychle odhalit technické problémy a nesrovnalosti, kterých si zaměstnanci těžko všimnou.
Zajímavé je, že firemní systém Invisible AI dokáže v určitých situacích problém vyřešit sám. Tato technologie je tak vyspělá, že ji lze jen stěží srovnávat s běžně používanými průmyslovými kamerami. Po prvních zkušenostech v továrně Highlanderu bude systém implementován ve všech 14 továrnách Toyoty v Severní Americe.
„Když problém nevidíte, nemůžete ho vyřešit. Dáváme Toyotě nástroje k přesnějšímu monitorování dění v jejích závodech a následnému řešení případných problémů, čímž zajišťujeme bezpečnost zaměstnanců,“ říká ředitel společnosti Invisible AI Eric Danziger.
Žádné rozpoznávání obličejů
Továrny Toyoty budou vybaveny 500 zařízeními s procesory NVIDIA 1TB, 3D kamerami s vysokým rozlišením a systémem umělé inteligence. Aby bylo zajištěno soukromí pracovníků a bezpečnost továrny, zůstanou všechna data v zařízeních a nebudou přenášena na žádné externí úložiště. Ze stejných důvodů není systém vybaven funkcí rozpoznávání obličejů. Záměrem je odhalit nedostatky v továrně a napravit je, přičemž osoby zůstanou v anonymitě.
„Systémy Invisible AI nám pomohou zvýšit četnost a přesnost kontrol výrobních procesů a zkrátit dobu potřebnou k odhalení problémů a neefektivity, což nám poskytne více času na nápravná opatření a zlepšení,“ uvedl Stephen Brennan, viceprezident oddělení Vehicle Production Engineering and Manufacturing Project Innovation Center společnosti Toyota Motor North America.
Největší revolucí byl zatím princip TNGA
Nový systém bude v závodě produkujícím Highlander spuštěn ještě letos. Továrny Toyoty v posledních letech prošly rozsáhlou reformou, při níž byly zavedeny principy Toyota New Global Architecture (TNGA) a související výrobní technologie. Jednalo se o největší reformu proslulého výrobního systému Toyota od jeho vzniku.
TNGA je založena na modularitě automobilových platforem a výrobních linek a na komplementaritě a zaměnitelnosti modulárních dílů a systémů používaných v automobilech.
Například model Highlander vznikl na prodloužené platformě TNGA-K, na které byly mimo jiné navrženy také modely RAV4 a Camry, a dostal 2,5litrový hybridní motor Hybrid Dynamic Force AWD-i z modelu RAV4, ovšem ve výkonnější verzi s 246 koňmi.
Highlander tak pohodlně pojme sedm osob, je delší než Land Cruiser, zrychlí na stovku za 8,3 sekundy a utáhne dvoutunový přívěs. Navzdory obrovským rozměrům, vysokému výkonu a dobrým výsledkům spotřebuje vůz podle WLTP v průměru jen 6,6 l/100 km.
Architektura TNGA se používá ve všech SUV a crossoverech Toyoty se samonosnou karoserií v Evropě. Aygo X a Yaris Cross jsou postaveny na malé platformě TNGA-B, Toyota C-HR a nový model Corolla Cross na platformě TNGA-C, zatímco RAV4 a Highlander na platformě TNGA-K. U všech těchto modelů s výjimkou Aygo X je hybridní pohon jedinou nebo hlavní volbou a u Toyoty C-HR máte na vybranou dokonce dva hybridní systémy.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.