Loučení ve velkém stylu, závěrečná limitovaná edice Aston Martin V12 Vantage

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 27. března 2022, 12:21 Google+

Aston Martin končí s výrobou V12 Vantage. Jako finále si pro zákazníky připravil limitovanou edici nejrychlejšího a nejvýkonnějšího Vantage, jaký byl kdy vyroben.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Pod dlouhou karbonovou kapotou kupé je twin-turbo V12 o objemu 5,2 litru, který vyvine výkon ohromných 690 koní. Díky němu a snížené hmotnosti dokáže Aston Martin zrychlit z 0 na 96 km/h (0-60 MPH) jen za 3,4 sekundy a maximální dosažitelná rychlost je 322 km/h.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Pojďme se podívat na úpravy:

Snížení hmotnosti:

Řada opatření na snížení hmotnosti dává novému Vantage poměr výkonu a hmotnosti 390 koní na tunu, což je o 20 % více než u standardního modelu.

K dosažení tohoto čísla byl vůz vybaven řadou komponentů z uhlíkových vláken včetně kapoty, předního nárazníku, předních blatníků a bočních prahů. Spojuje je kompozitový zadní nárazník a víko kufru, odlehčená baterie a zakázkový výfukový systém s centrálně umístěnými koncovkami.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Převodovka:

Nová limitovaná verze je k dispozici s osmistupňovým automatem, který obsahuje prvky z V12 Speedster a Vantage F1 Edition. Tato převodovka má speciální nastavení, které zkracuje časy řazení. Dle vyjádření z Aston Martinu je tato převodovka pokročilejší než dvouspojková.

Podvozek:

Vůz dostal nové odpružení s adaptivním tlumením, které pomáhá poskytovat „skvělé ovládání“.

Změny zahrnují nová pouzdra a také tužší pružiny (50 % vpředu a 40 % vzadu). K nim se připojují nové stabilizátory, které jsou o 5 % tužší vpředu a o 41 % měkčí vzadu. Zadní odpružení má přídavné pružiny, které jsou méně tuhé než hlavní pružiny, což by mělo zlepšit jízdní komfort v běžných podmínkách bez kompromisů v ovladatelnosti. Tuhost karoserie vzrostla o 8 % a boční tuhost o 6,7 %. Zvýšená tuhost byla dosažena přidáním vzpěry zadního zavěšení a vzpěry palivové nádrže.

Mezi další vlastnosti patří samosvorný diferenciál a překalibrovaný systém řízení, který poskytuje lepší odezvu. Aston Martin V12 Vantage je vybaven karbon-keramickým brzdovým systémem, který snižuje hmotnost oproti standardním brzdám o ohromných 23 kg neodpružené hmotnosti a je odolný vůči vadnutí při teplotách až 800 stupňů. Využívá šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 410 mm vpředu a čtyřpístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm vzadu.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Design:

Vůz má o 25 % větší mřížku chladiče pro lepší přívod vzduchu. Spojuje ho výrazný přední splitter a větrací otvory v kapotě. Můžete si také všimnout širokého bodykitu a masivního zadního křídla, které přispívá k maximálnímu přítlaku až 200 kg. I přesto že je křídlo funkční, nemusí se líbit každému, a tak Aston Martin nechá kupce, aby si sami zvolili, zda ho chtějí, či nikoliv. Vzhled dotvářejí 21palcová matně černá kola. Zákazníci si mohou objednat i sadu o 8 kg lehčích ráfků.

Seznam volitelných doplňků zahrnuje lakované třmeny, tónovaná zadní světla a tmavé koncovky výfuku. Zákazníci, kteří hledají jedinečnější vzhled, se mohou obrátit na Q by Aston Martin. Služba personalizace nabídne „jasnou exteriérovou grafiku a nátěry“ a také barevné laky pro exponované karbonové díly v zelené, modré nebo červené barvě.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Pokud se vám tento Aston Martin V12 Vantage líbí, pak vás musím zklamat. Všech 333 kusů z limitované edice již našlo své kupce. Ti se dočkají dodání svého Aston Martinu v druhém čtvrtletí tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: Loučení ve velkém stylu, závěrečná limitovaná edice Aston Martin V12 Vantage

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Renault Clio 130 TCe EDC

Renault pozastavuje svou průmyslovou činnost v Rusku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud