Loučení ve velkém stylu, závěrečná limitovaná edice Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin V12 Vantage, foto: Aston Martin
Petr Boháč , AutoRoad.cz 27. března 2022 12:21
Sdílej:

Aston Martin končí s výrobou V12 Vantage. Jako finále si pro zákazníky připravil limitovanou edici nejrychlejšího a nejvýkonnějšího Vantage, jaký byl kdy vyroben.

Pod dlouhou karbonovou kapotou kupé je twin-turbo V12 o objemu 5,2 litru, který vyvine výkon ohromných 690 koní. Díky němu a snížené hmotnosti dokáže Aston Martin zrychlit z 0 na 96 km/h (0-60 MPH) jen za 3,4 sekundy a maximální dosažitelná rychlost je 322 km/h.

Pojďme se podívat na úpravy:

Snížení hmotnosti:

Řada opatření na snížení hmotnosti dává novému Vantage poměr výkonu a hmotnosti 390 koní na tunu, což je o 20 % více než u standardního modelu.

K dosažení tohoto čísla byl vůz vybaven řadou komponentů z uhlíkových vláken včetně kapoty, předního nárazníku, předních blatníků a bočních prahů. Spojuje je kompozitový zadní nárazník a víko kufru, odlehčená baterie a zakázkový výfukový systém s centrálně umístěnými koncovkami.

Převodovka:

Nová limitovaná verze je k dispozici s osmistupňovým automatem, který obsahuje prvky z V12 Speedster a Vantage F1 Edition. Tato převodovka má speciální nastavení, které zkracuje časy řazení. Dle vyjádření z Aston Martinu je tato převodovka pokročilejší než dvouspojková.

Podvozek:

Vůz dostal nové odpružení s adaptivním tlumením, které pomáhá poskytovat „skvělé ovládání“.

Změny zahrnují nová pouzdra a také tužší pružiny (50 % vpředu a 40 % vzadu). K nim se připojují nové stabilizátory, které jsou o 5 % tužší vpředu a o 41 % měkčí vzadu. Zadní odpružení má přídavné pružiny, které jsou méně tuhé než hlavní pružiny, což by mělo zlepšit jízdní komfort v běžných podmínkách bez kompromisů v ovladatelnosti. Tuhost karoserie vzrostla o 8 % a boční tuhost o 6,7 %. Zvýšená tuhost byla dosažena přidáním vzpěry zadního zavěšení a vzpěry palivové nádrže.

Mezi další vlastnosti patří samosvorný diferenciál a překalibrovaný systém řízení, který poskytuje lepší odezvu. Aston Martin V12 Vantage je vybaven karbon-keramickým brzdovým systémem, který snižuje hmotnost oproti standardním brzdám o ohromných 23 kg neodpružené hmotnosti a je odolný vůči vadnutí při teplotách až 800 stupňů. Využívá šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 410 mm vpředu a čtyřpístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm vzadu.

Design:

Vůz má o 25 % větší mřížku chladiče pro lepší přívod vzduchu. Spojuje ho výrazný přední splitter a větrací otvory v kapotě. Můžete si také všimnout širokého bodykitu a masivního zadního křídla, které přispívá k maximálnímu přítlaku až 200 kg. I přesto že je křídlo funkční, nemusí se líbit každému, a tak Aston Martin nechá kupce, aby si sami zvolili, zda ho chtějí, či nikoliv. Vzhled dotvářejí 21palcová matně černá kola. Zákazníci si mohou objednat i sadu o 8 kg lehčích ráfků.

Seznam volitelných doplňků zahrnuje lakované třmeny, tónovaná zadní světla a tmavé koncovky výfuku. Zákazníci, kteří hledají jedinečnější vzhled, se mohou obrátit na Q by Aston Martin. Služba personalizace nabídne „jasnou exteriérovou grafiku a nátěry“ a také barevné laky pro exponované karbonové díly v zelené, modré nebo červené barvě.

Pokud se vám tento Aston Martin V12 Vantage líbí, pak vás musím zklamat. Všech 333 kusů z limitované edice již našlo své kupce. Ti se dočkají dodání svého Aston Martinu v druhém čtvrtletí tohoto roku.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?