Aston Martin končí s výrobou V12 Vantage. Jako finále si pro zákazníky připravil limitovanou edici nejrychlejšího a nejvýkonnějšího Vantage, jaký byl kdy vyroben.
Pod dlouhou karbonovou kapotou kupé je twin-turbo V12 o objemu 5,2 litru, který vyvine výkon ohromných 690 koní. Díky němu a snížené hmotnosti dokáže Aston Martin zrychlit z 0 na 96 km/h (0-60 MPH) jen za 3,4 sekundy a maximální dosažitelná rychlost je 322 km/h.
Pojďme se podívat na úpravy:
Snížení hmotnosti:
Řada opatření na snížení hmotnosti dává novému Vantage poměr výkonu a hmotnosti 390 koní na tunu, což je o 20 % více než u standardního modelu.
K dosažení tohoto čísla byl vůz vybaven řadou komponentů z uhlíkových vláken včetně kapoty, předního nárazníku, předních blatníků a bočních prahů. Spojuje je kompozitový zadní nárazník a víko kufru, odlehčená baterie a zakázkový výfukový systém s centrálně umístěnými koncovkami.
Převodovka:
Nová limitovaná verze je k dispozici s osmistupňovým automatem, který obsahuje prvky z V12 Speedster a Vantage F1 Edition. Tato převodovka má speciální nastavení, které zkracuje časy řazení. Dle vyjádření z Aston Martinu je tato převodovka pokročilejší než dvouspojková.
Podvozek:
Vůz dostal nové odpružení s adaptivním tlumením, které pomáhá poskytovat „skvělé ovládání“.
Změny zahrnují nová pouzdra a také tužší pružiny (50 % vpředu a 40 % vzadu). K nim se připojují nové stabilizátory, které jsou o 5 % tužší vpředu a o 41 % měkčí vzadu. Zadní odpružení má přídavné pružiny, které jsou méně tuhé než hlavní pružiny, což by mělo zlepšit jízdní komfort v běžných podmínkách bez kompromisů v ovladatelnosti. Tuhost karoserie vzrostla o 8 % a boční tuhost o 6,7 %. Zvýšená tuhost byla dosažena přidáním vzpěry zadního zavěšení a vzpěry palivové nádrže.
Mezi další vlastnosti patří samosvorný diferenciál a překalibrovaný systém řízení, který poskytuje lepší odezvu. Aston Martin V12 Vantage je vybaven karbon-keramickým brzdovým systémem, který snižuje hmotnost oproti standardním brzdám o ohromných 23 kg neodpružené hmotnosti a je odolný vůči vadnutí při teplotách až 800 stupňů. Využívá šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 410 mm vpředu a čtyřpístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm vzadu.
Design:
Vůz má o 25 % větší mřížku chladiče pro lepší přívod vzduchu. Spojuje ho výrazný přední splitter a větrací otvory v kapotě. Můžete si také všimnout širokého bodykitu a masivního zadního křídla, které přispívá k maximálnímu přítlaku až 200 kg. I přesto že je křídlo funkční, nemusí se líbit každému, a tak Aston Martin nechá kupce, aby si sami zvolili, zda ho chtějí, či nikoliv. Vzhled dotvářejí 21palcová matně černá kola. Zákazníci si mohou objednat i sadu o 8 kg lehčích ráfků.
Seznam volitelných doplňků zahrnuje lakované třmeny, tónovaná zadní světla a tmavé koncovky výfuku. Zákazníci, kteří hledají jedinečnější vzhled, se mohou obrátit na Q by Aston Martin. Služba personalizace nabídne „jasnou exteriérovou grafiku a nátěry“ a také barevné laky pro exponované karbonové díly v zelené, modré nebo červené barvě.
Pokud se vám tento Aston Martin V12 Vantage líbí, pak vás musím zklamat. Všech 333 kusů z limitované edice již našlo své kupce. Ti se dočkají dodání svého Aston Martinu v druhém čtvrtletí tohoto roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.