Loučení ve velkém stylu, závěrečná limitovaná edice Aston Martin V12 Vantage

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 27. března 2022, 12:21 Google+

Aston Martin končí s výrobou V12 Vantage. Jako finále si pro zákazníky připravil limitovanou edici nejrychlejšího a nejvýkonnějšího Vantage, jaký byl kdy vyroben.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Pod dlouhou karbonovou kapotou kupé je twin-turbo V12 o objemu 5,2 litru, který vyvine výkon ohromných 690 koní. Díky němu a snížené hmotnosti dokáže Aston Martin zrychlit z 0 na 96 km/h (0-60 MPH) jen za 3,4 sekundy a maximální dosažitelná rychlost je 322 km/h.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Pojďme se podívat na úpravy:

Snížení hmotnosti:

Řada opatření na snížení hmotnosti dává novému Vantage poměr výkonu a hmotnosti 390 koní na tunu, což je o 20 % více než u standardního modelu.

K dosažení tohoto čísla byl vůz vybaven řadou komponentů z uhlíkových vláken včetně kapoty, předního nárazníku, předních blatníků a bočních prahů. Spojuje je kompozitový zadní nárazník a víko kufru, odlehčená baterie a zakázkový výfukový systém s centrálně umístěnými koncovkami.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Převodovka:

Nová limitovaná verze je k dispozici s osmistupňovým automatem, který obsahuje prvky z V12 Speedster a Vantage F1 Edition. Tato převodovka má speciální nastavení, které zkracuje časy řazení. Dle vyjádření z Aston Martinu je tato převodovka pokročilejší než dvouspojková.

Podvozek:

Vůz dostal nové odpružení s adaptivním tlumením, které pomáhá poskytovat „skvělé ovládání“.

Změny zahrnují nová pouzdra a také tužší pružiny (50 % vpředu a 40 % vzadu). K nim se připojují nové stabilizátory, které jsou o 5 % tužší vpředu a o 41 % měkčí vzadu. Zadní odpružení má přídavné pružiny, které jsou méně tuhé než hlavní pružiny, což by mělo zlepšit jízdní komfort v běžných podmínkách bez kompromisů v ovladatelnosti. Tuhost karoserie vzrostla o 8 % a boční tuhost o 6,7 %. Zvýšená tuhost byla dosažena přidáním vzpěry zadního zavěšení a vzpěry palivové nádrže.

Mezi další vlastnosti patří samosvorný diferenciál a překalibrovaný systém řízení, který poskytuje lepší odezvu. Aston Martin V12 Vantage je vybaven karbon-keramickým brzdovým systémem, který snižuje hmotnost oproti standardním brzdám o ohromných 23 kg neodpružené hmotnosti a je odolný vůči vadnutí při teplotách až 800 stupňů. Využívá šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 410 mm vpředu a čtyřpístkové třmeny s kotouči o průměru 360 mm vzadu.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Design:

Vůz má o 25 % větší mřížku chladiče pro lepší přívod vzduchu. Spojuje ho výrazný přední splitter a větrací otvory v kapotě. Můžete si také všimnout širokého bodykitu a masivního zadního křídla, které přispívá k maximálnímu přítlaku až 200 kg. I přesto že je křídlo funkční, nemusí se líbit každému, a tak Aston Martin nechá kupce, aby si sami zvolili, zda ho chtějí, či nikoliv. Vzhled dotvářejí 21palcová matně černá kola. Zákazníci si mohou objednat i sadu o 8 kg lehčích ráfků.

Seznam volitelných doplňků zahrnuje lakované třmeny, tónovaná zadní světla a tmavé koncovky výfuku. Zákazníci, kteří hledají jedinečnější vzhled, se mohou obrátit na Q by Aston Martin. Služba personalizace nabídne „jasnou exteriérovou grafiku a nátěry“ a také barevné laky pro exponované karbonové díly v zelené, modré nebo červené barvě.

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

img-responsive

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

Pokud se vám tento Aston Martin V12 Vantage líbí, pak vás musím zklamat. Všech 333 kusů z limitované edice již našlo své kupce. Ti se dočkají dodání svého Aston Martinu v druhém čtvrtletí tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: Loučení ve velkém stylu, závěrečná limitovaná edice Aston Martin V12 Vantage

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

Nová Toyota Prius, z ošklivky kráskou s křivkami

Krátká video-prezentace nové Toyoty Prius, která je plná inovací

reklama

Doporučujeme

Renault Clio 130 TCe EDC

Renault pozastavuje svou průmyslovou činnost v Rusku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

  2. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  3. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud