Škoda Slavia je již druhý vůz určený pro indický trh, který česká automobilka představuje v rámci projektu INDIA 2.0. Během finálních testovacích jízd tohoto sedanu ze segmentu A0 zakrývá poslední detaily vozu velmi speciální kamufláž. K jejímu vytvoření uspořádala ŠKODA AUTO soutěž s názvem „Camouflage with ŠKODA.“ Ke sdílení svých nápadů byli vyzváni také externí indičtí profesionální designéři i mladí talenti. Shreyas Karambelkar, z města Badlapur v indickém státě Maháráštra, zvítězil se svým nápadem nad více než 200 dalšími návrhy. Vítězný designér vyhrál cestu do Prahy a také osobní setkání s šéfdesignérem ŠKODA AUTO Oliverem Stefanim.
Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, říká: „Gratulujeme Shreyasi Karambelkarovi k jeho vítězství v soutěži Camouflage with ŠKODA. Jeho návrh je skvělou kombinací indické a české kultury. Děkujeme také ostatním finalistům, jejichž návrhy donutily porotu dlouho přemýšlet, a všem účastníkům, kteří se zasloužili o úspěch této kampaně.“
Designérská soutěž s názvem „Camouflage with ŠKODA“, která byla vypsána v srpnu, byla určena designérským studiím, firmám, univerzitám, ale i studentům designu a profesionálním designérům. Do uzávěrky soutěže 18. srpna došlo z celé Indie více než 200 návrhů kamufláže vozu ŠKODA SLAVIA. Do finálového kola pak postoupilo pět návrhů. Konečné rozhodnutí vyřkla porota ve složení Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited, Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, a Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO. Porota hodnotila mimo jiné kreativitu a technické znalosti. Přihlížela zejména k aspektům, jako jsou estetika, inovace, funkčnost, celkový dojem nebo emotivnost.
Vítězný design kombinuje indické motivy a české umění
Shreyas Karambelkar porazil svým návrhem konkurenci. Indickou kulturu reprezentují použité teplé odstíny barev a motivy páva a lotosu. Návrh designu rovněž přebírá prvky českého sklářství a kubismu. Jako vítěz soutěže nyní Shreyas Karambelkar poletí do Prahy, kde se setká s šéfdesignérem ŠKODA AUTO Oliverem Stefanim. Návrh, který obsadil druhé místo, se držel palety barev vozů ŠKODA a zaujal základními tvary i výrazným vzorem viditelným na první pohled. Tento nápad odměnila porota designérským tabletem. Ostatní finalisté obdrželi věcné ceny od společnosti ŠKODA AUTO.
SLAVIA je po SUV modelu KUSHAQ již druhým vozem ŠKODA v rámci modelové ofenzívy na indickém trhu. Prostřednictvím projektu INDIA 2.0 je ŠKODA AUTO v Indii zodpovědná za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Cílem je dlouhodobé posílení pozice značek ŠKODA a Volkswagen na indickém trhu a do roku 2025 v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu dosažení společného tržního podílu ve výši 5 %.
Celkem byla do projektu INDIA 2.0 investována jedna miliarda eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje nových modelů určených pro objemové segmenty indického trhu. ŠKODA AUTO zřídila v závodě v Púně novou výrobní linku platforem MQB-A0-IN. Stupeň lokalizace díky tomu dosahuje až 95 %, což znamená, že téměř všechny komponenty vozů jsou vyráběny v Indii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?