Někdejší výrobce krásných vozů, který dnes dělá automobily s ledvinami přes "půl" auta, představil koncept kompaktního městského elektromobilu pro rok 2040. Na konci své životnosti prý půjde 100 % recyklovat.
U BMW věří, a já jim dávám za pravdu, že způsob výroby automobilu je stejně důležitý, jako jeho úroveň emisí. Můžeme si vzít takovou Teslu, která je EU vnímána jako zachránce ledních medvědů, ale už nikoho nezajímá, že jezdí na elektřinu vyrobenou z uhlí a že se k nám musí dovézt přes oceán, kdežto malý hatchback se spotřebou okolo 5 litrů je přes limit, a i když má emise CO2 na výrobku, dovoz i při provozu nižší, než taková Tesla, je vnímán jako ničitel planety a budoucnosti našich dětí.
Nechal jsem se trochu unést z připravované Euro 7. Ale zpět k BMW i Vision Circular. Jak již bylo napsáno, u BMW věří, že způsob výroby automobilu je stejně důležitý, jako jeho úroveň emisí za jízdy. Proto usiluje o zajištění klimatické neutrality po celou dobu životnosti vozu. Zajistit to má zaměření se na nové materiály a výrobní procesy. Společnost BMW hodlá do roku 2030 snížit emise z životního cyklu vozu o 40%.
Kovové části vozu budou vyrobeny z již recyklovaného a znovu recyklovatelného hliníku a oceli. Stejně tak baterie budou z recyklovaných materiálů a na konci životnosti půjdou dále recyklovat. Také pneumatiky jsou vyrobeny z ekologického přírodního kaučuku.
Interiér se vyznačuje absencí viditelných obrazovek. Cestující v něm sedí na recyklovaných sedadlech individuálního barevného provedení. Řídič má před sebou volant vyrobený na 3D tiskárně z dřevěného prášku.
Ač je vzhled vnímán individuálně a každému se líbí něco jiného, tak právě v tomto případě i samotní tvůrci i Vision Circular přiznali, že šlo o způsob výroby a ne o design vozu. Pohled na ledního medvěda, jenž plave mezi krami ledu je smutný, ale dle mého názoru je ještě smutnější vidět, jaké výtvory nám předkládá výrobce kdysi nejlepších automobilů pro opravdové řidiče.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.