Někdejší výrobce krásných vozů, který dnes dělá automobily s ledvinami přes "půl" auta, představil koncept kompaktního městského elektromobilu pro rok 2040. Na konci své životnosti prý půjde 100 % recyklovat.
U BMW věří, a já jim dávám za pravdu, že způsob výroby automobilu je stejně důležitý, jako jeho úroveň emisí. Můžeme si vzít takovou Teslu, která je EU vnímána jako zachránce ledních medvědů, ale už nikoho nezajímá, že jezdí na elektřinu vyrobenou z uhlí a že se k nám musí dovézt přes oceán, kdežto malý hatchback se spotřebou okolo 5 litrů je přes limit, a i když má emise CO2 na výrobku, dovoz i při provozu nižší, než taková Tesla, je vnímán jako ničitel planety a budoucnosti našich dětí.
Nechal jsem se trochu unést z připravované Euro 7. Ale zpět k BMW i Vision Circular. Jak již bylo napsáno, u BMW věří, že způsob výroby automobilu je stejně důležitý, jako jeho úroveň emisí za jízdy. Proto usiluje o zajištění klimatické neutrality po celou dobu životnosti vozu. Zajistit to má zaměření se na nové materiály a výrobní procesy. Společnost BMW hodlá do roku 2030 snížit emise z životního cyklu vozu o 40%.
Kovové části vozu budou vyrobeny z již recyklovaného a znovu recyklovatelného hliníku a oceli. Stejně tak baterie budou z recyklovaných materiálů a na konci životnosti půjdou dále recyklovat. Také pneumatiky jsou vyrobeny z ekologického přírodního kaučuku.
Interiér se vyznačuje absencí viditelných obrazovek. Cestující v něm sedí na recyklovaných sedadlech individuálního barevného provedení. Řídič má před sebou volant vyrobený na 3D tiskárně z dřevěného prášku.
Ač je vzhled vnímán individuálně a každému se líbí něco jiného, tak právě v tomto případě i samotní tvůrci i Vision Circular přiznali, že šlo o způsob výroby a ne o design vozu. Pohled na ledního medvěda, jenž plave mezi krami ledu je smutný, ale dle mého názoru je ještě smutnější vidět, jaké výtvory nám předkládá výrobce kdysi nejlepších automobilů pro opravdové řidiče.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.