První sériový model v rámci projektu INDIA 2.0, za který je ŠKODA AUTO na indickém subkontinentu zodpovědná, se jmenuje KUSHAQ.
Jméno tohoto kompaktního SUV pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt. V této ještě dnes užívané „řeči bohů“, označuje „Kushak“ krále nebo vládce, což se k sebevědomému a sílu vyzařujícímu novému modelu ŠKODA KUSHAQ skvěle hodí. Psaná forma, začínající písmenem „K“ a končící písmenem „Q“, je pokračováním zavedeného názvosloví používaného pro celosvětově úspěšné modely značky ŠKODA AUTO kategorie SUV, modely KODIAQ, KAROQ a KAMIQ. Světová premiéra nového modelu ŠKODA KUSHAQ proběhne v březnu 2021.
S novým modelem KUSHAQ zahajuje značka ŠKODA AUTO na indickém subkontinentu novou éru. Česká automobilka je tam v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědná za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Projekt INDIA 2.0 zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů značek ŠKODA AUTO a Volkswagen, kterou zahajuje právě model KUSHAQ. Všechny nové modely vychází z modulární platformy MQB A0 IN, kterou vyvinula ŠKODA AUTO speciálně pro potřeby indického trhu.
Ambiciózní cíle na indickém trhu dokazuje i zvolené jméno KUSHAQ. To vychází z jazyka sanskrt, které dle indické mytologie vytvořil bůh Brahma. Sanskrt je dodnes zachovaný jako tradiční jazyk náboženství, umění a vědy a je jedním z 22 úředních jazyků Indie. Nové SUV v sobě spojuje přednosti typické pro vozy značky ŠKODA AUTO, jako je výrazný design, maximální komfort, bezpečnost a v neposlední řadě vynikající poměr ceny a užitné hodnoty s důrazem na přání náročných indických zákazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.