První sériový model v rámci projektu INDIA 2.0, za který je ŠKODA AUTO na indickém subkontinentu zodpovědná, se jmenuje KUSHAQ.
Jméno tohoto kompaktního SUV pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt. V této ještě dnes užívané „řeči bohů“, označuje „Kushak“ krále nebo vládce, což se k sebevědomému a sílu vyzařujícímu novému modelu ŠKODA KUSHAQ skvěle hodí. Psaná forma, začínající písmenem „K“ a končící písmenem „Q“, je pokračováním zavedeného názvosloví používaného pro celosvětově úspěšné modely značky ŠKODA AUTO kategorie SUV, modely KODIAQ, KAROQ a KAMIQ. Světová premiéra nového modelu ŠKODA KUSHAQ proběhne v březnu 2021.
S novým modelem KUSHAQ zahajuje značka ŠKODA AUTO na indickém subkontinentu novou éru. Česká automobilka je tam v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědná za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Projekt INDIA 2.0 zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů značek ŠKODA AUTO a Volkswagen, kterou zahajuje právě model KUSHAQ. Všechny nové modely vychází z modulární platformy MQB A0 IN, kterou vyvinula ŠKODA AUTO speciálně pro potřeby indického trhu.
Ambiciózní cíle na indickém trhu dokazuje i zvolené jméno KUSHAQ. To vychází z jazyka sanskrt, které dle indické mytologie vytvořil bůh Brahma. Sanskrt je dodnes zachovaný jako tradiční jazyk náboženství, umění a vědy a je jedním z 22 úředních jazyků Indie. Nové SUV v sobě spojuje přednosti typické pro vozy značky ŠKODA AUTO, jako je výrazný design, maximální komfort, bezpečnost a v neposlední řadě vynikající poměr ceny a užitné hodnoty s důrazem na přání náročných indických zákazníků.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?