Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště
Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště, foto: Subaru
AutoRoad.cz , Lukáš Suchý 18. listopadu 2020 22:54
Sdílej:

Sportovní Japonec se stal velmi oblíbenou „víkendovkou“ pro řadu řidičů, o jeho dvojčeti v podobě Toyoty GT86 nemluvě. Dnes se představil nástupce a bylo by trestuhodné se o něm nezmínit.

Ačkoliv první generace sporťáku rozdělila automobilové nadšence na dva tábory, dost možná se stane legendou. První jej milují pro jeho dokonalé vyvážení, nízké těžiště, mechanický projev, podvozek, druzí jej lehce odsuzují pro nepříliš výkonný atmosférický boxer, kterému to na rovince „nandá“ taťka s naftovou Octavií.

Namísto původního dvoulitrového čtyřválcového boxeru byl dosazen 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 228 koní a 249 Nm. Nárůst výkonu oproti starší generaci je tedy 28 koní a 44 Nm a jedná se opět o atmosférický motor. BRZ je v základu vybaven šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem můžete mít i automat. Hmotnost vozu je téměř totožná s předchůdcem - cca 1275 kg.

Přepracoval se design karoserie, avšak podvozková platforma zůstala. Pokud si ovšem říkáte, že jde o stejné auto jen v novém kabátě a s lehce upraveným motorem, tak jste na omylu. Subaru zapracovalo na vyztužení vozu a snížení těžiště. Výsledkem je zlepšení tuhosti vozu o polovinu, jízdní komfort díky tomu sice lehce utrpí, ale na hladké okresce či okruhu to bude jistě o úroveň lepší.

V interiéru se toho hodně přepracovalo, ale většinou jde pouze o detaily – trochu jiný volant, ovládání klimatizace atd. Hlavní do očí bijící rozdíl je 8 palcový infotainment a digitální přístrojový štít. Systém sedadel je 2+2 což v praxi bude znamenat, že na zadní sedadla pohodlně uložíte buď dvě pětileté děti, nebo pravděpodobněji nějaké to zavazadlo při cestě na klikaté alpské okresky.

Je tu jedno velké ALE. Subaru zatím nevydalo informaci o tom, že by mělo BRZ zamířit na náš evropský trh – je to zapříčiněno „ekopolitikou“, kterou EU v posledních letech rozjela. Na americký trh by mělo BRZ zamířit na podzim 2021. Jedinou nadějí je tedy pravděpodobně nová generace Toyoty GT86, která by měla být opět velmi podobná jako BRZ, ale od Toyoty zatím žádné zprávy o tomto modelu nemáme. Důležité ale je, že se Toyota na evropském trhu se svými sportovními vozy prosadila s modely jako Yaris GR či Supra.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?