Sportovní Japonec se stal velmi oblíbenou „víkendovkou“ pro řadu řidičů, o jeho dvojčeti v podobě Toyoty GT86 nemluvě. Dnes se představil nástupce a bylo by trestuhodné se o něm nezmínit.
Ačkoliv první generace sporťáku rozdělila automobilové nadšence na dva tábory, dost možná se stane legendou. První jej milují pro jeho dokonalé vyvážení, nízké těžiště, mechanický projev, podvozek, druzí jej lehce odsuzují pro nepříliš výkonný atmosférický boxer, kterému to na rovince „nandá“ taťka s naftovou Octavií.
Namísto původního dvoulitrového čtyřválcového boxeru byl dosazen 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 228 koní a 249 Nm. Nárůst výkonu oproti starší generaci je tedy 28 koní a 44 Nm a jedná se opět o atmosférický motor. BRZ je v základu vybaven šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem můžete mít i automat. Hmotnost vozu je téměř totožná s předchůdcem - cca 1275 kg.
Přepracoval se design karoserie, avšak podvozková platforma zůstala. Pokud si ovšem říkáte, že jde o stejné auto jen v novém kabátě a s lehce upraveným motorem, tak jste na omylu. Subaru zapracovalo na vyztužení vozu a snížení těžiště. Výsledkem je zlepšení tuhosti vozu o polovinu, jízdní komfort díky tomu sice lehce utrpí, ale na hladké okresce či okruhu to bude jistě o úroveň lepší.
V interiéru se toho hodně přepracovalo, ale většinou jde pouze o detaily – trochu jiný volant, ovládání klimatizace atd. Hlavní do očí bijící rozdíl je 8 palcový infotainment a digitální přístrojový štít. Systém sedadel je 2+2 což v praxi bude znamenat, že na zadní sedadla pohodlně uložíte buď dvě pětileté děti, nebo pravděpodobněji nějaké to zavazadlo při cestě na klikaté alpské okresky.
Je tu jedno velké ALE. Subaru zatím nevydalo informaci o tom, že by mělo BRZ zamířit na náš evropský trh – je to zapříčiněno „ekopolitikou“, kterou EU v posledních letech rozjela. Na americký trh by mělo BRZ zamířit na podzim 2021. Jedinou nadějí je tedy pravděpodobně nová generace Toyoty GT86, která by měla být opět velmi podobná jako BRZ, ale od Toyoty zatím žádné zprávy o tomto modelu nemáme. Důležité ale je, že se Toyota na evropském trhu se svými sportovními vozy prosadila s modely jako Yaris GR či Supra.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.