Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

AutoRoad.cz, 18. listopadu 2020, 22:54 Google+

Sportovní Japonec se stal velmi oblíbenou „víkendovkou“ pro řadu řidičů, o jeho dvojčeti v podobě Toyoty GT86 nemluvě. Dnes se představil nástupce a bylo by trestuhodné se o něm nezmínit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště | foto: Subaru

Sdílejte článek

Ačkoliv první generace sporťáku rozdělila automobilové nadšence na dva tábory, dost možná se stane legendou. První jej milují pro jeho dokonalé vyvážení, nízké těžiště, mechanický projev, podvozek, druzí jej lehce odsuzují pro nepříliš výkonný atmosférický boxer, kterému to na rovince „nandá“ taťka s naftovou Octavií.

img-responsive

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště | foto: Subaru

Namísto původního dvoulitrového čtyřválcového boxeru byl dosazen 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 228 koní a 249 Nm. Nárůst výkonu oproti starší generaci je tedy 28 koní a 44 Nm a jedná se opět o atmosférický motor. BRZ je v základu vybaven šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem můžete mít i automat. Hmotnost vozu je téměř totožná s předchůdcem - cca 1275 kg.

img-responsive

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště | foto: Subaru

Přepracoval se design karoserie, avšak podvozková platforma zůstala. Pokud si ovšem říkáte, že jde o stejné auto jen v novém kabátě a s lehce upraveným motorem, tak jste na omylu. Subaru zapracovalo na vyztužení vozu a snížení těžiště. Výsledkem je zlepšení tuhosti vozu o polovinu, jízdní komfort díky tomu sice lehce utrpí, ale na hladké okresce či okruhu to bude jistě o úroveň lepší.

V interiéru se toho hodně přepracovalo, ale většinou jde pouze o detaily – trochu jiný volant, ovládání klimatizace atd. Hlavní do očí bijící rozdíl je 8 palcový infotainment a digitální přístrojový štít. Systém sedadel je 2+2 což v praxi bude znamenat, že na zadní sedadla pohodlně uložíte buď dvě pětileté děti, nebo pravděpodobněji nějaké to zavazadlo při cestě na klikaté alpské okresky.

Je tu jedno velké ALE. Subaru zatím nevydalo informaci o tom, že by mělo BRZ zamířit na náš evropský trh – je to zapříčiněno „ekopolitikou“, kterou EU v posledních letech rozjela. Na americký trh by mělo BRZ zamířit na podzim 2021. Jedinou nadějí je tedy pravděpodobně nová generace Toyoty GT86, která by měla být opět velmi podobná jako BRZ, ale od Toyoty zatím žádné zprávy o tomto modelu nemáme. Důležité ale je, že se Toyota na evropském trhu se svými sportovními vozy prosadila s modely jako Yaris GR či Supra.

Vytisknout

Diskuze: Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lucid Air bude mít dojezd více než 800 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy

Dojezd 800 km a zrychlení za 2,5 vteřiny. Na jaře začne montáž luxusního sedanu Lucid Air

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Pětina Čechů má snít o elektromobilech. Průzkum ukázal, proč je nekupují

Mercedes W124 300E

Taxikářská legenda z „osmdesátek“ – Mercedes W124

Autonomní brzdový systém neustále sleduje dění před vozidlem

Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Nový Ford Kuga HEV je jedním ze 17 elektrifikovaných modelů pro evropské trhy

Nové SUV Ford Kuga HEV jde do výroby. Přes elektrickou pomoc sprint nemusí

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

  2. Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

  3. Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

  4. Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

  5. Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

  6. Taxikářská legenda z „osmdesátek“ – Mercedes W124

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud