Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

AutoRoad.cz / Lukáš Suchý, 18. listopadu 2020, 22:54 Google+

Sportovní Japonec se stal velmi oblíbenou „víkendovkou“ pro řadu řidičů, o jeho dvojčeti v podobě Toyoty GT86 nemluvě. Dnes se představil nástupce a bylo by trestuhodné se o něm nezmínit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště | foto: Subaru

Sdílejte článek

Ačkoliv první generace sporťáku rozdělila automobilové nadšence na dva tábory, dost možná se stane legendou. První jej milují pro jeho dokonalé vyvážení, nízké těžiště, mechanický projev, podvozek, druzí jej lehce odsuzují pro nepříliš výkonný atmosférický boxer, kterému to na rovince „nandá“ taťka s naftovou Octavií.

img-responsive

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště | foto: Subaru

Namísto původního dvoulitrového čtyřválcového boxeru byl dosazen 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 228 koní a 249 Nm. Nárůst výkonu oproti starší generaci je tedy 28 koní a 44 Nm a jedná se opět o atmosférický motor. BRZ je v základu vybaven šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem můžete mít i automat. Hmotnost vozu je téměř totožná s předchůdcem - cca 1275 kg.

img-responsive

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště | foto: Subaru

Přepracoval se design karoserie, avšak podvozková platforma zůstala. Pokud si ovšem říkáte, že jde o stejné auto jen v novém kabátě a s lehce upraveným motorem, tak jste na omylu. Subaru zapracovalo na vyztužení vozu a snížení těžiště. Výsledkem je zlepšení tuhosti vozu o polovinu, jízdní komfort díky tomu sice lehce utrpí, ale na hladké okresce či okruhu to bude jistě o úroveň lepší.

V interiéru se toho hodně přepracovalo, ale většinou jde pouze o detaily – trochu jiný volant, ovládání klimatizace atd. Hlavní do očí bijící rozdíl je 8 palcový infotainment a digitální přístrojový štít. Systém sedadel je 2+2 což v praxi bude znamenat, že na zadní sedadla pohodlně uložíte buď dvě pětileté děti, nebo pravděpodobněji nějaké to zavazadlo při cestě na klikaté alpské okresky.

Je tu jedno velké ALE. Subaru zatím nevydalo informaci o tom, že by mělo BRZ zamířit na náš evropský trh – je to zapříčiněno „ekopolitikou“, kterou EU v posledních letech rozjela. Na americký trh by mělo BRZ zamířit na podzim 2021. Jedinou nadějí je tedy pravděpodobně nová generace Toyoty GT86, která by měla být opět velmi podobná jako BRZ, ale od Toyoty zatím žádné zprávy o tomto modelu nemáme. Důležité ale je, že se Toyota na evropském trhu se svými sportovními vozy prosadila s modely jako Yaris GR či Supra.

Vytisknout

Diskuze: Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud