V roce 2021 slavíme 60. výročí Renaultu 4L, opravdového úspěchu, kterého se prodalo více než 8 milionů kusů ve více než 100 zemích po dobu více než 30 let. 4L je více než pouhým automobilem, je opravdovou ikonou.
I přes nejistou epidemiologickou situaci oslavíme letos toto výročí se vší slávou a s výrazným využitím sociálních sítí.
K tomuto výročí bude fanoušky a pro fanoušky připraven na sociálních sítích oficiální program, a to každý měsíc vždy ke 4. a 14. dni v měsíci s exkluzivním obsahem, a především pak s vyprávěním sběratelů a osobností. Cílem toho všeho bude možnost opět se ponořit do historie automobilu, který dokázal mnohem více než pouze to, že poznamenal svou dobu.
Toto – včerejší – ale také dnešní (a proč ne i zítřejší?) auto je symbolem francouzské pop kultury. Tento kalendář se bude postupně naplňovat a bude doplňován o přehlídky a svědectví z podnětu fanoušků a stane se z něho jakýsi „off“ festival!
ÚNOR – K tomuto výročí se Renault obrátí na grafika a ilustrátora Grega, významného umělce v oblasti sportovních ilustrací. Greg exkluzivně realizoval pro více než dvanáct vozidel 4L reprezentativní dekorace a grafické designy v různých dobách, které tento malý Renaut zažil.
Výročí bude rovněž příležitostí pro vyjádření nadšení a náklonosti k Renaultu 4L, ale také k poodhalení všech tajemství, která jsou spjata s řízením tohoto mýtického vozidla (od 8. února na sociálních sítích).
V Atelieru Renault, emblematickém místě značky, bude od 14. února ve výloze na Champs-Elysées umístěn Renault 4L ve verzi Parisienne. Tato verze, kterou lze mezi všemi verzemi snadno rozeznat, má na své karoserii jedinečný patchworkový vzor.
BŘEZEN – Renault Classic, který má na starosti ochranu dědictví Renaultu, vzdá poctu 30 modelům Renaultu 4. Celkem 12 ikonických verzí z těchto modelů bude prezentováno v rámci scénografické realizace vytvořené pro tuto příležitost.
DUBEN – Protože 4L je rozhodně nadčasové, dokázalo a dokáže potěšit i ty nejmladší … Influenceři budou vyprávět svou vlastní verzi auta prostřednictvím krátkých zábavných filmů vytvořených ve Stop-Motion. Tyto filmy využijí sbírky miniatur Renaultu.
KVĚTEN – Celá sbírka předmětů s vyobrazením 4L, pečlivě vybraných a vytvořených jen pro její 60. výročí, bude k dispozici v butiku Atelieru Renaultu na avenue Champs-Elysées č. 53 a také na jeho prodejním webu.
Renault spustí v květnu sérii videí poodhalujících tajemství 4L prostřednictvím jednotlivých modelů. Bude to také příležitost pro shromáždění svědectví žen a mužů, kteří vyrostli s 4L, sběratelů, ale také všech osobností, které vytvářely historii tohoto auta značky Renault.
ČERVENEC – Renault 4L je opravdovou ikonou kinematografie, je slavný díky tomu, že se mnohokrát objevil na plátnech kin, a proto se objeví na červeném koberci v rámci 74. Mezinárodního filmového festivalu v Cannes.
V Atelieru Renault, na nejkrásnější ulici světa, bude v létě otevřena výstava „4L – ikona popu“. Bude to příležitost k objevení jedinečného vozu 4L a spousty dalších překvapení.
ZÁŘÍ - Zity, služba pro sdílení automobilů, přijme 4L pro jedinečné setkání elektromobilů.
LISTOPAD – Dodávka 4L, která za dobu své existence dokázala úplně vše, si pro vás připravila další překvapení.
Další informace budou oznamovány v průběhu celého roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.