VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
VW se připravuje na novou éru elektromobility s plánem Triple A, který zahrnuje i malý elektromobil ID.1. Tento model, postavený na vylepšené verzi modulární elektrifikované platformy MEB, bude mít pohon předních kol a délku přibližně 3,80 metru. Studie vozu bude představena v březnu 2025, a jeho výroba začne v Evropě v roce 2027.
Design ID.1 bude odlišný od původního vzhledu modelů ID., což je krok, který usnadní přechod zákazníkům, kteří preferují vzhled klasických spalovacích motorů. Tento trend, který už dříve následovaly značky jako BMW nebo Mercedes, potvrzuje změnu v designové filozofii celé automobilové branže. Skica nového modelu ukazuje, že VW chce jít tímto směrem a přizpůsobit vzhled nových elektromobilů pro širokou veřejnost.
VW se chystá na ambiciózní krok v oblasti elektromobility s modelem ID.1, který bude cenově dostupnější než jeho předchůdce ID.2all. Sériová verze ID.2all, která bude uvedena na trh koncem letošního roku s cenovkou těsně pod 25 000 eur, by se mohla jmenovat ID. Polo, zatímco model ID.1 přijde v roce 2025 s cílem ještě více snížit cenu pro širší veřejnost. Předseda představenstva VW Thomas Schäfer na setkání závodů ve Wolfsburgu uvedl: "Cenově dostupný, vysoce kvalitní, ziskový e-Volkswagen z Evropy pro Evropu: to je Liga mistrů automobilového inženýrství!"
VW chce elektromobilitu zpřístupnit širšímu okruhu zákazníků a tím dosáhnout společně dohodnutých cílů. Model ID.1 je klíčovým krokem v tomto procesu, který má podle Schäfera přinést revoluci v elektromobilitě a učinit ji dostupnou pro všechny. Tento model má být nejen cenově přívětivý, ale i vysoce kvalitní a navržený tak, aby zapadl do evropského trhu.
VW ID.1, nástupce modelu E-Up, bude debutovat v roce 2027 a nabídne cenově dostupnou variantu elektromobilu za přibližně 20 000 eur (510.000 Kč), což je o 5 000 eur méně než větší model ID.2. Generální ředitelka VW, Olive Blume, zdůraznila, že projekt je zaměřen na budoucnost a má za cíl nabídnout elektromobilitu na základní úrovni v Evropě pro Evropu. Vedoucí vývoje, Kai Grünitz, uvedl, že ID.1 bude velmi podobný modelu Up, s designem, který je typický pro malá městská vozidla, s krátkými převisy a koly umístěnými v rozích.
Design ID.1 zahrnuje úzké světlomety na přední masce a vertikální světelné jednotky, které doplňují horizontálně uspořádané hlavní světlomety. Osvětlené logo VW bude umístěno na přední masce. Bude mít čtyřdveřovou karoserii s mírně stoupající linií oken, širším C-sloupkem a ostrou zádí s spoilerem na hraně střechy. Tento model by měl mírně překonat rozměry E-Up, přičemž se očekává, že ID.1 bude ideální volbou pro městskou mobilitu a cenově dostupnou alternativou na trhu elektromobilů.
VW ID.1 bude malý elektromobil založený na platformě MEB Small, která je použita také pro modely ID.2, Cupra Raval a Škoda Epiq. Tento model s pohonem předních kol nabídne dojezd až 300 kilometrů díky malým akumulátorovým článkům a jednodušší bateriové technologii. I přesto, že bude cenově dostupný, VW plánuje tento model jako kvalitní produkt, který bude nastavovat nové standardy v oblasti techniky, designu a zákaznické zkušenosti. Podle Thomase Schäfera se ID.1 zaměřuje na vysokou kvalitu i v nižším cenovém segmentu.
Ještě není jasné, kde v Evropě se bude ID.1 vyrábět, ale ID.2 a jeho varianty se budou vyrábět ve Španělsku. Volkswagen zdůrazňuje vysokou úroveň evropské lokalizace, aby minimalizoval CO2 náklady na přepravu komponentů. Výroba malého elektromobilu pro Evropu se stává náročnější kvůli rostoucím nákladům na energie a suroviny, a podle Schäfera bude možné tento projekt úspěšně realizovat pouze s podporou politiky a konkurenčních rámcových podmínek.
Volkswagen měl možnost navázat spolupráci s dalšími evropskými výrobci, včetně Renaultu a Stellantisu, aby dosáhl větší produkce a marží. Generální ředitel Renaultu Luca de Meo veřejně vyjádřil zájem o tuto spolupráci, ale ve Volkswagenu narazil na odpor. De Meo označil tuto příležitost za "promarněnou", přičemž důvodem skepse VW byla obava, že spolupráce by vedla k opuštění platformy MEB Small. Thomas Schäfer z VW potvrdil, že rozhodnutí o dalším postupu bude učiněno brzy, a nakonec padlo rozhodnutí o pokračování s vlastním elektrickým mikrosportem místo spolupráce s Renaultem a Stellantisem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.