VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
VW se připravuje na novou éru elektromobility s plánem Triple A, který zahrnuje i malý elektromobil ID.1. Tento model, postavený na vylepšené verzi modulární elektrifikované platformy MEB, bude mít pohon předních kol a délku přibližně 3,80 metru. Studie vozu bude představena v březnu 2025, a jeho výroba začne v Evropě v roce 2027.
Design ID.1 bude odlišný od původního vzhledu modelů ID., což je krok, který usnadní přechod zákazníkům, kteří preferují vzhled klasických spalovacích motorů. Tento trend, který už dříve následovaly značky jako BMW nebo Mercedes, potvrzuje změnu v designové filozofii celé automobilové branže. Skica nového modelu ukazuje, že VW chce jít tímto směrem a přizpůsobit vzhled nových elektromobilů pro širokou veřejnost.
VW se chystá na ambiciózní krok v oblasti elektromobility s modelem ID.1, který bude cenově dostupnější než jeho předchůdce ID.2all. Sériová verze ID.2all, která bude uvedena na trh koncem letošního roku s cenovkou těsně pod 25 000 eur, by se mohla jmenovat ID. Polo, zatímco model ID.1 přijde v roce 2025 s cílem ještě více snížit cenu pro širší veřejnost. Předseda představenstva VW Thomas Schäfer na setkání závodů ve Wolfsburgu uvedl: "Cenově dostupný, vysoce kvalitní, ziskový e-Volkswagen z Evropy pro Evropu: to je Liga mistrů automobilového inženýrství!"
VW chce elektromobilitu zpřístupnit širšímu okruhu zákazníků a tím dosáhnout společně dohodnutých cílů. Model ID.1 je klíčovým krokem v tomto procesu, který má podle Schäfera přinést revoluci v elektromobilitě a učinit ji dostupnou pro všechny. Tento model má být nejen cenově přívětivý, ale i vysoce kvalitní a navržený tak, aby zapadl do evropského trhu.
VW ID.1, nástupce modelu E-Up, bude debutovat v roce 2027 a nabídne cenově dostupnou variantu elektromobilu za přibližně 20 000 eur (510.000 Kč), což je o 5 000 eur méně než větší model ID.2. Generální ředitelka VW, Olive Blume, zdůraznila, že projekt je zaměřen na budoucnost a má za cíl nabídnout elektromobilitu na základní úrovni v Evropě pro Evropu. Vedoucí vývoje, Kai Grünitz, uvedl, že ID.1 bude velmi podobný modelu Up, s designem, který je typický pro malá městská vozidla, s krátkými převisy a koly umístěnými v rozích.
Design ID.1 zahrnuje úzké světlomety na přední masce a vertikální světelné jednotky, které doplňují horizontálně uspořádané hlavní světlomety. Osvětlené logo VW bude umístěno na přední masce. Bude mít čtyřdveřovou karoserii s mírně stoupající linií oken, širším C-sloupkem a ostrou zádí s spoilerem na hraně střechy. Tento model by měl mírně překonat rozměry E-Up, přičemž se očekává, že ID.1 bude ideální volbou pro městskou mobilitu a cenově dostupnou alternativou na trhu elektromobilů.
VW ID.1 bude malý elektromobil založený na platformě MEB Small, která je použita také pro modely ID.2, Cupra Raval a Škoda Epiq. Tento model s pohonem předních kol nabídne dojezd až 300 kilometrů díky malým akumulátorovým článkům a jednodušší bateriové technologii. I přesto, že bude cenově dostupný, VW plánuje tento model jako kvalitní produkt, který bude nastavovat nové standardy v oblasti techniky, designu a zákaznické zkušenosti. Podle Thomase Schäfera se ID.1 zaměřuje na vysokou kvalitu i v nižším cenovém segmentu.
Ještě není jasné, kde v Evropě se bude ID.1 vyrábět, ale ID.2 a jeho varianty se budou vyrábět ve Španělsku. Volkswagen zdůrazňuje vysokou úroveň evropské lokalizace, aby minimalizoval CO2 náklady na přepravu komponentů. Výroba malého elektromobilu pro Evropu se stává náročnější kvůli rostoucím nákladům na energie a suroviny, a podle Schäfera bude možné tento projekt úspěšně realizovat pouze s podporou politiky a konkurenčních rámcových podmínek.
Volkswagen měl možnost navázat spolupráci s dalšími evropskými výrobci, včetně Renaultu a Stellantisu, aby dosáhl větší produkce a marží. Generální ředitel Renaultu Luca de Meo veřejně vyjádřil zájem o tuto spolupráci, ale ve Volkswagenu narazil na odpor. De Meo označil tuto příležitost za "promarněnou", přičemž důvodem skepse VW byla obava, že spolupráce by vedla k opuštění platformy MEB Small. Thomas Schäfer z VW potvrdil, že rozhodnutí o dalším postupu bude učiněno brzy, a nakonec padlo rozhodnutí o pokračování s vlastním elektrickým mikrosportem místo spolupráce s Renaultem a Stellantisem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.