Brněnský Zetor bojuje o montáž slovenských vodíkových autobusů

ČTK / AutoRoad.cz, 10. září 2022, 12:16 Google+

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors se uchází o spolupráci se slovenským výrobcem vodíkových autobusů, společností mobility & innovation production. Pokud se firmy dohodnou, v Brně by se pravděpodobně autobusy montovaly, řekl včera podle ČTK novinářům na představení prototypu autobusu zástupce Zetor Tractors Filip Šoka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon | foto: mobility & innovation production s.r.o.

Sdílejte článek

"Mobililty & innovation production si nyní vybírá partnera pro výrobu těchto autobusů. Zetor Tractors se o spolupráci uchází a milerád by ji získal, ale zatím není nic potvrzeného. Pokud by se podařilo spolupráci získat pro Brno, šlo by pravděpodobně o asambláž, tedy sestavování," uvedl Šoka s tím, že Zetor Tractors by rozhodně nevyráběl vodíkové motory.

img-responsive

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon | foto: mobility & innovation production s.r.o.

Osmimetrový autobus na kombinovaný vodíkový a elektrický pohon si dnes prohlédli i zástupci Dopravního podniku města Brna (DPMB). S výrobcem chtějí jednat o možném zkušebním provozu. "Tato kratší, osmimetrová varianta autobusu se jeví pro naše potřeby jako vhodnější. S kolegy jsme se ale bavili, že bychom potřebovali ve zkušebním provozu vyzkoušet, zda by nám dojezdem i kapacitou vyhovovaly," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Osmimetrový autobus na vodíkový pohon by vyšel na 560.000 eur, tedy v přepočtu téměř na 14 milionů korun. "Cena u těchto technologií je vyšší, dvanáctimetrový autobus by přišel asi na 20 milionů korun, dieselový stojí pět milionů, trolejbus dvanáct milionů. Nyní ale je možnost dosáhnout na různé dotace z nových operačních programů, neřešitelné to tedy není," dodal Havránek.

Brno plánuje vybudovat vlastní vodíkovou plničku v areálu brněnských tepláren, které příští rok začnou používat kotel na dřevní štěpku. Nyní vzniká studie proveditelnosti takzvaného eletrolyzéru, který by vodík v budoucnu vyráběl při využití energie z fotovoltaické elektrárny.

Vytisknout

Diskuze: Brněnský Zetor bojuje o montáž slovenských vodíkových autobusů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Modernizované BMW Z4

Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

Porsche Cayenne GTS

Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

ceny pohonných hmot

Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

Ilustrační foto

Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

Škoda Vision GT

ŠKODA VISION GT

Tesla

Tesla možná mění strategii. Jsou v tom dotace, energie nebo něco jiného?

Ilustrační foto

Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil více než rok trvající propad

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Škoda Karoq

TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style – rodinný univerzál po modernizaci

reklama

Doporučujeme

BMW Z1

Roadster BMW Z1 obchodní cíle nenaplnil, mít ho ale dnes v garáži...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

  2. Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

  3. Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

  4. Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

  5. Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

  6. Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud