Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors se uchází o spolupráci se slovenským výrobcem vodíkových autobusů, společností mobility & innovation production. Pokud se firmy dohodnou, v Brně by se pravděpodobně autobusy montovaly, řekl včera podle ČTK novinářům na představení prototypu autobusu zástupce Zetor Tractors Filip Šoka.
"Mobililty & innovation production si nyní vybírá partnera pro výrobu těchto autobusů. Zetor Tractors se o spolupráci uchází a milerád by ji získal, ale zatím není nic potvrzeného. Pokud by se podařilo spolupráci získat pro Brno, šlo by pravděpodobně o asambláž, tedy sestavování," uvedl Šoka s tím, že Zetor Tractors by rozhodně nevyráběl vodíkové motory.
Osmimetrový autobus na kombinovaný vodíkový a elektrický pohon si dnes prohlédli i zástupci Dopravního podniku města Brna (DPMB). S výrobcem chtějí jednat o možném zkušebním provozu. "Tato kratší, osmimetrová varianta autobusu se jeví pro naše potřeby jako vhodnější. S kolegy jsme se ale bavili, že bychom potřebovali ve zkušebním provozu vyzkoušet, zda by nám dojezdem i kapacitou vyhovovaly," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Osmimetrový autobus na vodíkový pohon by vyšel na 560.000 eur, tedy v přepočtu téměř na 14 milionů korun. "Cena u těchto technologií je vyšší, dvanáctimetrový autobus by přišel asi na 20 milionů korun, dieselový stojí pět milionů, trolejbus dvanáct milionů. Nyní ale je možnost dosáhnout na různé dotace z nových operačních programů, neřešitelné to tedy není," dodal Havránek.
Brno plánuje vybudovat vlastní vodíkovou plničku v areálu brněnských tepláren, které příští rok začnou používat kotel na dřevní štěpku. Nyní vzniká studie proveditelnosti takzvaného eletrolyzéru, který by vodík v budoucnu vyráběl při využití energie z fotovoltaické elektrárny.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?