Užitková vozidla určená na poslední míli, která jsou klimaticky neutrální, dokážou sama vytvářet ekologický elektrický proud a aktivně vylepšovat kvalitu vzduchu ve městech: s nositelem technologií SUSTAINEER (SUSTAINABILITY PIONEER) poskytuje divize Mercedes-Benz Vans konkrétní pohled na to, jak by mohla vypadat trvalá udržitelnost v městské distribuční dopravě budoucnosti.
Plně elektrický užitkový vůz založený na modelu Mercedes-Benz eSprinter v sobě spojuje množství inovativních řešení pro zlepšení kvality života ve městech, ochranu zdrojů a klimatu či pro zlepšení zdraví a bezpečnosti řidiče a ostatních účastníků silničního provozu. Mezi ně patří například filtry jemného prachu na předním modulu a spodku vozidla, solární panel na střeše, konstrukční díly z recyklovaných materiálů či topení v blízkosti těla. Inovace a technická řešení zabudovaná v nositeli technologií SUSTAINEER byla navržena tak, aby byla připravena na sériovou výrobu a aby se mohla použít v příštích generacích vozidel divize Mercedes-Benz Vans.
Trvale udržitelná obchodní strategie napříč celým životním cyklem Mercedes-Benz je přesvědčen o ekologických a ekonomických výhodách akumulátorových elektrických dodávek a připravuje se na svou kompletně elektrickou podobu ještě před koncem desetiletí – tuto přeměnu chce značka provést všude tam, kde to podmínky trhu dovolí. Kromě toho se divize Mercedes-Benz Vans snaží v rámci trvale udržitelné obchodní strategie Ambice 2039 dosáhnout cíle, aby byl do roku 2039 autopark nových soukromých a podnikatelských užitkových vozidel CO₂ neutrální napříč celým životním cyklem – od vývoje přes dodavatelskou síť, vlastní výrobu, elektrifikaci produktů až po obnovitelné energie pro fázi používání elektrických vozidel, jakož i recyklaci. Všechny naše závody na výrobu užitkových vozidel budou již od roku 2022 vyrábět CO2 neutrálně a zároveň budou využívat výlučně elektrický proud pocházející z obnovitelných zdrojů.
Lokálně bez emisí v každém segmentu, od strategie electric first po strategii electric only
Divize Mercedes-Benz Vans své nejvyšší ambice v oblasti elektrické mobility pevně zakotvila do nové strategie a systematicky elektrifikuje všechny konstrukční řady. Již dnes si mohou zákazníci, provozovatelé firemních flotil a výrobci nástaveb vybrat ze čtyř modelů s elektrickým pohonem s akumulátory: ze skříňového vozidla eVito či modelů eSprinter, eVito Tourer a EQV. V příštím roce se díky modelům eCitan a EQT rozšíří elektrické portfolio i do segmentu malých dodávek. Mercedes-Benz je tak jediným výrobcem na světě, který nabízí lokální bezemisní model v každém segmentu dodávek. A to je jen další krok na cestě k plně elektrické budoucnosti. Od poloviny tohoto desetiletí budou všechny nové stavby vozidel výlučně elektrické. Za tímto účelem vyvíjí divize Mercedes-Benz Vans zcela novou koncepci vozu, VAN.EA.
Od roku 2022: divize Mercedes-Benz Vans představí udržitelnou koncepci oprav akumulátorů
Od druhé poloviny roku 2022 začne Mercedes-Benz postupně zavádět udržitelnou koncepci oprav ve všech segmentech dodávek, aby se prodloužily životní cykly vysokonapěťových akumulátorů zabudovaných ve vozidlech. K tzv. třem R recyklačního hospodářství „Reduce“, „Reuse“ a „Recycle“ (zredukovat, znovu použít a recyklovat) se přidá čtvrté R – „Repair“ (opravit). Divize Mercedes-Benz Vans navíc tlačí na co nejrozsáhlejší recyklování akumulátorů. Cílem je do roku 2030 zredukovat využívání primárních zdrojů v oblasti hnacích ústrojí a techniky akumulátorů o 40 procent ve srovnání s dneškem. Za účelem ochrany lidských práv bude výrobce vozidel v budoucnu nakupovat články akumulátorů s kobaltem a lithiem pouze z certifikované těžby. Všechny články dodavatelského řetězce výroby baterií budou navíc kontrolovány na každé úrovni podle směrnic OECD.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?