Užitková vozidla určená na poslední míli, která jsou klimaticky neutrální, dokážou sama vytvářet ekologický elektrický proud a aktivně vylepšovat kvalitu vzduchu ve městech: s nositelem technologií SUSTAINEER (SUSTAINABILITY PIONEER) poskytuje divize Mercedes-Benz Vans konkrétní pohled na to, jak by mohla vypadat trvalá udržitelnost v městské distribuční dopravě budoucnosti.
Plně elektrický užitkový vůz založený na modelu Mercedes-Benz eSprinter v sobě spojuje množství inovativních řešení pro zlepšení kvality života ve městech, ochranu zdrojů a klimatu či pro zlepšení zdraví a bezpečnosti řidiče a ostatních účastníků silničního provozu. Mezi ně patří například filtry jemného prachu na předním modulu a spodku vozidla, solární panel na střeše, konstrukční díly z recyklovaných materiálů či topení v blízkosti těla. Inovace a technická řešení zabudovaná v nositeli technologií SUSTAINEER byla navržena tak, aby byla připravena na sériovou výrobu a aby se mohla použít v příštích generacích vozidel divize Mercedes-Benz Vans.
Trvale udržitelná obchodní strategie napříč celým životním cyklem Mercedes-Benz je přesvědčen o ekologických a ekonomických výhodách akumulátorových elektrických dodávek a připravuje se na svou kompletně elektrickou podobu ještě před koncem desetiletí – tuto přeměnu chce značka provést všude tam, kde to podmínky trhu dovolí. Kromě toho se divize Mercedes-Benz Vans snaží v rámci trvale udržitelné obchodní strategie Ambice 2039 dosáhnout cíle, aby byl do roku 2039 autopark nových soukromých a podnikatelských užitkových vozidel CO₂ neutrální napříč celým životním cyklem – od vývoje přes dodavatelskou síť, vlastní výrobu, elektrifikaci produktů až po obnovitelné energie pro fázi používání elektrických vozidel, jakož i recyklaci. Všechny naše závody na výrobu užitkových vozidel budou již od roku 2022 vyrábět CO2 neutrálně a zároveň budou využívat výlučně elektrický proud pocházející z obnovitelných zdrojů.
Lokálně bez emisí v každém segmentu, od strategie electric first po strategii electric only
Divize Mercedes-Benz Vans své nejvyšší ambice v oblasti elektrické mobility pevně zakotvila do nové strategie a systematicky elektrifikuje všechny konstrukční řady. Již dnes si mohou zákazníci, provozovatelé firemních flotil a výrobci nástaveb vybrat ze čtyř modelů s elektrickým pohonem s akumulátory: ze skříňového vozidla eVito či modelů eSprinter, eVito Tourer a EQV. V příštím roce se díky modelům eCitan a EQT rozšíří elektrické portfolio i do segmentu malých dodávek. Mercedes-Benz je tak jediným výrobcem na světě, který nabízí lokální bezemisní model v každém segmentu dodávek. A to je jen další krok na cestě k plně elektrické budoucnosti. Od poloviny tohoto desetiletí budou všechny nové stavby vozidel výlučně elektrické. Za tímto účelem vyvíjí divize Mercedes-Benz Vans zcela novou koncepci vozu, VAN.EA.
Od roku 2022: divize Mercedes-Benz Vans představí udržitelnou koncepci oprav akumulátorů
Od druhé poloviny roku 2022 začne Mercedes-Benz postupně zavádět udržitelnou koncepci oprav ve všech segmentech dodávek, aby se prodloužily životní cykly vysokonapěťových akumulátorů zabudovaných ve vozidlech. K tzv. třem R recyklačního hospodářství „Reduce“, „Reuse“ a „Recycle“ (zredukovat, znovu použít a recyklovat) se přidá čtvrté R – „Repair“ (opravit). Divize Mercedes-Benz Vans navíc tlačí na co nejrozsáhlejší recyklování akumulátorů. Cílem je do roku 2030 zredukovat využívání primárních zdrojů v oblasti hnacích ústrojí a techniky akumulátorů o 40 procent ve srovnání s dneškem. Za účelem ochrany lidských práv bude výrobce vozidel v budoucnu nakupovat články akumulátorů s kobaltem a lithiem pouze z certifikované těžby. Všechny články dodavatelského řetězce výroby baterií budou navíc kontrolovány na každé úrovni podle směrnic OECD.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.