Firma HysetCo koupila známou taxislužbu Slota a vymění celý její vozový park. To je 600 dieselových automobilů za bezemisní Toyoty Mirai, s motory poháněnými vodíkem.
HysetCo, které patří pařížský provozovatel vodíkových taxi Hype, chce přesvědčit i další provozovatele taxi, aby před Olympijskými hrami, které se uskuteční v Paříži v roce 2024, brázdilo ulice hlavního města Francie 10 tisíc taxivozů s vodíkovými motory.
HysetCo je firma specializující se na dopravu vozy poháněnými vodíkem a patří jí světově nejrozsáhlejší flotila vodíkových automobilů Hype. Na tento nákup shromáždila od investorů 80 milionů EUR.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Sedany Toyota Mirai jezdí na elektromotor napájený energií z palivových článků. HysetCo doufá, že se podaří vyměnit všechny dieselové vozy za vodíkové do konce tohoto roku.
Nové i vlastní vodíkové čerpačkyV Paříži a okolí rozšíří síť vodíkových čerpacích stanic o další, financované z fondů vládní Agentury pro ekologickou transformaci, evropské organizace Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking a samosprávných orgánů regionu Ile-de-France.
HysetCo současně plánuje do konce roku 2024 rozšířit vlastní síť vodíkových čerpacích stanic na cca 20. Letos firma otevře dvě nové stanice, které se připojí ke třem stávajícím.
V současné době působí v Paříži asi 100 vodíkových taxi Toyota Mirai pod značkou Hype. Tento automobil představuje pohodlný pracovní nástroj pro taxikáře, jeho dojezd je totiž srovnatelný s dojezdem aut se spalovacími motory, přičemž natankování pohonných hmot trvá jen 3 minuty.
Toyota Mirai není jen ekologické auto, které neemituje CO2 ani zplodiny a negeneruje hluk. Je to rovněž komfortní sedan střední velikosti s prostorným interiérem a úložným prostorem, který se dokonale osvědčil v roli taxíku.
10 tisíc nových Mirai v rámci příprav na OHHysetCo má v plánu vyměnit v Paříži a okolí 10 000 taxivozů se spalovacími motory za Toyoty Mirai. To je jedna pětina všech taxíků v tomto regionu. Firma hodlá svého cíle dosáhnout do konce roku 2024, především v souvislosti s přípravami Paříže na roli hostitele Olympijských her v roce 2024 roku. Náklady na používání vodíkových Toyot budou srovnatelné s náklady na vozy s konvenčními spalovacími motory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.