Firma HysetCo koupila známou taxislužbu Slota a vymění celý její vozový park. To je 600 dieselových automobilů za bezemisní Toyoty Mirai, s motory poháněnými vodíkem.
HysetCo, které patří pařížský provozovatel vodíkových taxi Hype, chce přesvědčit i další provozovatele taxi, aby před Olympijskými hrami, které se uskuteční v Paříži v roce 2024, brázdilo ulice hlavního města Francie 10 tisíc taxivozů s vodíkovými motory.
HysetCo je firma specializující se na dopravu vozy poháněnými vodíkem a patří jí světově nejrozsáhlejší flotila vodíkových automobilů Hype. Na tento nákup shromáždila od investorů 80 milionů EUR.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Sedany Toyota Mirai jezdí na elektromotor napájený energií z palivových článků. HysetCo doufá, že se podaří vyměnit všechny dieselové vozy za vodíkové do konce tohoto roku.
Nové i vlastní vodíkové čerpačkyV Paříži a okolí rozšíří síť vodíkových čerpacích stanic o další, financované z fondů vládní Agentury pro ekologickou transformaci, evropské organizace Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking a samosprávných orgánů regionu Ile-de-France.
HysetCo současně plánuje do konce roku 2024 rozšířit vlastní síť vodíkových čerpacích stanic na cca 20. Letos firma otevře dvě nové stanice, které se připojí ke třem stávajícím.
V současné době působí v Paříži asi 100 vodíkových taxi Toyota Mirai pod značkou Hype. Tento automobil představuje pohodlný pracovní nástroj pro taxikáře, jeho dojezd je totiž srovnatelný s dojezdem aut se spalovacími motory, přičemž natankování pohonných hmot trvá jen 3 minuty.
Toyota Mirai není jen ekologické auto, které neemituje CO2 ani zplodiny a negeneruje hluk. Je to rovněž komfortní sedan střední velikosti s prostorným interiérem a úložným prostorem, který se dokonale osvědčil v roli taxíku.
10 tisíc nových Mirai v rámci příprav na OHHysetCo má v plánu vyměnit v Paříži a okolí 10 000 taxivozů se spalovacími motory za Toyoty Mirai. To je jedna pětina všech taxíků v tomto regionu. Firma hodlá svého cíle dosáhnout do konce roku 2024, především v souvislosti s přípravami Paříže na roli hostitele Olympijských her v roce 2024 roku. Náklady na používání vodíkových Toyot budou srovnatelné s náklady na vozy s konvenčními spalovacími motory.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?