Volkswagen pokračuje ve své elektrické ofenzivě. Po předprodeji speciální edice ID.4 1ST bude do poloviny února spuštěn předprodej dalších verzí modelu ID.4 ve 30 evropských zemích včetně Německa a USA. První vozy budou předány již v březnu zákazníkům v Evropě a Číně, USA budou následovat v polovině roku.
Volkswagen dává uvedením modelu ID.4 na globální trh najevo své ambice stát se světovým lídrem v segmentu elektromobility. Společnost investuje do roku 2023 více než jedenáct miliard eur. Značka Volkswagen počítá s tím, že v roce 2025 bude vyrábět již 1,5 milionu elektromobilů ročně.
„K tomu významně přispěje ID.4. Volkswagen tímto modelem rozšiřuje svou nabídku o elektromobil ve třídě kompaktních SUV, která je největším růstovým segmentem na světě. Uvedení našeho globálního vozu na trh je proto pro značku důležitým strategickým milníkem,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. Společnost v roce 2020 ztrojnásobila počet dodaných elektromobilů a již nyní je se svou rodinou modelů ID. v řadě zemí jedničkou na trhu.
„Uvedením modelu ID.4 na globální trh nadchneme pro elektromobilitu ještě více lidí, a dodáme tak další impulz naší elektrické ofenzivě. V letošním roce chceme zákazníkům předat výrazně více než 100 000 vozů ID.4,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, a dodal: „K dnešnímu dni jsme přijali již 17 000 objednávek tohoto vozidla.“
Z plánovaného počtu dodaných vozů v roce 2021 jsou přibližně dvě třetiny určeny pro Evropu a zbývající třetina pro Čínu a USA. V Číně se bude ID.4 nabízet ve dvou verzích ID. 4 CROZZ a ID.4 X.
ID.4 je po kompaktním hatchbacku ID.3 druhým modelem značky Volkswagen, který je zkonstruován na základě nové modulární platformy pro elektromobily (MEB). Platforma je přizpůsobena specifickým vlastnostem elektromobilů. S modelem ID.4 přicházejí nyní elektromobily používající platformu MEB na globální trhy. „Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Platforma MEB tak nalezne rozsáhlé uplatnění na celém světě, čímž vytvoříme ekonomické základy pro úspěch naší rodiny modelů ID.,“ řekl Brandstätter.
Sériová výroba modelu ID.4 byla již spuštěna v německém Cvikově a v čínském Antingu a Fo-šanu. Závody Chattanooga (USA) a Emden (Německo) počítají se zahájením produkce v roce 2022.
Každý zákazník nalezne ideální ID.4 podle svých požadavkůPodobně jako u modelu ID.3 zahrnuje široký výběr nově nabízených, předem nakonfigurovaných verzí modelu ID.4 nejčastěji objednávané pakety výbavy. Ceny v Německu začínají od 38 450 eur (včetně 19% DPH) za verzi ID.4 Pure Performance, tj. cca 1 milion Kč. Zákazníci v Německu si mohou zažádat o státní subvenci ve výši 9 000 eur (cca 235 000 Kč).
Dvě velikosti akumulátorové baterieSada akumulátorů se dodává ve dvou velikostech. ID.4 Pure s využitelnou kapacitou 52 kWh umožňuje dojezd až 348 km (WLTP). U verze ID.4 Pro s využitelnou kapacitou 77 kWh to je až 522 km (WLTP).
Dva výkonové stupněElektromotor je zpočátku k dispozici ve dvou výkonových stupních. V závislosti na verzi poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k) nebo 150 kW (204 k). ID.4 s nejvýkonnějším elektromotorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je u všech verzí elektronicky omezena na 160 km/h. V průběhu letošního roku bude následovat sportovní vrcholná verze ID.4 GTX s pohonem všech kol.
Nová úroveň zobrazování informacíVšechny verze modelu ID.4 jsou sériově vybaveny navigačním systémem „Discover Pro“ a online službami We Connect Start. Dosavadní vrcholné varianty ID.4 Tech a ID.4 Max disponují světovou novinkou v podobě průhledového displeje s rozšířenou realitou, který promítá důležité informace přímo do zorného úhlu řidiče a navíc dynamicky zobrazuje vybrané symboly, splývající s realitou. Například navigační šipky před odbočkou se objeví před zrakem řidiče ve zdánlivé vzdálenosti deseti metrů, a to s ohledem na průběh silnice. K vysoké úrovni komfortu při cestování na krátké i dlouhé vzdálenosti přispívají rovněž asistenční systémy IQ.Drive.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.