Značka Volkswagen na základě předběžných údajů splnila s velkou rezervou ambiciózní evropské cíle pro rok 2020 v oblasti flotilových emisí CO2. Emise jejích vozů jsou o šest milionů gramů CO2 nižší, než vyžaduje legislativa. Flotila nových osobních vozů v Evropské unii dosáhla průměrných emisí CO2 92 g/km – legislativou stanovený limit emisí CO2 pro značku Volkswagen byl 97 g/km. V porovnání s předchozím rokem tak klesly emise CO2 o 22 procent.
„Volkswagen je i nadále v čele transformace automobilového průmyslu. V roce 2015 jsme spustili největší a nejrozsáhlejší elektrickou ofenzivu v našem odvětví. Splnění našich cílů ohledně emisí CO2 s velmi výraznými rezervami ukazuje, že se značka ubírá správným směrem. V roce 2021 naši transformaci na elektromobilitu ještě urychlíme dalšími novými modely,“ řekl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Společnost investuje v letech 2020 až 2024 více než jedenáct miliard eur do elektromobility, po závodech v Cvikově a Drážďanech transformuje další výrobní provozy, například Emden nebo Chattanooga (USA), a do roku 2025 hodlá uvést na trh dvacet nových modelů s výhradně elektrickým pohonem. „Chceme, aby se Volkswagen vyvinul v nejžádanější značku pro trvale udržitelnou mobilitu. K tomuto cíli důsledně kráčíme v rámci naší strategie ‚Way to Zero‘. V budoucnosti bude mít naše značka ještě silnější elektrický náboj,“ dodává Brandstätter. Volkswagen letos rozšíří svou nabídku na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB). Na mezinárodní trhy postupně uvede elektricky poháněné modely ID.4, ID.4 GTX a ID.5.
Díky elektrické ofenzivě dodal Volkswagen v uplynulém roce historicky největší počet vozů s elektrickým pohonem – 212 000. Z toho bylo 134 000 elektromobilů, přičemž 56 500 vozů připadalo na zcela elektricky poháněný model ID.3. Podíl elektromobilů se tak meziročně ztrojnásobil. V prosinci byl Volkswagen ID.3 nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku – a v Nizozemí dokonce tři měsíce v řadě. Ve Švédsku byl model ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 procenta na trhu elektromobilů v Německu a 23 procent v Nizozemí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?