Značka Volkswagen na základě předběžných údajů splnila s velkou rezervou ambiciózní evropské cíle pro rok 2020 v oblasti flotilových emisí CO2. Emise jejích vozů jsou o šest milionů gramů CO2 nižší, než vyžaduje legislativa. Flotila nových osobních vozů v Evropské unii dosáhla průměrných emisí CO2 92 g/km – legislativou stanovený limit emisí CO2 pro značku Volkswagen byl 97 g/km. V porovnání s předchozím rokem tak klesly emise CO2 o 22 procent.
„Volkswagen je i nadále v čele transformace automobilového průmyslu. V roce 2015 jsme spustili největší a nejrozsáhlejší elektrickou ofenzivu v našem odvětví. Splnění našich cílů ohledně emisí CO2 s velmi výraznými rezervami ukazuje, že se značka ubírá správným směrem. V roce 2021 naši transformaci na elektromobilitu ještě urychlíme dalšími novými modely,“ řekl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Společnost investuje v letech 2020 až 2024 více než jedenáct miliard eur do elektromobility, po závodech v Cvikově a Drážďanech transformuje další výrobní provozy, například Emden nebo Chattanooga (USA), a do roku 2025 hodlá uvést na trh dvacet nových modelů s výhradně elektrickým pohonem. „Chceme, aby se Volkswagen vyvinul v nejžádanější značku pro trvale udržitelnou mobilitu. K tomuto cíli důsledně kráčíme v rámci naší strategie ‚Way to Zero‘. V budoucnosti bude mít naše značka ještě silnější elektrický náboj,“ dodává Brandstätter. Volkswagen letos rozšíří svou nabídku na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB). Na mezinárodní trhy postupně uvede elektricky poháněné modely ID.4, ID.4 GTX a ID.5.
Díky elektrické ofenzivě dodal Volkswagen v uplynulém roce historicky největší počet vozů s elektrickým pohonem – 212 000. Z toho bylo 134 000 elektromobilů, přičemž 56 500 vozů připadalo na zcela elektricky poháněný model ID.3. Podíl elektromobilů se tak meziročně ztrojnásobil. V prosinci byl Volkswagen ID.3 nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku – a v Nizozemí dokonce tři měsíce v řadě. Ve Švédsku byl model ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 procenta na trhu elektromobilů v Německu a 23 procent v Nizozemí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.