Volkswagen v případě flotilových emisí splnil

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici
Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici, foto: Volkswagen
AutoRoad.cz 26. ledna 2021 23:59
Sdílej:

Značka Volkswagen na základě předběžných údajů splnila s velkou rezervou ambiciózní evropské cíle pro rok 2020 v oblasti flotilových emisí CO2. Emise jejích vozů jsou o šest milionů gramů CO2 nižší, než vyžaduje legislativa. Flotila nových osobních vozů v Evropské unii dosáhla průměrných emisí CO2 92 g/km – legislativou stanovený limit emisí CO2 pro značku Volkswagen byl 97 g/km. V porovnání s předchozím rokem tak klesly emise CO2 o 22 procent.

„Volkswagen je i nadále v čele transformace automobilového průmyslu. V roce 2015 jsme spustili největší a nejrozsáhlejší elektrickou ofenzivu v našem odvětví. Splnění našich cílů ohledně emisí CO2 s velmi výraznými rezervami ukazuje, že se značka ubírá správným směrem. V roce 2021 naši transformaci na elektromobilitu ještě urychlíme dalšími novými modely,“ řekl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter.

Společnost investuje v letech 2020 až 2024 více než jedenáct miliard eur do elektromobility, po závodech v Cvikově a Drážďanech transformuje další výrobní provozy, například Emden nebo Chattanooga (USA), a do roku 2025 hodlá uvést na trh dvacet nových modelů s výhradně elektrickým pohonem. „Chceme, aby se Volkswagen vyvinul v nejžádanější značku pro trvale udržitelnou mobilitu. K tomuto cíli důsledně kráčíme v rámci naší strategie ‚Way to Zero‘. V budoucnosti bude mít naše značka ještě silnější elektrický náboj,“ dodává Brandstätter. Volkswagen letos rozšíří svou nabídku na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB). Na mezinárodní trhy postupně uvede elektricky poháněné modely ID.4, ID.4 GTX a ID.5.

Díky elektrické ofenzivě dodal Volkswagen v uplynulém roce historicky největší počet vozů s elektrickým pohonem – 212 000. Z toho bylo 134 000 elektromobilů, přičemž 56 500 vozů připadalo na zcela elektricky poháněný model ID.3. Podíl elektromobilů se tak meziročně ztrojnásobil. V prosinci byl Volkswagen ID.3 nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku – a v Nizozemí dokonce tři měsíce v řadě. Ve Švédsku byl model ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 procenta na trhu elektromobilů v Německu a 23 procent v Nizozemí.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?