Virová epidemie výrazně změnila svět, jak jsme ho znali do konce roku 2019. V řadě oblastí se jeho nepříznivý vliv projevil okamžitě, v jiných se očekává dopad s menším nebo větším zpožděním. Existuje však minimálně jedna skutečnost, na niž měla vliv jen nepatrný. Tipnete si? Jistě, má co do činění s automobily...
Koronavirová epidemie ovlivnila rozhodování o pořízení nového vozu u 14 procent Čechů, na 86 procent naopak žádný vliv neměla. Zhruba desetina se rozhodla vyčkat, až auta zlevní, dvě procenta naopak nákup uspíšila, aby se vyhnula zdražení. Vyplývá to z červencového průzkumu NMS Research pro automobilku Toyota mezi 1060 respondenty.
U jednoho procenta dotazovaných lidí hrály roli obavy z cestování do zahraničí, a proto nové auto koupili rychleji a další procento nechtělo jezdit MHD, a proto lidé raději volili pořízení vozu. Automobil vlastní 73 procent Čechů a 6 procent si jej půjčuje, 21 procent lidí v tuzemsku auto nemá.
U nového vozu by více než třetina (37 procent) respondentů sáhla po benzinové motorizaci, 23 procent by volilo diesel. Pro hybridní pohon by se rozhodlo 15 procent Čechů a sedm procent by dalo přednost elektromobilu.
Pro tu zhruba desetinu Čechů, kteří nákup odložili s nadějí na pokles cen asi nemají automobilky dobré zprávy. Už kvůli oslabení koruny vůči euru od začátku roku se ceny vydaly opačným směrem.
„Roste například zájem o hybridy, které se naopak s cenou dnes již přibližují konvenčním dieselovým motorizacím," říká PR manažerka Toyota a Lexus ČR Jitka Jechová.
Na dovolenou autem se letos chystá 65 procent Čechů. Zajímavý je nový trend, kdy se šest procent lidí chystá přespávat ve voze. Dosud tzv. vanlife vyzkoušelo 12 procent lidí. Znamená to tedy zvýšení zájmu o tento způsob cestování o 50 procent, což se může projevit i při výběru vhodného modelu.
„Dnes je na trhu řada zajímavých alternativ, kdy obytnou vestavbu do vozu můžete umístit jen na víkend a přes týden ji vyndat a vůz používat běžně při práci,“ dodává Jechová.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.