Virová epidemie výrazně změnila svět, jak jsme ho znali do konce roku 2019. V řadě oblastí se jeho nepříznivý vliv projevil okamžitě, v jiných se očekává dopad s menším nebo větším zpožděním. Existuje však minimálně jedna skutečnost, na niž měla vliv jen nepatrný. Tipnete si? Jistě, má co do činění s automobily...
Koronavirová epidemie ovlivnila rozhodování o pořízení nového vozu u 14 procent Čechů, na 86 procent naopak žádný vliv neměla. Zhruba desetina se rozhodla vyčkat, až auta zlevní, dvě procenta naopak nákup uspíšila, aby se vyhnula zdražení. Vyplývá to z červencového průzkumu NMS Research pro automobilku Toyota mezi 1060 respondenty.
U jednoho procenta dotazovaných lidí hrály roli obavy z cestování do zahraničí, a proto nové auto koupili rychleji a další procento nechtělo jezdit MHD, a proto lidé raději volili pořízení vozu. Automobil vlastní 73 procent Čechů a 6 procent si jej půjčuje, 21 procent lidí v tuzemsku auto nemá.
U nového vozu by více než třetina (37 procent) respondentů sáhla po benzinové motorizaci, 23 procent by volilo diesel. Pro hybridní pohon by se rozhodlo 15 procent Čechů a sedm procent by dalo přednost elektromobilu.
Pro tu zhruba desetinu Čechů, kteří nákup odložili s nadějí na pokles cen asi nemají automobilky dobré zprávy. Už kvůli oslabení koruny vůči euru od začátku roku se ceny vydaly opačným směrem.
„Roste například zájem o hybridy, které se naopak s cenou dnes již přibližují konvenčním dieselovým motorizacím," říká PR manažerka Toyota a Lexus ČR Jitka Jechová.
Na dovolenou autem se letos chystá 65 procent Čechů. Zajímavý je nový trend, kdy se šest procent lidí chystá přespávat ve voze. Dosud tzv. vanlife vyzkoušelo 12 procent lidí. Znamená to tedy zvýšení zájmu o tento způsob cestování o 50 procent, což se může projevit i při výběru vhodného modelu.
„Dnes je na trhu řada zajímavých alternativ, kdy obytnou vestavbu do vozu můžete umístit jen na víkend a přes týden ji vyndat a vůz používat běžně při práci,“ dodává Jechová.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.