Koupě ojetého vozu s sebou přináší řadu rizik, není proto divu, že v mnohých zákaznících vzbuzuje výběr a následné zakoupení vozu nejrůznější obavy, které je často vedou k tomu, aby si ověřili historii vozidla. Hlavním důvodem k prověření auta nejsou stočené tachometry, jak by se dalo očekávat, ale případné zatajené havárie. V dotazníkovém průzkumu mezi třemi stovkami lidí prověřujících ojeté auto to společnosti Cebia uvedlo 41 % respondentů. A nejedná se o neoprávněné obavy. Podíl ojetých aut v inzerci, u nichž je uveden nehavarovaný stav, dosahuje dlouhodobě bez pár desetin 100 %. Zatajená havárie přitom prodražuje auto zpravidla o desítky tisíc korun.
„V letošních prvních šesti měsících činil podíl nehavarovaných aut na velkých inzertních portálech 99,4 %, což podle dat pojišťoven a servisů není možné," říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá lidem bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetin. „Ve skutečnosti má škodní událost zhruba čtvrtina pětiletých aut. V případě desetiletých aut jsou to zhruba tři pětiny. Může jít jak o menší poškození, například výměnu nárazníku, tak o velkou havárii," upozorňuje Martin Pajer. Je však nutné dodat, že ne vždy prodávající o havárii ví a ne vždy se tedy jedná o úmyslné zatajení. Navíc interpretace toho, kdy se jedná o havárii, je nejednotná. V řadě případů lze hovořit spíše o poškození, i o něm by ale měli kupující dopředu vědět.
"U autobazarů, které prověřují vykupované vozy ve všech dostupných databázích by se nemělo stát, že nebudou vědět o větší havárii na vozidle. Problémem ale zůstávají opravy po poškozeních typických pro městský provoz, tedy například výměna nárazníku, blatníku nebo třeba promáčklých dveří z drobné nehody na parkovišti supermarketu," říká Petr Přikryl, předseda Asociace autobazarů APPAA. Výběr prodejce je tak podle Přikryla klíčový a nákup ojetého vozu od neznámého prodejce někde na ulici proto rozhodně nedoporučuje.
Druhým hlavním důvodem, proč si lidé prověřují historii ojetého vozu před tím, než podepíšou kupní smlouvu, je obava ze stočeného tachometru. Uvedlo to 27 % dotázaných. Dále se lidé strachují, aby si nekoupili kradené auto (14 %) či auto, které bude vykazovat poruchy (13 %). Zbytek lidí si chce především prověřit, zda se vůz neprodává za neadekvátně vysokou cenu.
Zájem o prověření historie ojetých vozidel přitom roste, jak ukazují data ze systému AUTOTRACER, který slouží právě k prověření historie ojetých vozů a který na www.zkontrolujsiauto.cz provozuje společnost Cebia. „Navzdory koronavirovým opatřením a omezením prodeje vozů se v letošních prvních šesti měsících meziročně zvýšil počet prověření o 13 %, v porovnání se stejným obdobím roku 2018 dokonce o 56 %. Kvůli nejisté či zhoršené finanční situaci řady lidí roste zájem o starší a levnější vozy. U těch je ale větší pravděpodobnost, že nejsou ve stavu, jaký uvádí prodejce," vysvětluje Martin Pajer z Cebia. Rostou také obavy lidí z toho, že si prodejci potřebují vynahradit ušlé zisky za minulé měsíce a někteří z nich k tomu využijí buď zatajení havárie, stočení tachometru, omlazení vozidla či neuvedení jeho skutečného původu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.