Nedávný výzkum realizovaný společností Médea Research ukázal, dle čeho si Češi vybírají autobazar pro koupi zánovního vozu. Zároveň upozornil na zajímavý fakt; 79 procent nakupujících by uvítalo, aby měl autobazar certifikaci kvality.
Dobrý technický stav vozu, jeho nízká cena, důvěra v autobazar jako takový a recenze na něj. To jsou faktory, které hrají prim v rozhodování, do kterého autobazaru se Češi vydají. Zároveň je navíc většina z nás při nákupu věrna rčení „důvěřuj, ale prověřuj“; technický stav si na vlastní pěst prověřuje více než 80 procent osob, zaměřujeme se rovněž na stav tachometru a revidujeme i případné bouračky vozu v minulosti.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Kultura prodeje ojetých vozidel se v naší zemi v běhu let výrazně zlepšila. Mnoho věcí je dohledatelných a fakticky doložitelných a každý má sám možnost prověřit podstatné informace o voze, jehož koupi zvažuje. Nicméně stále bude mezi lidmi nejvíce fungovat to, co si o daném autobazaru řeknou sami mezi sebou,“ komentuje nákupní chování zákazníků autobazarů Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů (APPAA). Jeho slova potvrzují i data z průzkumu. 38 procent lidí, kteří si v posledních pěti letech zakoupili ojetý vůz v některém z autobazarů, si zjišťovalo pověst u autobazaru mezi známými. Shodné procento osob prostudovalo i dostupné recenze autobazaru.
Je zřejmé, že nákupu zánovního vozu věnují lidé nemalé úsilí. Otázkou ovšem zůstává, zda vynaložený čas a energie na vlastní prověřování kvality autobazaru i jím nabízených vozidel nejsou zbytečné. V případě návštěvy certifikovaného autobazaru by totiž zákazníci nic dohledávat nemuseli, neboť autobazar už všechny tyto informace zjistil za ně a certifikací, jíž v České republice vydává společnost TÜV NORD Czech, dokládá jejich pravdivost i úplnost. A zájemci o ojetý vůz by službu v podobě certifikace autobazaru uvítali; 79 procent lidí dle průzkumu uvedlo, že by pro ně při příští koupi vozu z autobazaru bylo důležité, aby měl vybraný autobazar certifikaci.
„Koncový zákazník má díky certifikaci jistotu, že veškeré úkony, které autobazar v rámci výkupu a prodeje vozidel učiní, skutečně proběhnou a že budou k dispozici veškeré záznamy například o servisu či že bude v pořádku i péče o vozy přímo na místě. Naše auditní a prověřovací postupy před udělením certifikace jsou velmi důkladné; trvá minimálně měsíc, než vydáme závěrečnou zprávu buď s doporučením změn či dokladem o certifikaci daného prodejce ojetých automobilů,“ přibližuje problematiku udělování certifikátů Ing. Antonín Jedlička, ředitel divize doprava společnosti TÜV NORD Czech.
Prvním z certifikovaných autobazarů v České republice je společnost Auto ESA. „Veškeré naše pobočky procházejí audity společnosti TÜV NORD Czech pravidelně a díky tomu disponujeme jejich certifikací dlouhodobě. Myslím, že je to nejlepší nestranný argument, když se někdo dotazuje na garanci kvality jak námi nabízených vozů, tak služeb,“ vysvětluje Filip Kučera, marketingový manažer společnosti Auto ESA. Auto ESA jsou zároveň z lídrů prodejců ojetin na českém trhu s certifikací jediní.
Certifikace kvality služeb autobazarů prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů jednotlivých autobazarů, respektive prodejců ojetých vozidel. Cílem auditu je kontrola plnění legislativních požadavků, managementu systému (zda je zaveden a dodržují se nastavené postupy) a kvality poskytovaných služeb ve vztahu k zákazníkům. V rámci této kontroly se sledují především následující okruhy:• interní nákup vozidel• externí nákup vozidel• řízení záznamů• servis vozů• příprava vozidel k prodeji• řízení měřidel• prodej vozů• péče o vozidla během skladování• kontrola dokumentace
Certifikát je společnosti udělen na 3 roky s pravidelnými každoročními audity.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.