Nedávný výzkum realizovaný společností Médea Research ukázal, dle čeho si Češi vybírají autobazar pro koupi zánovního vozu. Zároveň upozornil na zajímavý fakt; 79 procent nakupujících by uvítalo, aby měl autobazar certifikaci kvality.
Dobrý technický stav vozu, jeho nízká cena, důvěra v autobazar jako takový a recenze na něj. To jsou faktory, které hrají prim v rozhodování, do kterého autobazaru se Češi vydají. Zároveň je navíc většina z nás při nákupu věrna rčení „důvěřuj, ale prověřuj“; technický stav si na vlastní pěst prověřuje více než 80 procent osob, zaměřujeme se rovněž na stav tachometru a revidujeme i případné bouračky vozu v minulosti.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Kultura prodeje ojetých vozidel se v naší zemi v běhu let výrazně zlepšila. Mnoho věcí je dohledatelných a fakticky doložitelných a každý má sám možnost prověřit podstatné informace o voze, jehož koupi zvažuje. Nicméně stále bude mezi lidmi nejvíce fungovat to, co si o daném autobazaru řeknou sami mezi sebou,“ komentuje nákupní chování zákazníků autobazarů Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů (APPAA). Jeho slova potvrzují i data z průzkumu. 38 procent lidí, kteří si v posledních pěti letech zakoupili ojetý vůz v některém z autobazarů, si zjišťovalo pověst u autobazaru mezi známými. Shodné procento osob prostudovalo i dostupné recenze autobazaru.
Je zřejmé, že nákupu zánovního vozu věnují lidé nemalé úsilí. Otázkou ovšem zůstává, zda vynaložený čas a energie na vlastní prověřování kvality autobazaru i jím nabízených vozidel nejsou zbytečné. V případě návštěvy certifikovaného autobazaru by totiž zákazníci nic dohledávat nemuseli, neboť autobazar už všechny tyto informace zjistil za ně a certifikací, jíž v České republice vydává společnost TÜV NORD Czech, dokládá jejich pravdivost i úplnost. A zájemci o ojetý vůz by službu v podobě certifikace autobazaru uvítali; 79 procent lidí dle průzkumu uvedlo, že by pro ně při příští koupi vozu z autobazaru bylo důležité, aby měl vybraný autobazar certifikaci.
„Koncový zákazník má díky certifikaci jistotu, že veškeré úkony, které autobazar v rámci výkupu a prodeje vozidel učiní, skutečně proběhnou a že budou k dispozici veškeré záznamy například o servisu či že bude v pořádku i péče o vozy přímo na místě. Naše auditní a prověřovací postupy před udělením certifikace jsou velmi důkladné; trvá minimálně měsíc, než vydáme závěrečnou zprávu buď s doporučením změn či dokladem o certifikaci daného prodejce ojetých automobilů,“ přibližuje problematiku udělování certifikátů Ing. Antonín Jedlička, ředitel divize doprava společnosti TÜV NORD Czech.
Prvním z certifikovaných autobazarů v České republice je společnost Auto ESA. „Veškeré naše pobočky procházejí audity společnosti TÜV NORD Czech pravidelně a díky tomu disponujeme jejich certifikací dlouhodobě. Myslím, že je to nejlepší nestranný argument, když se někdo dotazuje na garanci kvality jak námi nabízených vozů, tak služeb,“ vysvětluje Filip Kučera, marketingový manažer společnosti Auto ESA. Auto ESA jsou zároveň z lídrů prodejců ojetin na českém trhu s certifikací jediní.
Certifikace kvality služeb autobazarů prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů jednotlivých autobazarů, respektive prodejců ojetých vozidel. Cílem auditu je kontrola plnění legislativních požadavků, managementu systému (zda je zaveden a dodržují se nastavené postupy) a kvality poskytovaných služeb ve vztahu k zákazníkům. V rámci této kontroly se sledují především následující okruhy:• interní nákup vozidel• externí nákup vozidel• řízení záznamů• servis vozů• příprava vozidel k prodeji• řízení měřidel• prodej vozů• péče o vozidla během skladování• kontrola dokumentace
Certifikát je společnosti udělen na 3 roky s pravidelnými každoročními audity.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.