Nedávný výzkum realizovaný společností Médea Research ukázal, dle čeho si Češi vybírají autobazar pro koupi zánovního vozu. Zároveň upozornil na zajímavý fakt; 79 procent nakupujících by uvítalo, aby měl autobazar certifikaci kvality.
Dobrý technický stav vozu, jeho nízká cena, důvěra v autobazar jako takový a recenze na něj. To jsou faktory, které hrají prim v rozhodování, do kterého autobazaru se Češi vydají. Zároveň je navíc většina z nás při nákupu věrna rčení „důvěřuj, ale prověřuj“; technický stav si na vlastní pěst prověřuje více než 80 procent osob, zaměřujeme se rovněž na stav tachometru a revidujeme i případné bouračky vozu v minulosti.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Kultura prodeje ojetých vozidel se v naší zemi v běhu let výrazně zlepšila. Mnoho věcí je dohledatelných a fakticky doložitelných a každý má sám možnost prověřit podstatné informace o voze, jehož koupi zvažuje. Nicméně stále bude mezi lidmi nejvíce fungovat to, co si o daném autobazaru řeknou sami mezi sebou,“ komentuje nákupní chování zákazníků autobazarů Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů (APPAA). Jeho slova potvrzují i data z průzkumu. 38 procent lidí, kteří si v posledních pěti letech zakoupili ojetý vůz v některém z autobazarů, si zjišťovalo pověst u autobazaru mezi známými. Shodné procento osob prostudovalo i dostupné recenze autobazaru.
Je zřejmé, že nákupu zánovního vozu věnují lidé nemalé úsilí. Otázkou ovšem zůstává, zda vynaložený čas a energie na vlastní prověřování kvality autobazaru i jím nabízených vozidel nejsou zbytečné. V případě návštěvy certifikovaného autobazaru by totiž zákazníci nic dohledávat nemuseli, neboť autobazar už všechny tyto informace zjistil za ně a certifikací, jíž v České republice vydává společnost TÜV NORD Czech, dokládá jejich pravdivost i úplnost. A zájemci o ojetý vůz by službu v podobě certifikace autobazaru uvítali; 79 procent lidí dle průzkumu uvedlo, že by pro ně při příští koupi vozu z autobazaru bylo důležité, aby měl vybraný autobazar certifikaci.
„Koncový zákazník má díky certifikaci jistotu, že veškeré úkony, které autobazar v rámci výkupu a prodeje vozidel učiní, skutečně proběhnou a že budou k dispozici veškeré záznamy například o servisu či že bude v pořádku i péče o vozy přímo na místě. Naše auditní a prověřovací postupy před udělením certifikace jsou velmi důkladné; trvá minimálně měsíc, než vydáme závěrečnou zprávu buď s doporučením změn či dokladem o certifikaci daného prodejce ojetých automobilů,“ přibližuje problematiku udělování certifikátů Ing. Antonín Jedlička, ředitel divize doprava společnosti TÜV NORD Czech.
Prvním z certifikovaných autobazarů v České republice je společnost Auto ESA. „Veškeré naše pobočky procházejí audity společnosti TÜV NORD Czech pravidelně a díky tomu disponujeme jejich certifikací dlouhodobě. Myslím, že je to nejlepší nestranný argument, když se někdo dotazuje na garanci kvality jak námi nabízených vozů, tak služeb,“ vysvětluje Filip Kučera, marketingový manažer společnosti Auto ESA. Auto ESA jsou zároveň z lídrů prodejců ojetin na českém trhu s certifikací jediní.
Certifikace kvality služeb autobazarů prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů jednotlivých autobazarů, respektive prodejců ojetých vozidel. Cílem auditu je kontrola plnění legislativních požadavků, managementu systému (zda je zaveden a dodržují se nastavené postupy) a kvality poskytovaných služeb ve vztahu k zákazníkům. V rámci této kontroly se sledují především následující okruhy:• interní nákup vozidel• externí nákup vozidel• řízení záznamů• servis vozů• příprava vozidel k prodeji• řízení měřidel• prodej vozů• péče o vozidla během skladování• kontrola dokumentace
Certifikát je společnosti udělen na 3 roky s pravidelnými každoročními audity.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.