Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

AutoRoad.cz, 2. července 2020, 00:27 Google+

Jen desetinu vozů oproti minulému roku prodávaly české autobazary v průběhu omezení spojených s koronavirovou epidemií. V přepočtu na celkové tržby prodejců znamenalo toto tříměsíční období meziroční propad o zhruba 25 miliard korun. Trh ojetých aut začal nyní opět posilovat, ale ještě koncem roku se podle našich prognóz bude pohybovat jen asi na 80 % výkonu před koronakrizí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Pro obchodníky, kteří uvažují dopředu a sledují vývoj i na dalších trzích, ale může být i krize příležitostí. Pokud zareagují správně, mohou při nadcházejícím oživení trhu růst výrazně rychleji než jejich konkurence. Krize totiž urychluje transformační procesy a nasazování inovací. Příklady můžeme vidět v dalších odvětvích, které v relativně krátké době prošly zásadní digitální transformací. Výsledkem je, že si dnes po internetu objednáme prakticky jakékoli spotřební zboží, potraviny či jídlo z restaurací, stejně jako si rezervujeme letenky, hotely atd. Právě on-line prodejci potravin a zboží denní potřeby přitom během protipandemických opatření zaznamenali obrovský nárůst poptávky.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Auto ESA

Nyní přichází na řadu digitální transformace v odvětví automobilového průmyslu. Pokud by totiž prodejci nových i ojetých vozů měli již dříve připraveny online prodejní kanály a související procesy, nemusely by pro ně být letošní ztráty být tak fatální. Protože dosavadní koncept prodeje automobilů klasickým způsobem přestává stačit, musí prodejci přijít s inovacemi, se kterými nabídnou svým klientům nové možnosti, jako koupit vůz kompletně on-line včetně veškerých služeb s nákupem spojených (financování, pojištění) a dodávky až ke dveřím domu. Pro prodejce jde o skutečně velkou výzvu, protože kromě legislativních náležitostí bude jednou z nejdůležitějších otázka logistiky – zvlášť když začnou obchodovat s automobily po celé Evropě.

Trh s ojetými automobily až na výjimky běžel de-facto samospádem – dokonce velmi úspěšně, s pravidelnými meziročními nárůsty. Nicméně dopad pandemie bude natolik zásadní, že se jeho přechod do online prostředí značně urychlí. Kdo jako první přijde s konceptem opravdového online prodeje, získá velkou konkurenční výhodu. V následujících měsících a letech tak budeme svědky vstupu automotive segmentu do e-commerce prostoru, který strhne obrovskou lavinu inovací – v tomto odvětví největší za posledních 20 let –, ze které budou těžit zákazníci.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: TOP CENTRUM car

S přechodem do online prostředí – obzvláště v tak náročném a citlivém segmentu jako je prodej ojetých automobilů – enormně stoupá tlak na získání a udržení důvěry zákazníka, stejně jako na transparentnost podnikání samotných prodejců. Spotřebitelé dnes tráví mnoho času na nejrůznějších fórech, procházejí recenze a sdílejí zkušenosti na sociálních sítích a prodejci na to pochopitelně musí patřičně reagovat. Již brzy proto uvidíme, kdo z hráčů přinese na trh ojetých vozů skutečně kvalitní služby, a kdo jen doplní do svého marketingu nové komunikační linky, ale přitom dále pojede ve starých stopách.

A co si vlastně pod kompletně online prodejem ojetých aut máme představit? Jde o zajištění veškerých služeb, spojených s prodejem vozu, včetně technické certifikované inspekce s kompletní fotodokumentací, podepsání kupní smlouvy a VOP, sjednání financování, pojištění, záruky s možností jejího prodloužení a finální zajištění logistiky auta k zákazníkovi. Vše musí být možné realizovat na jediném místě – jednoduše, transparentně a plnou zárukou prodejce.

Carvago tento koncept nazývá door2door delivery. V blízké době má být spuštěn web Carvago.com koncovým zákazníkům v rámci retail prodeje. V Evropě pak budou mít zákazníci možnost vybírat z více jak milionu nejžádanějších typů vozů – s nájezdem do 100 tisíc kilometrů a do 5 let stáří.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii aut?

Laurin & Klement Voiturette A, první automobil s Mladé Boleslavi.

Cesta časem s dvanácti milníky historie Škody

Ilustrační foto

Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

Thomas Schäfer se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti Škoda Auto

Konec spekulací. Thomas Schäfer byl potvrzen novým předsedou představenstva Škoda Auto

Volkswagen Arteon

Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

UAZ Buchanka

Oblíbená Buchanka s obytnou vestavbou od firmy Moltomeno

volkswagen caddy

Volkswagen zveřejnil první fotografie nového malého kempovacího vozu

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Test: Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET HYBRID, nad očekávaní povedené SUV

ceny pohonných hmot

Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Česku a ve světě?

ix35

RAZANTNÍ ZMĚNY testů Euro NCAP. Oblíbená SUV dopad pocítí výrazně

ilustrační foto

5 tipů, na co si dát pozor při koupi ojetého vozu

Elektrický Peugeot

Skupina PSA rozjíždí elektromobilitu díky nové platformě eVMP

TOYOTA RAV4 Hybrid Black Edition

Toyota RAV4 Hybrid přichází v nové verzi Black Edition

Interiér Škody Eniaq iV má být přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický

Škoda ukázala první náhled interiéru SUV Enyaq iV a prozradila více o použitých materiálech

Extreme E

Závody elektrických SUV Extreme E se představí na Eurosportu

reklama

Doporučujeme

Honda CMX 500 Rebel

Test: Honda CMX 500 Rebel, hodné milé koťátko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Česku a ve světě?

  2. Oblíbená Buchanka s obytnou vestavbou od firmy Moltomeno

  3. Test: Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET HYBRID, nad očekávaní povedené SUV

  4. Škoda ukázala první náhled interiéru SUV Enyaq iV a prozradila více o použitých materiálech

  5. Toyota RAV4 Hybrid přichází v nové verzi Black Edition

  6. RAZANTNÍ ZMĚNY testů Euro NCAP. Oblíbená SUV dopad pocítí výrazně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud