FORD MOTOR COMPANY, s. r. o. přišla s nabíkou pro zájemce o koupi nového vozu s modrým oválem ve znaku. Pro modely Fiesta, EcoSport, Puma, Focus a nová Kuga totiž zákazníkům nabízí výkupní bonus až 50 000 Kč nad rámec výkupních slev, pokud nabídnou autorizovanému prodejci Ford svůj starý vůz na protiúčet.
Konkrétní výše tohoto výkupního bonusu se liší podle modelu a stupně výbavy nově pořizovaného Fordu. Pro model Fiesta tak jde o 10 – 20 000 Kč, pro EcoSport a Pumu o 20 – 30 000 Kč, pro Focus o 15 – 20 000 Kč a pro nejnovější přírůstek do modelové rodiny Fordu, model Kuga, dokonce až o 40 – 50 000 Kč. Bonus se vždy vztahuje na nákup nových a dosud neregistrovaných vozů.
„Náš výkupní bonus, to je vlastně jistá forma šrotovného,“ vysvětluje Libor Beneš, Country manager českého Fordu. „Chceme prostě přispět k tomu, aby se prodej nových vozů zase rozhýbal - a výkupní bonus by tomu měl napomoci. Jak víte, v mnoha okolních státech právě teď šrotovné zavádějí, nebo to aspoň připravují. V České republice zatím žádný státem podporovaný bonus vyhlášen nebyl, a tak s ním přicházíme sami, protože se domníváme, že je to ten správný nástroj pro povzbuzení trhu i u nás.“
Pro zájemce o vozy Ford Puma nebo Ford Kuga má pak český Ford ještě jedno příjemné překvapení. Když si totiž zákazník svůj vůz sestaví v konfigurátoru na adrese www.ford.cz, objednávku odešlou dealerovi a vůz pak skutečně zakoupí, dostane ještě poukaz na 5 000 Kč, který může využít na servisní práce, či nákup příslušenství nebo náhradních dílů.
Obě výše zmíněné akce platí prozatím do 30. června 2020 u všech autorizovaných partnerů Ford v České republice.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?