V důsledku přebytku ropy její cena neustále klesá. Severomořská ropa Brent, která je klíčovým měřítkem pro stanovování cen ropy ve světě, se prodává již pod 19 USD za barel.
Již nyní stojí litr naturalu 95 u čerpacích stanic Tank ONO 21,90 Kč za litr. Od začátku koronavirové pandemie klesla cena za litr nejprodávanějšího benzínu u nás o více než 7 Kč. Dle Jiřího Ondry, který se svým bratrem Petrem v roce 1993 založil firmu Tank ONO, může cena teoreticky klesnout až k 19 Kč za litr. Ale jako pravděpodobné to moc nevidí.
Co tvoří hlavní část ceny benzínu?Asi vás to nepřekvapí, ale největší složkou z ceny pohonných hmot jsou daně. Spotřební daň na natural 95 je 12,84 Kč za litr. Pak tu máme ještě DPH 21%. Takže platíme i daň z daně. Čistě hypoteticky kdyby byl benzín zadarmo, tak by i přesto musel stát 12,84 Kč + 21% což činí 15,53 Kč.
Pak tu máme provizi pro pumpaře. U Tank ONO je to přibližně 1 Kč za litr. Stejnou částku, tedy 1 Kč na litr, dělá doprava pohonných hmot z rafinérie k čerpacím stanicím. Rafinérie si momentálně účtuje za litr naturalu asi 4 Kč. Kdyby cena ropy opět klesla na nulu nebo dokonce do záporných čísel, mohla by rafinérie prodat benzín okolo 1 Kč za litr. Tím bychom se dostali na cenu 20,03 Kč za litr naturalu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?