V důsledku přebytku ropy její cena neustále klesá. Severomořská ropa Brent, která je klíčovým měřítkem pro stanovování cen ropy ve světě, se prodává již pod 19 USD za barel.
Již nyní stojí litr naturalu 95 u čerpacích stanic Tank ONO 21,90 Kč za litr. Od začátku koronavirové pandemie klesla cena za litr nejprodávanějšího benzínu u nás o více než 7 Kč. Dle Jiřího Ondry, který se svým bratrem Petrem v roce 1993 založil firmu Tank ONO, může cena teoreticky klesnout až k 19 Kč za litr. Ale jako pravděpodobné to moc nevidí.
Co tvoří hlavní část ceny benzínu?Asi vás to nepřekvapí, ale největší složkou z ceny pohonných hmot jsou daně. Spotřební daň na natural 95 je 12,84 Kč za litr. Pak tu máme ještě DPH 21%. Takže platíme i daň z daně. Čistě hypoteticky kdyby byl benzín zadarmo, tak by i přesto musel stát 12,84 Kč + 21% což činí 15,53 Kč.
Pak tu máme provizi pro pumpaře. U Tank ONO je to přibližně 1 Kč za litr. Stejnou částku, tedy 1 Kč na litr, dělá doprava pohonných hmot z rafinérie k čerpacím stanicím. Rafinérie si momentálně účtuje za litr naturalu asi 4 Kč. Kdyby cena ropy opět klesla na nulu nebo dokonce do záporných čísel, mohla by rafinérie prodat benzín okolo 1 Kč za litr. Tím bychom se dostali na cenu 20,03 Kč za litr naturalu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.