V důsledku přebytku ropy její cena neustále klesá. Severomořská ropa Brent, která je klíčovým měřítkem pro stanovování cen ropy ve světě, se prodává již pod 19 USD za barel.
Již nyní stojí litr naturalu 95 u čerpacích stanic Tank ONO 21,90 Kč za litr. Od začátku koronavirové pandemie klesla cena za litr nejprodávanějšího benzínu u nás o více než 7 Kč. Dle Jiřího Ondry, který se svým bratrem Petrem v roce 1993 založil firmu Tank ONO, může cena teoreticky klesnout až k 19 Kč za litr. Ale jako pravděpodobné to moc nevidí.
Co tvoří hlavní část ceny benzínu?Asi vás to nepřekvapí, ale největší složkou z ceny pohonných hmot jsou daně. Spotřební daň na natural 95 je 12,84 Kč za litr. Pak tu máme ještě DPH 21%. Takže platíme i daň z daně. Čistě hypoteticky kdyby byl benzín zadarmo, tak by i přesto musel stát 12,84 Kč + 21% což činí 15,53 Kč.
Pak tu máme provizi pro pumpaře. U Tank ONO je to přibližně 1 Kč za litr. Stejnou částku, tedy 1 Kč na litr, dělá doprava pohonných hmot z rafinérie k čerpacím stanicím. Rafinérie si momentálně účtuje za litr naturalu asi 4 Kč. Kdyby cena ropy opět klesla na nulu nebo dokonce do záporných čísel, mohla by rafinérie prodat benzín okolo 1 Kč za litr. Tím bychom se dostali na cenu 20,03 Kč za litr naturalu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.