Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který letos překonal milník 30 milionů vyrobených vozů, nabízí nyní ještě více komfortu, optimalizovaný design a nejmodernější technologie v oblastech konektivity a informačních, zábavních a bezpečnostních systémů. Jeden z nejoblíbenějších modelů pro fleetové zákazníky je na českém trhu k dispozici ve dvou karosářských verzích za ceny již od 750 900 Kč.
„Volkswagen Passat je nepřekonanou ikonou střední třídy a jeho modernizovaná osmá generace, kterou právě uvádíme na český trh, má všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěchy svých předchůdců,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým Passatem pokračujeme v procesu digitalizace a v rozšiřování konektivity s cílem nabízet našim zákazníkům ještě bezpečnější a komfortnější cestování bez ohledu na vzdálenost. Díky zdokonalenému podvozku a pohonu si mohou řidiči nového modelu Passat vychutnávat při každé jízdě fascinující jízdní dynamiku, a to při zachování pověstné hospodárnosti a spolehlivosti.“
Nový Volkswagen Passat je na českém trhu nabízen v tradičních karosářských verzích Limuzína a Variant, a to v kombinaci se třemi výbavovými liniemi: Business, Elegance a R-Line. Rovněž modernizované verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů. V době zahájení prodeje jsou k dispozici motory 2.0 TSI (140 kW), 2.0 TSI 4MOTION (200 kW), 2.0 TDI (140 kW), 2.0 TDI 4MOTION (140 kW) a 2.0 TDI 4MOTION (176 kW). Vstupní zážehové a vznětové jednotky, 1.5 TSI Evo (110 kW) a 2.0 TDI Evo (110 kW), budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna.
Vstupní cena modelu Passat Limuzína Business 1.5 TSI Evo (110 kW) s přímo řazenou převodovkou byla stanovena na 750 900 Kč. Ještě prostornější kombi Variant stojí 777 900 Kč. Ceny vznětových verzí začínají od 815 900 Kč, resp. 842 900 Kč (2.0 TDI Evo 110 kW). Nový Passat GTE bude stát od 1 126 900 Kč. Univerzální model Passat Alltrack lze pořídit od 1 117 900 Kč.
Nový Passat Business je sériově vybaven mimo jiné světlomety LED vpředu i vzadu, kůží obšitým multifunkčním volantem, třízónovou klimatizací, sedadly s bederními opěrkami, asistenčním systémem Travel Assist Low pro částečně automatizovanou jízdu, systémem nouzového volání e-Call, informačním a zábavním systémem s 6,5“ displejem, službami We Connect Plus (bezplatně po dobu 1 roku) a 16“ koly z lehké slitiny (17“ kola pro verze s motory o výkonu 140 kW). Variant má navíc podélné střešní nosiče s příčníky.
O stupeň výš stojí v nabídce Passat Elegance (od 887 900 Kč), jehož sériová výbava zahrnuje nad rámec výbavové linie Business například navigační systém Discover Media s 8“ displejem, elektrickou zásuvku 230 V pro cestující vzadu, 17“ kola z lehké slitiny a tříleté předplatné služeb We Connect Plus. Podélné střešní nosiče verzí Variant jsou stříbrně eloxované. Stupeň výbavy Elegance je základem i pro verzi Passat Alltrack, která pro jízdu v terénu disponuje navíc například trvalým pohonem všech kol 4MOTION, speciálním režimem Offroad, specifickým podvozkem s vyšší světlou výškou, spodním ochranným krytem motoru nebo asistentem pro jízdu ze strmého svahu.
Pro sportovně zaměřené zákazníky je připraven Passat R-Line (od 964 900 Kč). Tato výbavová linie vychází ze stupně výbavy Elegance, k němuž přidává pakety R-Line Exteriér a Interiér. Jejich součástí jsou mimo jiné nárazníky a rozšířené boční prahy R-Line, 18“ litá kola, logo R-Line na masce chladiče, titanově černé čalounění stropu, ocelové prahové lišty vpředu a vzadu (vpředu s logem R-Line), multifunkční sportovní volant obšitý kůží s hliníkovými ozdobnými prvky a logem R-Line, pedály se vzhledem kartáčované oceli, sportovní sedadla čalouněná kůžemi Nappa a Carbon Style a ozdobná obložení z hliníku „Silver Rise“.
Volkswagen Passat GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude uveden na trh zanedlouho. Základem hybridní soustavy je jednotka 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k), doplněná elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 160 kW (218 k). Modernizovaný Passat GTE, dodávaný v karosářských verzích Limuzína a Variant, nabízí nyní v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd prodloužený až na 57 km (Limuzína), resp. 55 km (Variant) dle metodiky WLTP.
Zákazníci mohou nový Volkswagen Passat objednávat s akčními pakety Comfort, Media I, Media II a Technik, které zahrnují řadu oblíbených prvků výbavy na přání. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro výše uvedené pakety, získají cenové zvýhodnění až 30 %. Nový Passat lze kromě toho pořídit také se zvýhodněným financováním v rámci akční úvěrové nabídky Volkswagen+ Úroky u ledu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.