Druhá generace Fiatu Bravo byla v Evropě prodejním zklamáním. Přesto se Italové rozhodli do teritoria Golfu nebo Astry vydat znovu, tentokrát však mnohem lépe připraveni. Jejich želízkem v ohni je řada Tipo. Nejprve se na konci roku dostal na trh sedan, nyní přichází čas hatchbacku. A to ve vzduchu pořád visí i prostorné kombi.
Stejně jako sedan zaujme i pětidveřový hatchback svým vnějším vzhledem. Fiat design dělat nezapomněl, což dokazuje nejen přední část, ale především ta zadní se zahnutými světlomety. Nepotěší snad jen vyšší nákladová hrana jinak objemného kufru. Kabina doznala oproti sedanu mnoha změn, tou největší je asi instalace sedmipalcového dotykového displeje systému UConnect na vrchol středové konzole, hatchback i kombi tak díky němu působí mnohem modernějším dojmem. Infotainment je zároveň vybaven navigací TomTom a podle informací z Fiatu dostane během několika měsíců také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Na špičku segmentu by se mělo Tipo zařadit díky vnitřnímu prostoru. Minimálně papírově totiž nabízí 934 milimetrů před zadními koleny a 440 litrů v již zmiňovaném zavazadelníku. Tady se většina konkurentů nechytá.
Základním motorem je 1.4 Fire o výkonu 70 kW (95 k) koní při 6000 ot./min s točivým momentem 127 Nm při 4500 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Novinkou pro hatchback (i kombi) je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot./min s točivým momentem 215 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat také se šestistupňovým manuálem. Turbodieselovou paletu tvoří 1.3 MultiJet II s výkonem 70 kW (95 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 200 Nm při 1500 ot./min, respektive 1.6 MultiJet II s výkonem 88 kW (120 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál a později také šestistupňový dvouspojkový automat. U nás se v ceníku zatím vyskytují jen oba motory s výkonem 88 kW (120 k), které jsou standardně vybaveny systémem stop & start (ten bude dostupný i pro slabší diesel).
Technické údaje
1.4 1.4 T-Jet 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet Výkon: 70 kW 88 kW 70 kW 88 kW Toč. moment: 127 Nm 215 Nm 200 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 5 MT 6 MT Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 12,0 s 9,8 s Max. rychlost: 185 km/h 200 km/h 180 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,7 l/100 km 6,0 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km Délka: 4368 mm ířka: 1792 mm Výška: 1495 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 440 lJak už bylo naznačeno, doposud zveřejněný ceník obsahuje zatím jen dva výbavové stupně. Základní Opening Edition obsahuje šest airbagů, systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, automatickou klimatizaci, infotainment UConnect se sedmipalcovým displejem, rádiem, navigací, službami Live a couvací kamerou, 3,5palcový TFT displej, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, chromované kliky dveří nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Fiat Tipo hatchback
Opening Edition Opening Edition Extra 1.4 T-Jet (88 kW) 467 500 Kč 471 100 Kč 1.6 MultiJet (88 kW) 527 500 Kč 531 100 KčLinie Opening Edition Extra přidává chromované vnější stylistické prvky, přední koberečky a 17palcová litá kola. Ceník zatím neobsahuje nižší stupně Pop, Easy a Lounge, jejichž doplnění ale jistě nebude trvat příliš dlouho. Jejich přidání pak také stlačí ceny, které jsou zatím nastaveny výše než u srovnatelného sedanu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?