Dovoz ojetých aut do ČR v únoru 2022 meziročně stoupl o 23 procent na 14.622 vozů, což je nejvíce za tento měsíc od roku 2008. Za první dva měsíce roku dovoz vzrostl dokonce o 26 procent na 28.025 vozidel. Naopak prodej nových vozů byl o 16% nižší, než v roce 2020, tedy před začátkem potíží spojených s covidem. Vyplývá to podle sdělení ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Průměrné stáří dovážených ojetin za leden a únor meziročně kleslo o 0,3 roku na 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších deset let je 51,1 procenta. Přes 22 procent importovaných aut z druhé ruky bylo starších 15 let, uvedl svaz.
Nejvíce dováženou značkou byla podle něj v lednu a únoru opět domácí Škoda 5961 vozy, následuje Volkswagen s 5733 auty a Ford s dovozem 2027 vozů. Na dalších místech jsou prémiové značky BMW, Mercedes-Benz a Audi, sedmý je Opel a osmý Peugeot. Lidé si dovezli také deset Ferrari, 23 ojetých elektromobilů Tesla nebo čtyři Rolls-Royce.
"Bohužel se potvrzuje stoupající trend dovozů, které jsou letos v prvních dvou měsících silnější než v předcovidovém roce 2019. Zvyšuje se tak počet nekvalitních starých ojetin na našem trhu. Při stejném trendu i ve zbytku roku nám hrozí opět nechtěný rekord. Jediným faktorem, který by mohl dovoz omezit, je pokles kurzu koruny zaviněný válkou na Ukrajině. Může však jít jen o přechodný výkyv, a proto by nová vláda měla přijmout opatření, které dovoz těchto vozů omezí a nenechá tuzemský vozový park dále zestárnout," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny Aures Holdings, do které patří síť autobazarů AAA Auto.
Prodej nových aut za leden a únor stoupl o 3,4 procenta na 30.488 vozů. Byl tak o 16 procent nižší, než v roce 2020.
Růst dovozů ojetých vozů vyššího stáří jen potvrzuje zkušenosti ze západní Evropy. Celková koupěschopnost či ochota vyšší finanční investice do automobilů u obyvatel České republiky klesá. Svůj lví podíl na této změně však může mít i malý zájem o sice ročníkově mladší vozy, ale s motorizacemi "vylepšenými" v zájmu snížení emisí. Tyto totiž budou u novějších ročníků stále více převládat...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?