Dovoz ojetých aut do ČR v únoru 2022 meziročně stoupl o 23 procent na 14.622 vozů, což je nejvíce za tento měsíc od roku 2008. Za první dva měsíce roku dovoz vzrostl dokonce o 26 procent na 28.025 vozidel. Naopak prodej nových vozů byl o 16% nižší, než v roce 2020, tedy před začátkem potíží spojených s covidem. Vyplývá to podle sdělení ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Průměrné stáří dovážených ojetin za leden a únor meziročně kleslo o 0,3 roku na 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších deset let je 51,1 procenta. Přes 22 procent importovaných aut z druhé ruky bylo starších 15 let, uvedl svaz.
Nejvíce dováženou značkou byla podle něj v lednu a únoru opět domácí Škoda 5961 vozy, následuje Volkswagen s 5733 auty a Ford s dovozem 2027 vozů. Na dalších místech jsou prémiové značky BMW, Mercedes-Benz a Audi, sedmý je Opel a osmý Peugeot. Lidé si dovezli také deset Ferrari, 23 ojetých elektromobilů Tesla nebo čtyři Rolls-Royce.
"Bohužel se potvrzuje stoupající trend dovozů, které jsou letos v prvních dvou měsících silnější než v předcovidovém roce 2019. Zvyšuje se tak počet nekvalitních starých ojetin na našem trhu. Při stejném trendu i ve zbytku roku nám hrozí opět nechtěný rekord. Jediným faktorem, který by mohl dovoz omezit, je pokles kurzu koruny zaviněný válkou na Ukrajině. Může však jít jen o přechodný výkyv, a proto by nová vláda měla přijmout opatření, které dovoz těchto vozů omezí a nenechá tuzemský vozový park dále zestárnout," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny Aures Holdings, do které patří síť autobazarů AAA Auto.
Prodej nových aut za leden a únor stoupl o 3,4 procenta na 30.488 vozů. Byl tak o 16 procent nižší, než v roce 2020.
Růst dovozů ojetých vozů vyššího stáří jen potvrzuje zkušenosti ze západní Evropy. Celková koupěschopnost či ochota vyšší finanční investice do automobilů u obyvatel České republiky klesá. Svůj lví podíl na této změně však může mít i malý zájem o sice ročníkově mladší vozy, ale s motorizacemi "vylepšenými" v zájmu snížení emisí. Tyto totiž budou u novějších ročníků stále více převládat...
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.