Dovoz ojetých aut do ČR v únoru 2022 meziročně stoupl o 23 procent na 14.622 vozů, což je nejvíce za tento měsíc od roku 2008. Za první dva měsíce roku dovoz vzrostl dokonce o 26 procent na 28.025 vozidel. Naopak prodej nových vozů byl o 16% nižší, než v roce 2020, tedy před začátkem potíží spojených s covidem. Vyplývá to podle sdělení ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Průměrné stáří dovážených ojetin za leden a únor meziročně kleslo o 0,3 roku na 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších deset let je 51,1 procenta. Přes 22 procent importovaných aut z druhé ruky bylo starších 15 let, uvedl svaz.
Nejvíce dováženou značkou byla podle něj v lednu a únoru opět domácí Škoda 5961 vozy, následuje Volkswagen s 5733 auty a Ford s dovozem 2027 vozů. Na dalších místech jsou prémiové značky BMW, Mercedes-Benz a Audi, sedmý je Opel a osmý Peugeot. Lidé si dovezli také deset Ferrari, 23 ojetých elektromobilů Tesla nebo čtyři Rolls-Royce.
"Bohužel se potvrzuje stoupající trend dovozů, které jsou letos v prvních dvou měsících silnější než v předcovidovém roce 2019. Zvyšuje se tak počet nekvalitních starých ojetin na našem trhu. Při stejném trendu i ve zbytku roku nám hrozí opět nechtěný rekord. Jediným faktorem, který by mohl dovoz omezit, je pokles kurzu koruny zaviněný válkou na Ukrajině. Může však jít jen o přechodný výkyv, a proto by nová vláda měla přijmout opatření, které dovoz těchto vozů omezí a nenechá tuzemský vozový park dále zestárnout," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny Aures Holdings, do které patří síť autobazarů AAA Auto.
Prodej nových aut za leden a únor stoupl o 3,4 procenta na 30.488 vozů. Byl tak o 16 procent nižší, než v roce 2020.
Růst dovozů ojetých vozů vyššího stáří jen potvrzuje zkušenosti ze západní Evropy. Celková koupěschopnost či ochota vyšší finanční investice do automobilů u obyvatel České republiky klesá. Svůj lví podíl na této změně však může mít i malý zájem o sice ročníkově mladší vozy, ale s motorizacemi "vylepšenými" v zájmu snížení emisí. Tyto totiž budou u novějších ročníků stále více převládat...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.