Program certifikovaných ojetých vozů ŠKODA Plus i v obtížném roce 2021 ukázal, že čeští motoristé i při nákupu ojetého vozidla upřednostňují prověřenou kvalitu značkových prodejců. Navzdory uzavřeným provozovnám na začátku roku registrují autorizovaní prodejci ŠKODA Plus za loňský rok téměř 56 tisíc prodaných automobilů, což představuje 4% nárůst oproti roku 2020. Nejprodávanějšími modely byly OCTAVIA, FABIA, SUPERB, SCALA a RAPID.
Za celý rok 2021 se v síti ŠKODA Plus prodalo 55 948 vozů. To je zhruba o 4 % více než za rok 2020, který ještě nebyl zcela ovlivněn covidovými omezeními. „Loňská čísla jsou s ohledem na dlouhé uzavření showroomů v důsledku pandemie skvělý výsledek. I přes všechny komplikace se nám podařilo dále růst a posílit pozici jedničky na trhu,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení ŠKODA AUTO. „V příštím roce chceme minimálně udržet letošní čísla. I to je vzhledem k čím dál znatelnějšímu nedostatku ojetých vozů ambiciózní plán. Dlouhodobý cíl prodávat prostřednictvím programu ŠKODA Plus 100 tisíc vozů ročně stále platí,“ dodává Jiří Maláček.
Tři čtvrtiny vozů, prodaných ve ŠKODA Plus, jsou do pěti let věku. Stabilně velký zájem je o kategorii tzv. Ročních vozů, která zahrnuje mladé ojetiny do 18 měsíců od první registrace s maximálně 30 000 najetými kilometry. O tato vozidla se pečovalo pouze v autorizovaných servisech, což poskytuje záruku bezvadného technického stavu i garanci skutečného kilometrového nájezdu. U ročních vozů se standardně nabízí prodloužená 5letá tovární záruka. Z uživatelského pohledu jde tedy o vozidla téměř nová. Na celkových prodejích v síti ŠKODA Plus se Roční vozy podílely 27 %. V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2-5 let) nakoupilo automobil 49 % zákazníků a zbylých 24 % se rozhodlo pro ojetý vůz ve věku 5 a více let. Vzrostl i zájem o protiúčet u vykupovaných vozů. Výpadek způsobený prodlužováním operativních leasingů ve fleetech vedl k navýšení výkupů z online prostředí, kde byl zaznamenán 41% růst počtu obdržených nabídek.
Nejpopulárnějším modelem v programu ŠKODA Plus byla loni ŠKODA OCTAVIA, následovaná dalšími modelovými řadami značky ŠKODA v pořadí FABIA, SUPERB, SCALA a RAPID. Zajímavostí je absence SUV mezi nejprodávanějšími modely. Důvodem může být, že u modelových řad KAMIQ, KAROQ a KODIAQ je vyšší podíl soukromých zákazníků, kteří drží vozy delší dobu, což znamená nižší nabídku v rámci programu ŠKODA Plus. Prodej z druhé ruky se nevyhýbá ani elektromobilitě, přičemž podíl prodaných elektrifikovaných vozů odpovídá trendům u nových automobilů. Za loňský rok se zobchodovalo 54 % vozů s benzínovým motorem, 42 % vozů s naftovým motorem, 2 % bateriových elektromobilů a po 1 % si připsaly plug-in hybridy a automobily spalující stlačený zemní plyn (CNG). Nejpopulárnějším elektromobilem v síti ŠKODA Plus se podle očekávání stal model ŠKODA ENYAQ iV, jehož se prodalo přes 500 kusů, převážně vozů registrovaných v roce 2020 pro potřeby automobilky.
Drtivá většina automobilů prodaných přes ŠKODA Plus byla zakoupena jako nová v ČR. Průměrný věk všech prodaných vozidel činil 4 roky, průměrný nájezd 63 000 km a průměrná cena 432 000 Kč. Program ŠKODA Plus aktuálně nabízí téměř 5 800 vozů, z nichž více než třetinu tvoří Roční vozy a téměř 40 % Vyzkoušené vozy.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.