Kia Czech v září vykázala meziročně nárůst prodejů o 31,3 %. Společnost garantuje dodací lhůty do 14 dnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání do výroby.
Zájem zákazníků o automobily značky Kia se v České republice průběžně zvyšuje. Prodeje za září na tuzemském trhu v meziročním srovnání vzrostly téměř o třetinu na 868 vozů. Jihokorejská automobilka se díky tomu v minulém měsíci umístila v první čtveřici všech výrobců.
Kia prodala za prvních devět měsíců letošního roku celkem 7370 vozů, což je v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 20 % automobilů více. V letošním roce jí tak s tržním podílem 4,55 % patří celkově 5. příčka.
„Naše výroba dosud nebyla omezena všeobecným nedostatkem čipů. Díky vlastním výrobním kapacitám jsme schopni dodržet běžné dodací lhůty do dvou týdnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání vozidla do výroby,“ uvedla Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech, a dodala: „Rychlé dodání oceňují hlavně soukromí zákazníci. Právě tento segment se na letošních prodejích podílí téměř z jedné třetiny, což je největší objem za posledních pět let. Z našich modelů mají tradičně největší zájem o modely vyráběné na Slovensku, Ceed a Sportage.“
Modelu Ceed (HB, SW, ProCeed, XCeed) se za devět měsíců letošního roku prodalo 4060 vozů. Oproti stejnému období loňského roku činí nárůst 26,9 %, tedy 861 vozů. Modelu Sportage se do konce září prodalo 1155 vozů, což je navýšení o 14,9 %, v přepočtu o 150 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.