KOMERČNÍ SDĚLENÍ - Nový rok s sebou přináší také novinky v oblasti dopravy. Povinné ručení opět zdraží, a to zhruba o 3 procentní body, což je o 97 Kč více oproti loňsku. V celkovém měřítku jde však o pomalejší nárůst, než na který jsme byli zvyklí z minulých let. Víte, kolik nyní zaplatíte za povinné ručení svého vozu?
Letošní zdražování se projeví také na povinném ručení. Toto pojištění auta musejí mít sjednáno všichni řidiči bez výjimky, neboť je zákonem dané. Průměrně se částka za tento typ pojištění vyšplhá na 3 066 Kč za rok. Zdá se vám to moc? Oproti loňsku přitom dochází k citelnému snížení dynamiky nárůstu cen. Podle České kanceláře pojistitelů minulý rok vzrostla cena pojistného o 4, 5 %.
Pandemie ovlivnila situaci i na českých silnicíchTrvající pandemická situace má totiž vliv i na dopravní situaci v České republice. Během první vlny koronaviru klesly počty nehod zapříčiněných nepřiměřenou rychlostí nebo nesprávným předjížděním. Právě havárie tohoto typu často končí tragicky. Co se týče budoucího vývoje, očekává se spíše zatížení automobilové dopravy, tudíž i vyšší pravděpodobnost, že řidiči budou bourat.
Výslednou cenu pojištění ovlivníteVýsledná cena povinného ručení se vždy počítá na objem budoucích škod. Pojišťovna si však může podmínky ve svých smlouvách upravovat a regulovat. Chcete mít jistotu, že na povinném ručení zbytečně nepřeplácíte? Zkuste online kalkulačku na pojištění auta, která vám napoví, kdo má na trhu nejlepší ceny.
Na obcházení zákona raději zapomeňteI když nemůžete tak docela ovlivnit, zda dojde k nehodě, výslednou cenu povinného ručení máte zčásti ve svých rukou. Do hry totiž vstupují další parametry, jako je věk řidiče (čím jste starší, tím jste považován za zkušenějšího řidiče, tudíž hrozí i menší riziko havárie), místo bydliště (ve větším městě s hustější dopravou bývá povinné ručení dražší), objem motoru, velikost vozu a rok jeho výroby. Před pořízením kovového miláčka na čtyřech kolech tak vezměte v potaz i tyto faktory. Přemýšlíte, zda se vám povinné ručení vyplatí? Odpověď zní: rozhodně ano. Pokud byste potřebné pojištění neměli, všechny vzniklé škody byste museli zaplatit z vlastní kapsy. Navíc by vám za porušení zákona hrozila pokuta až do výše 40 000 korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?