Po úvodní speciální edici ID.4 1st následuje další krok v předprodeji zcela nového modelu ID.4. Čeští zákazníci mohou nyní objednávat standardní verze prvního SUV s výhradně elektrickým pohonem značky Volkswagen za ceny již od 991 900 Kč včetně DPH. Volkswagen ID.4 je všestranným elektromobilem pro každodenní provoz i volný čas, mimo jiné díky velkorysému interiéru s variabilním uspořádáním a na přání dodávanému tažnému zařízení pro přívěsy s celkovou hmotností až 1000 kg.
„Volkswagen ID.4 je elektromobilem, který splňuje veškeré požadavky současných zákazníků na komfortní a bezpečnou mobilitu s nulovými emisemi,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Ve variabilním interiéru naleznou uživatelé velkorysý prostor pro celou rodinu i volnočasové aktivity. Díky kompaktním rozměrům a snadné ovladatelnosti se ID.4 cítí jako ryba ve vodě i ve městě. A skvělý jízdní komfort v mimořádně tichém interiéru – spolu s dlouhým dojezdem na jedno nabití – předurčuje naše první SUV s elektrickým pohonem také k příjemnému cestování.“
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Po úspěšném předprodeji úvodní speciální edice ID.4 1ST jsou nyní pro objednání k dispozici standardní verze modelu ID.4. Zákazníci v České republice mají na výběr sedm variant výbav: City (od 991 900 Kč), Style (od 1 104 900 Kč), Life (od 1 181 900 Kč), Business (od 1 283 900 Kč), Family (od 1 314 900 Kč), Tech (od 1 399 900 Kč) a Max (od 1 486 900 Kč).
Volkswagen ID.4 City s cenou pod hranicí jednoho milionu korun nabízí sadu akumulátorů s kapacitou 52 kWh, kterou lze nabíjet výkonem 7,2 kW (střídavý proud), resp. 100 kW (stejnosměrný proud). Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 19“ ocelová kola, paket Infotainment s navigačním systémem Discover Pro 10“ a telefonním rozhraním Comfort včetně indukčního nabíjení a paket Comfort, jehož součástí jsou elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, středová konzola High, vyhřívání sedadel vpředu, vyhřívání kůží obšitého multifunkčního volantu a dva vstupy USB-C pro nabíjení vzadu.
Verze Style má oproti variantě City navíc mimo jiné paket Comfort Plus (např. 3zónová automatická klimatizace Climatronic, variabilní podlaha zavazadlového prostoru), paket Assistance (přednárazový bezpečnostní systém PreCrash, zadní kamera, bezklíčkový přístupový systém) a paket Design (světlomety IQ.Light – LED Matrix, zadní svítilny LED s funkcí animace, tmavě tónovaná skla oken vzadu).
Od verze Life disponuje Volkswagen ID.4 největší akumulátorovou baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh. Při jejím nabíjení je možné využívat výkon až 11 kW (střídavý proud), resp. 125 kW (stejnosměrný proud). Life k tomu přidává pakety Infotainment a Comfort. ID.4 Business má navíc ještě pakety Assistance a Design, zatímco Family disponuje pakety Comfort a Design ve verzích Plus, takže cestování s celou rodinou zpříjemňuje například panoramatické střešní okno.
Požadavkům technicky orientovaných zákazníků vychází v maximální míře vstříc ID.4 Tech s pakety Infotainment Plus (mj. navigační systém Discover Pro 12“, průhledový displej s rozšířenou realitou), Comfort Plus, Assistance Plus (např. prostorový kamerový systém Area View 360°, bezdotykové otvírání a zavírání zadního výklopného víka Easy Open & Close) a Design Plus. Vrcholná verze Max k tomu přidává ještě tepelné čerpadlo a paket Sport Plus.
Nový Volkswagen ID.4 kombinuje ekologický, tichý a komfortní provoz elektromobilu s všestranností SUV. Stejně jako kompaktní hatchback ID.3 vychází i SUV ID.4 z nové modulární platformy pro elektromobily MEB, která nabízí všechny zákaznické výhody vyplývající ze specifické konstrukce výhradně pro elektromobily. Zákazníci se tak mohou těšit na mimořádně prostorný interiér a pozoruhodnou jízdní dynamiku ve spojení s vynikající úrovní komfortu, k níž přispívá i sotva slyšitelný elektromotor a minimální aerodynamický hluk.
Volkswagen ID.4, vyráběný pro evropské trhy v německém Cvikově, je v současnosti k dispozici se dvěma velikostmi akumulátorové baterie a dvěma výkonovými stupni elektromotoru. Menší sada akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 52 kWh, která postačuje k dojezdu až 348 km (WLTP). Větší verze s využitelnou kapacitou 77 kWh vyžaduje doplnění elektrické energie nejpozději po ujetí 522 km (WLTP). Rychlým nabíjením stejnosměrným proudem o výkonu 125 kW, například z nabíjecích stojanů sítě Ionity, lze za pouhých 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí dalších 320 km (WLTP).
Elektromotory se pro model ID.4 dodávají ve výkonových variantách 109 kW a 125 kW pro baterii s kapacitou 52 kWh a 150 kW pro baterii s kapacitou 77 kWh. Výkonnější verze modelu ID.4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je u všech verzí elektronicky omezena na 160 km/h. Elektromotor je uložen vzadu a pohání zadní kola. K elektrickému SUV ID.4 lze připojit přívěs o hmotnosti až 750 kg (nebrzděný), resp. 1000 kg (brzděný). Robustní charakter elektrického SUV umocňují velká devatenáctipalcová kola ve spojení se světlou výškou 210 mm. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem 543 až 1575 litrů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.