Na rekordních dodávkách zákazníkům se projevil pozitivní vývoj na důležitých trzích v Čině, Rusku, Evropě a v Indii. Do rekordního výsledku se promítlo také zvýšení dodávek modelů Octavia a Kodiaq. Také model Škoda Karoq je jedním z pilířů trvajícího úspěchu. Za první tři měsíce roku 2018 bylo dodáno 17 100 vozů této modelové řady.
„Rekordní první čtvrtletí roku 2018 plynule navázalo na úspěchy značky Škoda z uplynulého roku. Nejlepší první čtvrtletí a poprvé i 120 200 prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další rozvoj značky,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Škoda Auto představila v březnu na Mezinárodním autosalonu v Ženevě několik světových premiér. Česká automobilka odhalila mimo jiné studii hybridního městského crossoveru Škoda Vision x, která je předzvěstí budoucích modelů značky. V provedení Laurin & Klement se veřejnosti také poprvé představil nový vrcholný model úspěšné modelové řady SUV Škoda Kodiaq. Světovou premiéru měl také výrazně přepracovaný model Škoda Fabia.
V západní Evropě dodala Škoda Auto v březnu svým zákazníkům 53 400 vozů a udržela si tak úroveň z loňského roku (březen 2017: 53 600 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila česká automobilka dodávky zákazníkům o 6,3 % na 130 300 vozů. Německo zůstalo i v březnu s 17 100 dodanými vozy druhým největším trhem značky. V prvním čtvrtletí zaznamenala společnost Škoda Auto v Německu nárůst o 9,4 % a dodala svým zákazníkům 44 600 vozů. Dvouciferný růst zaznamenala automobilka v období od ledna do března také v Itálii (7 700 vozů; +14,9 %), ve Francii (7 500 vozů; +20,5 %), Rakousku (6 900 vozů; +12,5 %), v Nizozemsku (4 500 vozů; +27,5 %), Švédsku (4 500; +11,7 %) a Řecku (1 000 vozů; +66,4 %).
Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v březnu o 4,5 % na 19 800 vozů. Čtvrtletní dodávky zákazníkům tu překonaly loňský výsledek o 7,5 % a vzrostly na 56 900 vozů. Na domácím českém trhu dodala Škoda Auto v březnu svým zákazníkům 8 500 vozů. Celkově dosáhla automobilka na českém trhu za první tři měsíce roku nárůstu o 3,2 % a zvýšila dodávky zákazníkům na 25 400 vozů . Dodávky zákazníkům vzrostly za první čtvrtletí také v Polsku (+7,7 %), na Slovensku (+9,5 %), v Maďarsku (+21,2 %), ve Slovinsku (+9,0 %) a v Chorvatsku (+58,8 %).
Na celosvětově největším trhu v Číně zvýšila Škoda Auto v březnu své dodávky o 29,0 % na 28 100 vozů. V prvním čtvrtletí byly dodávky zákazníkům v Říši středu o 18,6 % vyšší než ve stejném období minulého roku a vzrostly na 79 200 vozů. Další růstové impulsy si česká automobilka slibuje od kompaktního SUV Škoda Karoq, které bylo na čínský trh uvedeno koncem března.
V Turecku zaznamenala automobilka v březnu silný nárůst, konkrétně o 118,0 % ve srovnání se stejným měsícem minulého roku a zvýšila své dodávky zákazníkům na 2 900 vozů (březen 2017: 1 300 vozů). V prvním čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům o 73,6 % na celkem 6 600 vozů (první čtvrtletí 2017: 3 800 vozů).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2018 (v kusech, zaokrouhleno, pod jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
- Škoda Octavia (105 700; +2,6 %)
- Škoda Fabia (54 600; 0,0 %)
- Škoda Rabia (49 000; -5,3 %)
- Škoda Kodiaq (38 100; >+500 %)
- Škoda Superb (37 500; -1,9 %)
- Škoda Karoq (17 100; -)
- Škoda Yeti (4 900; -77,2 %)
- Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 9 700; +1,0 %)
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v březnu 2018 (v kusech, zaokrouhleno, pod jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
- Škoda Octavia (38 200; +3,3 %)
- Škoda Fabia (21 300; -3,6 %)
- Škoda Rapid (18 100; -4,8 %)
- Škoda Kodiaq (14 300; +380,5 %)
- Škoda Superb (13 900; +0,4 %)
- Škoda Karoq (8 600; -)
- Škoda Yeti (1 600; -82,1 %)
- Škoda Citigo(prodej pouze v Evropě: 4 200; -13,2 %)